Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY TRENDY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: S ROZŠIŘUJÍCÍMI SE MOŽNOSTMI V OBLASTI STREAMOVÁNÍ DIVÁCI PŘECHÁZEJÍ KE SLUŽBÁM PODPOROVANÝM REKLAMOU

8. 9. 2023
Obchodní jednotka Gracenote výzkumné agentury Nielsen zaznamenává posilující trend směrem ke klasickému televiznímu obsahu.

I přes aktuální zvěsti o tom, že streamovací služby omezují své knihovny, mají diváci stále více než dostatečný výběr, aby pro ně bylo obtížné rozhodnout se, na co se budou dívat dál.

Nová zpráva State of Play obchodní jednotky Gracenote společnosti Nielsen, která se zabývá Spojenými státy, Velkou Británií, Kanadou, Mexikem a Německem, uvádí, že diváci mají aktuálně, tj. v roce 2023, k dispozici 2,7 milionu videotitulů, což znamená nárůst ve srovnání s 1,9 milionu v roce 2021. Téměř 87 % z těchto titulů je k dispozici prostřednictvím streamovacích služeb. Mluvíme tedy o 2,3 milionech titulů, což představuje zvýšení oproti 1,7 milionu v roce 2021.

Podobně vzrostl i počet kanálů. V roce 2023 jich je k dispozici 39 555 (z toho přibližně 80 % v USA), což ve srovnání s 36 096 kanály v roce 2021 představuje nárůst.

„Stejně jako tomu bylo za éry televizního vysílání, je obsah zdrojem životní síly digitálního ekosystému streamovacích médií,“ uvedla Filiz Bahmanpour, viceprezidentka pro produkty ve společnosti Gracenote. „Jasné porozumění obsahu – kde je dostupný, čeho se týká a pro koho je atraktivní – je tedy důležitější než kdykoli jindy.“

Diváci v červnu uvedli, že hledáním něčeho, co by mohli sledovat, strávili 10 minut a 30 sekund. To představuje pokles ve srovnání s 11 minutami a 16 sekundami v říjnu loňského roku, ale nárůst v porovnání se 7 minutami a 24 sekundami v březnu 2019.
„Zvyšující se množství obsahu a zdrojů obsahu začíná být pro diváky zahlcující,“

uvádí se ve zprávě. „Ve srovnání se strategiemi zaměřenými na přidávání dalšího obsahu, který má publikum zaujmout, může zaměření na personalizaci a zlepšení uživatelských zkušeností pomoci publiku najít to, co hledá, rychleji.“

Zdroj obrázku: Gracenote


Vzhledem ke skutečnosti, že čím dál více poskytovatelů streamovacích služeb spouští produkty podporované reklamou a využívá cenové politiky k tomu, aby spotřebitele přesvědčili k jejich používání, klesl v květnu 2023 podíl předplacených služeb VOD na streamovaných minutách na 49 % (oproti 53 % v druhé polovině roku 2021).

Zpráva uvádí, že skokový nárůst dostupnosti bezplatných streamovaných televizních kanálů podporovaných reklamou (FAST) nahrává trendu, kdy diváci sledují klasickou televizi.

„Ve srovnání s tradičními službami SVOD, které typicky nabízejí kombinaci vysoce kvalitních originálních titulů a titulů získaných z jiných zdrojů, jsou kanály FAST nastaveny primárně na prezentaci obsahu z knihoven, tedy pořadů, které se původně vysílaly někde jinde (obvykle v tradiční televizi),“ uvádí se ve zprávě. Čas strávený u získaného obsahu se podle zprávy neustále zvyšuje. V USA bylo v květnu 60 % času stráveného streamováním věnováno pořadům, které se prvně vysílaly na lineárních kanálech. To je o 5,2 % více než v říjnu 2022.

Zpráva dodává, že 18 z 25 streamovaných pořadů, které byly nejvíce sledovány americkými ženami ve věku 18–34 let, tvořily v roce 2022 klasické televizní tituly, přičemž seriály Grey's Anatomy a Gilmorova děvčata porazily Stranger Things na žebříčku nejsledovanějších titulů. Toto publikum sledovalo téměř 77 miliard minut těchto pořadů. To představuje 73 % z celkové hodnoty všech 25 nejsledovanějších titulů.

Tři platformy FAST – The Roku Channel, Pluto TV a Tubi – odpovídají za 3,3 % celkového využívání amerického televizního vysílání v USA a mají vyšší měsíční sledovanost než všechny kabelové sítě, s výjimkou dvou nejsledovanějších, uvedla společnost Nielsen.

Gracenote tvrdí, že může vlastníkům médií a platformám prostřednictvím podrobnějších metadat popisujících filmy a epizody seriálů pomoci dosáhnout toho, aby obsah byl efektivnější a lukrativnější.

„Publikum dnes očekává bezproblémové objevování a vyhledávání napříč různými typy médií. Platformy a vlastníci obsahu mohou splnit toto očekávání v rámci digitálních kanálů, pokud využijí propojená ID obsahu,“ říká se ve zprávě. „Pokud se například někdo dívá na film Zrodila se hvězda s Lady Gaga a Bradleym Cooperem, může snadno přejít na hudbu, která ve filmu zazněla, přejít na videoklip ke skladbě Shallow, sledovat klipy z vystoupení Lady Gaga v noční televizi, případně vyhledat, ve kterých podcastech se objevila.“

„V kombinaci s daty o sledovanosti mohou navíc deskriptory ‚scénářů‘ videí, které jsou k dispozici v rámci sady Advanced Discovery společnosti Nielsen Gracenote, pomoci informovat tvůrce a distributory o tom, které scénáře jsou z hlediska zaujetí diváků trendy, a které naopak ne. To jim může pomoci s identifikací příležitostí k rozvoji takzvaných bílých míst,“ uvádí zpráva.

Zdroj: nexttv.com


Načítání dalších...