Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

BUDOUCNOST STREAMOVACÍCH SLUŽEB MŮŽE VYPADAT JAKO KABELOVÁ TELEVIZE, TVRDÍ SPOLEČNOST ACCENTURE

4. 1. 2022
Nová zpráva společnosti Accenture uvádí, že spotřebitelé si stěžují na to, že se streamovací služby začínají podobat kabelové televizi, a že kabeloví operátoři paradoxně patří mezi potenciální agregátory, kteří by mohli vyřešit některé problémy, jimž toto odvětví čelí.

Podle průzkumu společnosti Accenture mají spotřebitelé pocit, že platí hodně za obsah, který nikdy nesledují a který je nezajímá - což dříve říkali o kabelové televizi. Když byli spotřebitelé dotázáni, jaké procento obsahu poskytovaného pěti hlavními streamovacími službami je pro ně relevantní, žádná služba nepřekročila 40 %.

„To není daleko od toho, co jsme zjistili, že si spotřebitelé mysleli o obsahu, za který platili u svých kabelových poskytovatelů před několika lety,“ uvedla společnost Accenture ve své zprávě nazvané Streaming's Next Act.

Průzkum také zjistil to, co Accenture nazývá „prohlubující se nesoulad mezi cenou a hodnotou v oblasti streamingu.“ Průzkum zjistil, že 63 % spotřebitelů tvrdí, že je předplatné služeb příliš drahé. Zároveň 62 % z nich očekávalo, že streamovací služby budou levnější kvůli kdysi nízké ceně Netflixu. Nyní zjišťují, že sledování videa je stejně drahé jako vždycky.

Spotřebitelé nemají pocit, že by se situace zlepšila, a 70 % dotázaných uvedlo, že očekává další zvyšování cen streamovacích služeb.

Společnost Accenture poukazuje na tři hlavní problémy, na které si spotřebitelé stěžují a které podle ní snižují kvalitu streamovacích služeb pro spotřebitele.

Spotřebitelé si stěžují na frustrující “králičí nory” ve streamovacích službách - neefektivní, stále dražší balíčky a rozptýlené algoritmy, které ztěžují hledání programů, které chtějí sledovat, a které mění příjemný večer u televize v drahý a těžkopádný zážitek.

Frustrace z vyhledávání


Společnost Accenture ve svém globálním průzkumu zjistila, že 60 % spotřebitelů uvedlo, že vyhledávání obsahu v různých streamovacích službách považují za “trochu” až “velmi” frustrující. Polovina dotázaných uvedla, že stráví více než šest minut hledáním něčeho ke sledování.

Čím více služeb spotřebitel užívá, tím více je frustrován, přičemž 65 % těch, kteří používají čtyři a více služeb, uvedlo, že jsou frustrováni, ve srovnání s 60 %, kteří používají pouze jednu.

Proto jsou vyhledávače, které vyhledávají ve více službách zároveň, atraktivní pro 58 % dotázaných.

Problémem jsou také rostoucí výdaje na streamovací služby - 33 % spotřebitelů uvedlo, že v příštích 12 měsících “poněkud” nebo “výrazně” sníží své výdaje za předplatné a jednorázový nákup.

Pouze 34 % spotřebitelů podle průzkumu uvedlo, že mají zájem o přidání nových služeb.

Společnost Accenture také zjistila, že algoritmy streamovacích služeb pracují s neúplnými údaji o sledovanosti, což vede k doporučením, která mohou být značně mimo.

Většina spotřebitelů uvedla, že by chtěla, aby jejich profily sledování fungovaly napříč službami, a že by jim nevadilo, kdyby o nich služby věděly více, aby byla doporučení relevantnější.

Mezi návrhy spotřebitelů na zlepšení doporučení patřilo umožnit jim vybrat si žánr, který chtějí sledovat, založit doporučení na popularitě obsahu, jejich náladě nebo na tom, co sledují přátelé a rodina.

Společnost Accenture navrhuje, že streamovací služby potřebují inteligentní agregátor, který bude fungovat na více platformách a poskytne spotřebitelům větší kontrolu nad sledovaným obsahem.

Mediální průmysl si je těchto problémů vědom, uvedla společnost Accenture. Ve svém průzkumu Technology Vision 2021 77 % vedoucích pracovníků v oblasti médií uvedlo, že jejich společnosti potřebují zásadně přepracovat zážitky, které spojují technologie a lidi způsobem, který staví lidi na první místo.

Recepty společnosti Accenture zahrnují aplikace a dohody o sdílení dat, které fungují napříč streamovacími službami a fungují jako jednotná platforma umožňující divákům sledovat to, co chtějí, bez ohledu na to, kdo jim to poskytuje. Systém by měl také personalizovat vyhledávání a přizpůsobit zážitek každému uživateli.

Ale kdo se ujme role agregátora? Podle společnosti Accenture by to samozřejmě mohly být předplacené služby videa na vyžádání nebo výrobci chytrých televizí, spotřebitelské aplikace nebo dokonce kabeloví operátoři.

Ve srovnání s množstvím dnešních streamovacích služeb bude počet úspěšných agregátorů malý.

„Ekonomika platforem - a problémy s jejich objevováním - pravděpodobně rychle posune svět směrem k malému počtu agregátorů, kteří mohou dosáhnout nadstandardních finančních výsledků díky úsporám z rozsahu a pákovému efektu,“ uvedla společnost Accenture. „Tato čísla budou fungovat pouze pro obchodní modely, které mohou získat atraktivní finanční prostředky z partnerských aplikací, poplatků za předplatné a prémiových CPM a zároveň amortizovat převážně fixní provozní náklady na stále větší základně.“

Nutnost vytvářet balíčky


Společnost Accenture očekává, že v krátké době dojde k vytvoření minisvazků. V dlouhodobém horizontu bude pro jakoukoli streamovací službu těžké přežít, pokud nebude součástí velkého balíčku.

Bude tedy streamovací byznys vypadat stejně jako kabelový byznys?

„Možná, ale rovnováhy na konci hry dosáhne pouze tehdy, pokud agregátoři splní sliby týkající se výběru, personalizace a pohodlí,“ uvedla společnost Accenture.

„Vzhledem k tomu, že agregátoři bojují o čas spotřebitelů, můžeme očekávat, že budoucí vývoj bude aspirovat na to, aby se stal nástupní plochou pro jakoukoli formu digitálního spotřebitelského zážitku. Vzhledem k tomu, že strávený čas u obrazovky zahrnuje neomezené možnosti metaversa, mohou agregátoři, pokud jim bude důvěřováno, být zprostředkovateli a správci digitální identity, oprávnění, bezpečnosti, měny a dalších věcí. Bitva o to, kdo se stane domovskou platformou pro streamovací služby, může být ve skutečnosti jen prvním střetem v širší bitvě o to, kdo se jí pro každou zkušenost spotřebitele,“ uvedla společnost Accenture.

Společnost Accenture provedla průzkum mezi 6 000 spotřebiteli v Severní Americe, Jižní Americe, Evropě, Jižní Africe a Asii a Tichomoří.

Zdroj: nexttv.com


Načítání dalších...