TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

Televize je již mnoho dekád neoddělitelnou součástí našich životů. S rozvojem technologií se rozvíjejí nejen formáty, které televize svým divákům nabízí, ale také formy, kterými je předkládá. Ve světě total videa přibývá možností, jak televizi sledovat, ať už živě, odloženě nebo streamovaně, na jakémkoli místě díky televizi v mobilu nebo naopak v klidu doma na velké obrazovce.
Podle výzkumu Nielsen Admosphere, LSS 2020 až 62% televizních diváků říká, že sleduje televizi nejraději s někým dalším (rodinou, kamarády apod.). Podíl mužů a žen je stejný a nejvíce s touto deklarací souzní starší věková skupina.

Právě obývací pokoj je místem, kde se televize stává centrem rodinné zábavy a televizní obrazovka tak spojuje naše každodenní životy v dobách dobrých i v dobách krize.
V magazínu vám přinášíme souhrn toho, jakou roli televize měla v prezentaci značek v době pandemie. A ve výběru článků níže přinášíme ty, které zmiňují, jak televize dokáže společnost stmelovat.

TŘI OTÁZKY PRO…

Odpovídá ŠTĚPÁN WOLDE, generální ředitel Stanice O, a.s.

V čem tkví kouzlo, kterým televize dokáže spojovat diváky všech věkových kategorií?

Jsou to především společné emoce teď a tady. Ať už jde o emoce vyvolané příběhem, sportovním výkonem, aktuální zprávou nebo dojemným songem. A ať už společně a teď a tady platí reálně nebo virtuálně.

Televizní obrazovka prostě dokáže prodávat. Rychle, efektivně a v masovém měřítku. Existuje řada vysvětlení a studií, proč tomu tak je. Všechny mají svou pravdu. A já jsem přesvědčený, že navíc existuje nějaké speciální kouzlo, které velká obrazovka na lidské bytosti již po léta má.

Jaký přínos dokáže z Vaši praktické zkušenosti televizní obrazovka generovat při spojení s TV reklamou?

Televizní obrazovka prostě dokáže prodávat. Rychle, efektivně a v masovém měřítku. Existuje řada vysvětlení a studií, proč tomu tak je. Všechny mají svou pravdu. A já jsem přesvědčený, že navíc existuje nějaké speciální kouzlo, které velká obrazovka na lidské bytosti již po léta má.

Jaká Jaké formáty jsou v programu televize Óčko ty, které dokáží spojit několik generací diváků v jeden moment?

Naším klíčovým formátem je hudba. A asi neznám lepší pojivo mezi lidmi a generacemi, než je hudba. Naše stanice ÓČKO STAR, s největšími hity od osmdesátých let do současnosti byla původně koncipována pro diváka ve věku nad 35 let. Reálně se u jejího vysílání schází hned několik generací. A například při pořadu JUKEBOX MEJDAN jsou dokonce ochotny vystupovat přímo na obrazovce  se svými přáními a komentáři prostřednictvím sociálních sítí.

Přečtěte si k tématu

16TH NOC FILMOVÝCH NADĚJÍ (NIGHT OF FILM HOPES) HONOURED YOUNG FILMMAKERS

1. 12. 2023

TV Nova presented its sixteenth award to promising young filmmakers as part of the Night of Film Hopes festival. Students and pupils could submit their films in one of five categories. In total, a record 174 entries were submitted this year, which meant 157 films, or 28 hours of material, and 17 scripts were judged… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

ASMR VIDEO CAN INCREASE BRAND AWARENESS

19. 1. 2023

ASMR video as part of an advertising campaign is proving to be a good way to increase brand awareness. Running and splashing water, putting a warm towel on one’s face, massaging the head – all of these are things that can make people feel very comfortable. In addition, it is also possible to transfer these… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

TELEVIZNÍ REKLAMA ZA ČASŮ SAMOTY: JAK GLOBÁLNÍ PANDEMIE ZA DVA ROKY ZMĚNILA POHLED NA PREZENTACI NAŠICH OBLÍBENÝCH ZNAČEK?

