Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY INSPIRACE ZAHRANIČNÍ

JAK ZLEPŠIT NÁVRATNOST INVESTICE DO REKLAMY

21. 9. 202321. 9. 2023
Jak přistupovat ke zlepšení návratnosti investic? Kam směřovat prostředky pro maximální ROI? Zadavatelé reklamy musí pochopit různé možnosti, které k tomu mohou použít, ukazuje nový výzkum o faktorech ovlivňujících ziskovost reklamy.

Paul Dyson, spoluzakladatel společnosti Accelero, ve studii WARC Spotlight on Drivers of Brand Growth aktualizuje svou předchozí studii z roku 2014 tak, aby zahrnovala zveřejněné údaje o více než 28 000 ukazatelích ROI z celého světa, a zjišťuje, že za tu dobu došlo k určitým změnám.

Proč je ziskovost reklamy důležitá


Maximalizace návratnosti reklamních investic je důležitá v nejlepších dobách a ještě více v době růstu cen a záporného růstu. Inzerenti mohou udělat mnoho pro zlepšení návratnosti svého mediálního rozpočtu a i malé 10% zlepšení rozpočtu ve výši 10 milionů liber má hodnotu 1 milionu liber navíc.

Klíčová zjištění:


Zdroj: Accelero


  • Největším faktorem ovlivňujícím ziskovost je velikost značky s násobitelem 20.

  • Větší značky vítězí ve fyzické i mentální dostupnosti, a proto je pro ně snazší přilákat spotřebitele prostřednictvím marketingu.

  • Pokud má zadavatel reklamy portfolio značek, pak větší výdaje na větší značky přinesou nejlepší výnosy.

  • S růstem značky se zvyšuje i návratnost investic: při měření efektivity si uvědomte, že budoucí prodeje řízené médii budou vyšší díky růstu předchozích investic.

  • Vliv velikosti rozpočtu může v průměru snížit ROI na polovinu, tj. z ROI šest při nízkém rozpočtu se může stát ROI tři při vysokém rozpočtu.

  • Kreativita je největší jednotlivou pákou, kterou má inzerent k dispozici pro zvýšení ROI.

  • Mediální faktory vykázaly od roku 2014 jen malé změny s výjimkou páky značky vs. výkon: tento násobitel ziskovosti vzrostl z 1,4 na 2,0.


Více informací naleznete v celém článku: Hnací síly ziskovosti reklamy v roce 2023

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...