Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

MARKETÉŘI VYUŽÍVAJÍ STREAMOVÁNÍ, ALE MAJÍ POTÍŽE S MĚŘENÍM NAPŘÍČ MÉDII

27. 4. 2023
Velká většina marketérů na celém světě nyní zahrnuje streamovací platformy do svého mediálního plánování, ale mnohem méně z nich je považuje za efektivní reklamní kanály.

Vyplývá to z výroční zprávy o marketingu pro rok 2023 od společnosti Nielsen. Zjistila, že 84 % z téměř 2 000 dotazovaných globálních marketérů sice využívá OTT a CTV platformy, ale jen 49 % z nich si je jisto jejich efektivitou.

Vše se ale odvíjí od měření: jen 53 % marketérů v průzkumu si bylo jisto měřením celého funnelu, zatímco 69 % se shodlo na tom, že digitální média a fragmentace publika v souvislosti s nárůstem streamingu představují značnou výzvu pro oslovení cílových skupin. Z toho vyplývá zásadní informace, že obor naléhavě potřebuje přesné, srovnatelné a reprezentativní měření napříč médii napříč zařízeními a platformami.

Závěry výzkumu společnosti Nielsen dále ukazují že:



  • Celosvětově 71 % marketérů tvrdí, že srovnatelnost při crossmediálním měření je důležitá. Přesto je crossmediální měření návratnosti investic pro mnohé stále nepolapitelné, přičemž měření reklamy v CTV představuje výzvu.

  • Marketéři uvádějí pouze mírnou míru účinnosti napříč kanály, přičemž vnímaná účinnost je nejnižší u podcastů, CTV, streamovaného audia a nativní reklamy. Tyto čtyři kanály však také patří k těm, do kterých marketéři plánují v příštím roce nejvíce investovat, přičemž plánovaný nárůst se pohybuje od 38 % do 42 %.

  • Navzdory očekávanému navýšení reklamních rozpočtů plánuje 24 % globálních marketérů v průměru do určité míry snížit investice, přičemž 12 % plánuje snížení o 150 % a více.

  • Směrem k roku 2023 již většina značek vynakládala nižší výdaje - v průměru o 50 % - aby dosáhla maximální návratnosti investic. Snížení výdajů o ještě více by mohlo ještě více stlačit návratnost investic a negativně ovlivnit hlavní cíle marketérů pro příští rok: získání zákazníků, těsně následované povědomím o značce.


"Skutečné crossmediální měření vyžaduje transformační myšlení, které upřednostní publikum před rostoucím sortimentem nástrojů a řešení, které měří na úrovni jednotlivých kanálů." - Jamie Moldafsky, ředitel marketingu a komunikace, Nielsen.

Zdroj: warc.com


Načítání dalších...