Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE UK: SDĚLENÍ O UDRŽITELNOSTI V REKLAMĚ OVLIVŇUJÍ VÝBĚR ZNAČKY

29. 4. 2023
Podle průzkumu společnosti Sky Media tři z pěti lidí tvrdí, že sdělení o udržitelnosti v reklamě ovlivňují jejich výběr značky.

Studie 52 kampaní v sedmi kategoriích se zaměřila na reprezentativní publikum ve Velké Británii, které tvořilo více než 5 300 účastníků průzkumu Sky, a to jak pomocí průzkumu, tak kvalitativních rozhovorů a ohniskových skupin, jakož i technik měření implicitních asociací.

Klíčová zjištění



  • 71 % respondentů se obává změny klimatu, která se řadí mezi tři nejpalčivější problémy Spojeného království.

  • 49 % respondentů uvedlo, že sdělení o udržitelnosti mají "velký" vliv (u mladšího publika je to až 59 %).

  • Dokonce i "ekologicky odolné" publikum je stále ovlivněno zprávami o udržitelnosti.

  • Celkově průzkum ukázal, že reklamy o udržitelnosti vyvolávají silnější emoce, což vede k lepšímu zapojení do reklamy a přesvědčivosti.

  • Průzkum ukázal o +15 % vyšší pozitivní vnímání značky a o +5 % vyšší míru zapojení a přesvědčivosti u reklam zaměřených na udržitelnost oproti reklamám, které nejsou zaměřené na udržitelnost.

  • Kampaně zaměřené na udržitelnost se ukázaly jako účinnější ve všech oblastech a zvýšily zapamatovatelnost až o 12 %.


Proč je to důležité


Sdělení o udržitelnosti mohou mít obrovský vliv, pokud jsou součástí reklamy, a mohou mít dopad ve všech kategoriích reklamy.

Čtyři kreativní úvahy



  • Důvěryhodnost: Ukažte mi, co jste již udělali, nebo proč bych vám měl věřit (podložením tvrzení činy).

  • Jasnost sdělení: Jaká akce se má uskutečnit? Jakákoli nejasnost ve slibech bývá silně spojována s greenwashingem.

  • Správný tón: Mít zapálený hlas autority/vlivu se líbí, pokud pochází z důvěryhodného zdroje; říkat lidem, co mají dělat, bez odborných znalostí je kontraproduktivní.

  • Kreativní provedení: Mluvení o udržitelnosti přivádí všechny aspekty provedení pod bližší kontrolu; provedení je spojeno s faktory recepce, jako je umístění a využití talentů, což může značně oslabit zelené reference.


Zdroj: warc.com / Sky Media


Načítání dalších...