EVROPŠTÍ VYSÍLATELÉ CÍLÍ POMOCÍ VOD NA MLADÉ

20. 7. 2020
Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY INSPIRACE KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM ZAHRANIČNÍ
Evropští vysílatelé se u videa na vyžádání přestávají zaměřovat na služby pro pozdější sledování premiérového obsahu.

Nová studie společnosti Ampere Analysis zjistila, že diváci BVoD jsou jak mladší, tak movitější než ti, kteří se dívají na lineární televizi, což přispělo k nárůstu provizí pouze za online služby.
Evropská velká pětka: Srovnání diváků BVoD a lineárních kanálů

% náležející do sociální skupiny ABC1
% ve věku 18-35 let
Zdroj: Ampere Analysis
Celkové spotřebitelské údaje z 1. čtvrtletí 2020 a 3. čtvrtletí 2019

Podle společnosti Ampere jsou investice do online služeb nevyhnutelné, aby komerčně financované skupiny dokázaly vyrovnat předpokládané poklesy výnosů z vysílání v důsledku probíhajícího přechodu na sledování online.
Problém vysílatelů spočívá v tom, že jejich podíl na reklamním koláči se snižoval dokonce ještě před koronavirovou krizí.
Společnost Ampere neočekává, že by výnosy reklamou financovaného online videa v blízké budoucnosti vyvážily systematický pokles výnosů z reklamy v lineární televizi.
„Platformy BVoD byly zpočátku navrženy pro pozdější sledování televizních pořadů, které divák nestihl zhlédnout, ale v posledních letech vysílatelé investují do technických zlepšení a originálního obsahu, aby své služby pozvedli a přilákali mladou demografickou skupinu,“ říká Léa Cunat, senior analytička společnosti Ampere Analysis.
„Předpokládáme, že posun k digitálnímu marketingu se urychlí, pokud způsoby chování, které si spotřebitelé osvojili během omezení volného pohybu, po znovuotevření ekonomik přetrvají.“
Společnost Ampere poukazuje na skutečnost, že uživatelé BVoD jsou obecně mladší a majetnější než ti, kteří sledují lineární televizi. Podle této společnosti se do popředí dostaly evropské služby, jako je platforma Joyn, na níž se podílí ProSiebenSat.1 a Discovery, a France Télévisions, kde je 30 % nových pořadů určeno pro VOD.
Velká Británie je v žebříčku společnosti Ampere označena jako přední evropský trh BVoD, ačkoli nejpopulárnější službou je iPlayer od BBC, kde žádné reklamy nejsou. Přední platformy podporované reklamou na místním BVoD trhu jsou ITV Hub, All4 a My5, které se hodně zaměřují na catch-up služby, i když platforma All4 od Channel 4 nadále propaguje rozsáhlý katalog box setů.
Zdroj: broadbandtvnews.com

Načítání dalších...