1. 3. 2022

Pandemie covid-19 se projevila i na podobě televizních reklam. Pojďme se zaměřit na ty, které se s obtížnou realitou popasovaly dobře. I v době pandemie se totiž ukázalo, že vítězí ti kreativní.

TELEVIZE ZÍTŘKA, VYTVOŘENÁ UŽ DNES

18. 11. 2021

Úvod – lídři televizního průmyslu mluví o tom, jak televize posiluje značky U příležitosti 25. výročí Světového dne televize, který se každoročně slaví 21. listopadu, oslovila egta lídry televizního průmyslu z celého světa. Požádala je, aby promluvili o tom, jak se televize vyvinula a stalo se z ní něco mnohem víc než dřív a jak podporuje úspěch značek. Na souborné video… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

PROČ TELEVIZNÍ REKLAMY POŘÁD KRALUJÍ

27. 4. 2021

Pokračující vysoká úroveň konzumace a upřednostňování televizní reklamy mezi diváky znamená, že vznik různých mediálních zvyklostí klasickou televizi neničí, říká Jason Mander z GWI. Změny v konzumaci médií v poslední době vyvolaly velký zájem. Dlouho jsme věděli o explozivním nárůstu času stráveného na mobilních telefonech (globální data GWI ukazují nárůst ze zhruba hodiny za den strávené na mobilu v roce 2012… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

The World TV Day

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE OSLAVUJE SKUTEČNOST, KTERÁ PLATÍ PO CELÉM SVĚTĚ: TELEVIZE JE PROSPĚŠNÁ

21. 11. 2020

Televizní společnosti po celém světě oslavují 21. listopadu Světový den televize, aby nám připomněly, že televize je v životě lidí prospěšná. V rámci každoroční iniciativy OSN se bude na celém světě vysílat v éteru a sdílet online třicetisekundový spot. Klip bude upraven a přeložen do mnoha jazyků. Zaměření pozornosti na společnost 24. ročník oslav Světového dne televize je věnován skutečnosti,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

TELEVIZNÍ DIVÁCI PROSTĚ CHTĚJÍ JEDNODUCHÝ PŘÍSTUP K OBSAHU

2. 3. 2020

Rozsah služeb a zařízení pro sledování televize se v posledních  letech rozrostl, ale vysílací sítě a zadavatelé reklamy by si přesto měli být vědomi toho, že většina diváků se o technologii nestará, pokud se můžou dívat, na co chtějí. Tento přístup mají přibližně tři čtvrtiny (74 %) televizních diváků na světě, a dokonce 76 % Australanů, a proto jeden z předních manažerů… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

The World TV Day

SVĚTOVÝ DEN TELEVIZE OSLAVUJE ROZMANITOST TELEVIZNÍHO OBSAHU PO CELÉM SVĚTĚ

20. 11. 2019

Televizní experti z celého světa oslavují 21. listopadu Světový den televize, aby nám připomněli, že televize je o mnoho víc než jen lineární sledování. Jako součást každoroční iniciativy OSN se bude po celém světě v TV i online vysílat 30 sekundový spot.  Rozmanitost televizního obsahu, který baví, informuje a inspiruje. Tématem 23. ročníku této celosvětové oslavy je rozmanitost. Televize nabízí divákům… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE

ÉRA TELEVIZE: POTŘEBY, KTERÉ NÁS PŘIVÁDĚJÍ K OBRAZOVCE

21. 11. 2018

Studie ÉRA TELEVIZE: POTŘEBY, KTERÉ NÁS PŘIVÁDĚJÍ K OBRAZOVCE přináší klíčové poznatky proč lidé s oblibou usedají ke svým oblíbeným pořadům, jaké základní potřeby nás vedou k rozhodnutí, na co se budeme dívat a jak se divácké potřeby a chování liší v závislosti na věku a životním období? Shrnutí Video je pevně zakořeněná součást našeho života. Ať už si pohodlně hovíme na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE SPOJUJE