Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

PLACENÁ TELEVIZE I STREAM BUDOU KONVERGOVAT, OČEKÁVAJÍ EXPERTI

17. 8. 2022
Téměř třetina profesionálů z televizního odvětví očekává, že tradiční placená TV a streamovací služby se propojí.

Televizní byznys zažívá v posledních dvou letech nebývalý zájem s tím, jak se celé odvětví proměňuje. Celkový obrázek ovlivňují zpravodajská média v kombinaci s šikovným marketingem a PR. Jak ale proměňující se odvětví vidí sami profesionálové z oboru? Zajímavý pohled přináší pravidelný report Digital TV Europe. Výzkum mezi 320 exekutivci přímo z nitra televizního byznysu zjišťoval, jaký vývoj očekávat v nejbližších dvou letech.

Asi nejzajímavější názor z průzkumu říká, že bude docházet ke sbližování tradiční placené TV a streamu. Podle 28 % dotázaných dokonce zmizí rozlišování mezi oběma službami. Dalších 26 % pak očekává, že streamovací služby i placená televize porostou i nadále samostatně, přičemž streamovací služby porostou rychleji. 36 % pak očekává růst streamovacích služeb na straně jedné a pokles lineární televize na straně druhé.

Čísla jsou to zajímavá i z toho důvodu, že po skončení covidu dramatická jízda zejména streamovacích služeb skončila, alespoň podle hospodářských výsledků, průběžně se měnících plánů některých mediálních gigantů, včetně osekávání nákladů.

Q: Jak se v následujících dvou letech změní rovnováha mezi tradiční placenou TV a streamem?, zdroj: Digital TV Industry Survey 2022, N = 320


Co dalšího televizní obsah nemine? Asi nejvýraznější shoda panuje v oblasti streamování podpořeného reklamou. Takzvané AVOD a FAST služby by měly podle 64 % respondentů růst v následujících dvou letech nejrychleji ze všech. Následují placené SVOD platformy (46 %). Další výrazný hlas přisuzuje živým sportovním přenosům slibnou budoucnost. Podle 53 % dotázaných bude pro rozvoj streamů skupování exkluzivních sportovních práv zásadním pro rozvoj lineárních a SVOD platforem.

Z pohledu jednotlivých hráčů přitom mediální profesionálové přisuzují největší dopad pro následující roky v oblasti distribuce digitálního videa společnosti Disney (25 %), která tak v očekávání odborné veřejnosti předstihla Netflix (22 %). Následují Amazon (21 %), Apple (11 %), TikTok (7 %) a další.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...