Egtabite pro tento týden se zaměřuje na otázky začlenění a přístupnosti. Blíže se podíváme na to, jak zpřístupnit reklamu nevidomým a zrakově postiženým pomocí služeb zvukového popisu. Tento egtabite ukazuje, jaký pokrok jsme v usnadnění služeb zvukového popisu udělali. Vyzývá k akci a klade si za cíl ispirovat televizní společnosti, aby se vydaly na vlastní cestu, která vede k ujištění, že je televize dostupná veškerému publiku.
Cesta k větší přístupnosti
Pokud jde o rozšiřování přístupu k televiznímu obsahu, pokroku už jsme dosáhli. Další na řadě musí být televizní reklama. Titulky v televizních reklamách ve prospěch neslyšících a nedoslýchavých už jsou v mnoha případech technicky možné, ale služby zvukového popisu pro nevidomé a zrakově postižené přinášejí významnější výzvy. Nevidomých a zrakově postižených je však v Evropě přibližně 30 milionů. Reklama tedy představuje velkou příležitost, protože má potenciál oslovit ty, kteří jsou v současnosti vyčlenění.
Od ITV ve Velké Británii po Publiespaña ve Španělsku už řada televizních společností ukazuje cestu a nabízí klientům možnost pustit si k televizním reklamním sdělením zvukový popis. V současnosti se začínají objevovat některé zajímavé iniciativy a inovativní řešení, která souvisí s rozvojem technické kapacity pro zvukový popis.
Využití řešení z programové tvorby pro zvukový popis v reklamních přestávkách
Například francouzská televize TF1 dlouho podporuje a usiluje o větší přístupnost svého obsahu. Díky využití odborných znalostí a know-how z programové stránky své obchodní činnosti mohla TF1 Pub zavést zvukový popis i u svých reklamních přestávek. TF1 Pub spustila první televizní reklamu se zvukovým popisem se společností P&G v březnu 2021. Reklama představovala šampón značky Head & Shoulders a po ní následovalo přibližně 20 kampaní se zvukovým popisem, které se vysílaly ve stejném roce.
„Jako prezident egta bych rád povzbudil všechny partnery v odvětví a zejména všechny kolegy z televize, aby se na tuto cestu vydali. Pokud budou náš obsah a komerční sdělení dostupné pro každého, bude to výhra pro všechny.“
Laurent Bliaut
Prezident egta a zástupce generálního ředitele TF1 Pub
Zvyšování povědomí zavedením zvukového popisu v reklamní přestávce
Podobnou iniciativu realizoval i tým Channel 4 Sales v roce 2021 ve spolupráci s RNIB (Královským národním institutem nevidomých ve Velké Británii). Reklamní přestávky se zvukovým popisem se objevily během paralympijských her a podílely se na nich společnosti Airbnb, BT Broadband, Experian, Virgin Media a značky P&G Gillette a Oral B. Tým 4 Sales byl schopný zaplnit dvě reklamní přestávky reklamami se zvukovým popisem. Zároveň poskytl průvodce, který klienty informoval o zvukovém popisu a jak ho lze začlenit do jejich kampaní.
Inovativní řešení pro služby zvukového popisu
Agentura SevenOne Media našla alternativní řešení pro poskytování přístupových služeb vytvořením mobilní aplikace. Ta uživatelům umožňuje aktivovat zvukový popis pro televizní obsah pomocí vlastního mobilního zařízení. SevenOne Media spolupracovala na vytvoření aplikace dostupné na operačních systémech iOS a Android s rakouskými odborníky na přístupové služby – společností AUDIO2. Služba je dokonce kompatibilní s inteligentními hlasovými asistenty, jako je Alexa od Amazonu. Umožňuje uživatelům vyžádat si připomínku, kdy bude dostupný televizní obsah se zvukovým popisem. Služba je v současnosti dostupná pro televizní programy, řešení je ale technicky vhodné i pro reklamní obsah.
Rostoucí priorita pro inzerenty
Inzerenti se stále více snaží ujistit, že jejich reklamní sdělení jsou přístupná co největšímu počtu lidí. Globální gigant v odvětví rychloobrátkového spotřebního zboží P&G se rozhodl, že prostřednictvím přístupových služeb, jako je zvukový popis, zpřístupní do roku 2025 všechna svoje reklamní sdělení. Další globální inzerenti, jako je Unilever a Mastercard, dělají v tomto prostoru odvážné kroky, aby dokázali význam přístupnosti a začlenění.
Například Mastercard vytvořil pro svůj produkt Touch Card reklamní kampaň, která se zaměřila na nevidomé a slabozraké. Byla to nádherně kreativní reklama, která téměř doslova namířila světla reflektorů na zvukový popis.
Světová federace inzerentů (WFA) zatím zkoumá vývoj zdrojů a nejlepších postupů, aby bylo možné vytvářet přístupnou reklamu, jakmile k tomu budou mít vysílatelé vybavení.
Televize jako síla pro dobrou věc
Televizní společnosti dnes mají příležitost využít moc televize pro dobrou věc. Mohou totiž začlenit tradičně opomíjené publikum. egta vyzývá všechny televizní společnosti, aby se začaly zabývat přístupností a začleněním a zkoumaly realizovatelnost přístupových služeb u vlastních reklamních přestávek. Společně můžeme vytvořit přístupnější mediální prostor s větším začleněním, v němž je televize skutečně pro všechny.
Více informací nabízí egta Snapshot: Praktický průvodce přístupovými službami v televizní reklamě, dostupný zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY
26. 3. 2025Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE
21. 3. 2025Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST
21. 3. 2025Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP



