STUDIE UK: SPOTŘEBITELÉ SNIŽUJÍ POČET PŘEDPLATNÝCH A VYUŽÍVAJÍ ÚSPORY K ÚHRADĚ PŘEDPLATNÉHO MÉDIÍ

18. 7. 2022
Podle průzkumu společnosti KPMG má téměř třetina (29 %) jednotlivců od začátku roku 2022 potíže s placením předplatného za mediální služby, přičemž lidé si musí na zaplacení účtů půjčovat peníze nebo použít úspory. Průzkum mezi britskými spotřebiteli, který provedla společnost OnePoll, zjistil, že 15 % z nich v posledních třech měsících nezaplatilo nebo nezaplatilo za předplacené mediální služby.

Mnoho mediálních společností bylo také postiženo rostoucími náklady, které musely přenést na své zákazníky. Z údajů vyplynulo, že spotřebitelé v letošním roce zvýšili své účty za všechny předplacené mediální služby. Na otázku, proč ruší předplatné médií, odpověděla téměř polovina (48 %), že je to proto, že společnost zvýšila ceny a předplatné se pro ně stalo příliš nákladné.

Vliv má i krize životních nákladů: dvě třetiny spotřebitelů (64 procent) uvedly, že snižují počet předplatných médií, která si platí, protože se obávají všeobecného růstu životních nákladů a chtějí ušetřit. Tento důvod uváděly všechny věkové skupiny.

Mnoho lidí přestalo odebírat některé služby, aby zaplatilo letošní vyšší účty za potraviny, které podle Institutu distribuce potravin letos v létě vzrostou o 15 procent: 19 % respondentů obětovalo službu streamování videa, 15 % se vzdalo poskytovatele televizního vysílání, 14 % přestalo platit za platformu pro streamování hudby a 15 % vypovědělo smlouvu na mobilní telefon právě kvůli rostoucím cenám potravin.

"Zatímco spotřebitelé i mediální společnosti pociťují tíseň, jejich zákazníci v dlouhodobém horizontu ocení, pokud jim nabídnou jiné, alternativní možnosti plateb nebo plán jak pokračovat ve využívání jejich služeb - zejména v případě těch základních, jako je mobilní telefon," radí Ian West, vedoucí oddělení TMT KPMG UK. "Současná krize bohužel pravděpodobně v dohledné době nezmizí a já doufám, že se toto odvětví přizpůsobí, aby podpořilo své zákazníky v době obtíží."

Zaměříme-li se na mladší věkové skupiny, bylo zjištěno, že mají nejvyšší počet předplatných a celkově platí nejvíce za kombinované předplatné mediálních služeb:

  • Na začátku roku měli lidé ve věku 18-24 let v průměru 21 různých předplatných médií, zatímco lidé starší 65 let jich měli jen 13.

  • 19 % osob ve věku 18-24 let utratí měsíčně 151-200 liber oproti pouhým 3 % osob ve věku 55-64 let a 5 % osob starších 65 let.

  • Tato mladší skupina je tedy více vystavena výkyvům cen, což by mohlo vysvětlovat, proč tři čtvrtiny (74 %) osob ve věku 18-24 let plánují v příštích šesti měsících ukončit předplatné, zatímco ve věku 55-64 let si to myslí pouze 21 % a ve věku 65 a více let 32 %.


Zvýšení cen nejvíce postihuje také tuto nejmladší skupinu zákazníků: pokud se podíváme na účty za mobilní telefon, 90 procent osob ve věku 18-24 let zaznamenalo v tomto roce zvýšení měsíčního účtu, zatímco ve věkové skupině 55-64 let to bylo jen 39 procent.

U služeb streamování videa se měsíční platby zvýšily 90 procentům osob ve věku 18-24 let, zatímco u osob ve věku 55-64 let to bylo 41 procentům.

"Je zřejmé, že mladší věkové skupiny budou nejvíce omezovat předplatné médií," uvádí Linda Ellettová, vedoucí oddělení spotřebitelských trhů, volného času a maloobchodu společnosti KPMG ve Velké Británii. "Částečně to lze přičíst skutečnosti, že mají pravděpodobně relativně nižší disponibilní příjem než ostatní demografické skupiny a obvykle vykazují menší loajalitu a více mění jiné nákupní chování. Je také zřejmé, že mladší věkové skupiny mají více předplatného a v první řadě utrácely vyšší částky, což znamená, že mají větší flexibilitu, pokud jde o možnost provádět změny s cílem ušetřit peníze."

Mezi další klíčová zjištění patří např, také to, že:

  • Na pokles počtu předplatitelů jsou nejzranitelnější společnosti zabývající se streamováním videa - více než pětina (22 %) spotřebitelů uvedla, že v příštích šesti měsících sníží počet těchto služeb, za které platí.

  • U poskytovatelů televizního vysílání to bylo 18 procent, u streamování hudby 16 procent a u mobilních služeb 14 procent.

  • Při analýze toho, o kolik lidé celkově snižují své výdaje za předplacené mediální služby, 8 procent z nich snížilo své měsíční výdaje o 1-5 liber, 18 procent o 6-10 liber, 12 procent o 11-15 liber a 5 procent uvedlo, že snížilo své účty o 16-20 liber měsíčně.


"Dosavadní pokles počtu předplatitelů je pouhou špičkou ledovce," radí West. "Z údajů vyplývá, že od začátku roku platí spotřebitelé za zhruba stejný počet předplacených mediálních služeb, přičemž průměrný počet se celkově snížil ze 14,2 na 14. Je zřejmé, že lidé zatím příliš mnoho služeb nezrušili, ale pravděpodobně tak začnou vážněji činit ve druhé polovině roku 2022."

Zdroj: advanced-television.com

Načítání dalších...