Celosvětově známý marketingový odborník profesor Byron Sharp říká, že značky musí cílit na celý trh, pokud chtějí růst. Masmédia jsou pro marketingový úspěch zásadní. A není masovějšího média než je televize. Její dosah je nepřekonatelný jiným mediatypem – vždyť před obrazovkou je každý den takřka 7 milionů diváků a měsíční zásah televize je 95 % televizní populace měsíčně.
Diváci také reklamě v televizi věnují mnohem větší pozornost, než reklamám na sociálních sítích. A tím má televize zásadní dopad na prodej. Televize je v dnešní době zásadní i pro online značky a e-shopy. I s nižším budgetem se investice malým značkám vyplatí. S televizí totiž jasně víte, co dostanete – masový dopad, pozornost, zapamatovatelnost značky a vyšší tržby. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, vyvolává konverzaci a zesiluje emoce. Televize tak všemi těmito způsoby pomáhá značkám skórovat a dosahovat cílů.
A protože dobré skóre patří i ke sportu, ScreenVoice MAGAZÍNU tohoto měsíce píše o Super Bowlu, nejočekávanější sportovní události v Americe. Reklamy vysílané během finálové přestávky jsou ty nejdražší a také ty nejočekávanější. Přečtěte si, čím je reklama na Super Bowlu výjimečná a které značky dokázaly svým reklamním spotem tento sportovní svátek kreativně obohatit.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu

STUDIE IPA: HUDBA JE HNACÍM MOTOREM ZISKOVOSTI REKLAMY
20. 10. 2025Nová studie společností Massive Music a IPA podrobně popisuje, jaký vliv na značku a obchod může mít vysoce poutavá, vhodná a zapamatovatelná hudba a jaký dopad má hudba na výkon reklamy. Proč je hudba důležitá Intuitivně víme, že skvělá hudba, jingly, znělky i další zvukové prostředky, se dokáže usadit v našich mozcích způsobem, který jiná… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

HRŮZA, KTERÁ SPOTŘEBITELE POBAVÍ: TELEVIZNÍ REKLAMY INSPIROVANÉ FILMEM DRACULA
18. 10. 2025Halloween, oblíbené období plné duchů a strašidel, je za rohem. Kdo by neznal například Drákulu? Marketéři jsou si světového věhlasu slavného upíra samozřejmě velmi dobře vědomi, a proto jeho ikonický obraz a upírskou symboliku využívají ke zvyšování prodejů už desítky let – a není divu. Jeho obraz je okamžitě rozpoznatelný a univerzálně srozumitelný. Nyní, když… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

BINET A DAVIS: MARKETÉŘI SLEDUJÍ ROI, ALE VELIKOST ROZPOČTU JE DŮLEŽITĚJŠÍ
17. 10. 2025Větší rozpočty mají osmkrát větší vliv na efektivitu než zaměření se na návratnost investic kampaní (ROI). Ukazuje to nový výzkum IPA, za nimž stojí Les Binet a Will Davis. Nový výzkum odhaluje rozpor mezi tím, co skutečně táhne marketingovou efektivitu, a tím, čemu věří marketéři. To je jeden ze závěrů nového výzkumu, který na konferenci… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

INTERAKTIVNÍ REKLAMY SE STÁVAJÍ ZÁKLADNÍM KAMENEM TELEVIZNÍ REKLAMY
16. 10. 2025Interaktivita se stává klíčovou hnací silou růstu reklamy v propojené televizi (CTV), protože tento formát se vyvíjí spolu s měnícími se preferencemi diváků. Joshua Blum, ředitel výzkumu a analytiky ve společnosti BrightLine, v rozhovoru pro EMARKETER popsal, jak se interaktivita stává normou pro reklamy v CTV, a vyjádřil se k přetrvávajícím mylným představám inzerentů. Blum… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

KONFERENCE FORUM MEDIA 25 SE BLÍŽÍ. CO PŘINESE EFFIE STAGE?
14. 10. 2025Effie Stage letošní mezinárodní konference Forum Media 2025 přinese příležitost podívat se na data o účinnosti marketingu i inspirovat se těmi nejlepšími evropskými i tuzemskými projekty. Již podruhé bude na Effie Stage vyhlášen shortlist Effie Czech Republic a také vítězové speciální ceny Art Directors Club. Forum Media 2025 se koná 25. listopadu v pražském konferenčním… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

VELKOU ZNAČKU LZE VYBUDOVAT PROSTŘEDNICTVÍM SPOUSTY MALÝCH INTERAKCÍ, ŘÍKÁ GRACE KITE
29. 9. 2025Mediální prostředí je fragmentované jako nikdy dříve. Spotřebitelé tráví čas na desítkách platforem, jejich pozornost se tříští do krátkých, někdy až prchavých okamžiků. Grace Kite, ekonomka a zakladatelka firmy Magic Numbers a viceprezidentka ve společnosti Analytic Partners, na festivalu kreativity v Cannes ukázala, že není třeba propadat skepsi a že tento vývoj nemusí být pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

EFEKTIVITA STOJÍ NA KONZISTENCI A KREATIVITĚ, VYPLYNULO Z DISKUSNÍHO FÓRA CREATIVE IMPACT NA FESTIVALU CANNES LIONS
26. 9. 2025Na festivalu Cannes Lions se každoročně setkávají přední marketéři, význační kreativci, ale i zástupci výzkumných agentur, kteří společně zkoumají vztahy mezi kreativitou, konzistencí a efektivitou. V letošním roce se v rámci diskusního fóra Creative Impact zaměřili na hledání cest, jak v nejistém, proměnlivém prostředí udržet konzistenci značek, využít tvůrce a nové technologie a zlepšit zákaznické… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

KREATIVITA JE DŮLEŽITÁ, ALE CO VLASTNĚ DOBRÁ KREATIVITA ZNAMENÁ?
26. 9. 2025Až 85 % marketérů se domnívá, že kreativita je klíčem k úspěchu, ale jen 59 % ví, co vlastně dobrá kreativita znamená, ukazuje průzkum. Klíčovým faktorem k výkonu reklamy je podle 83,5 % marketérů kreativita, nicméně pouze 58,5 % dotázaných se v rámci svého týmu shodne, co přesně ta dobrá kreativita je. Vyplývá to z… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

WOOD A HEGARTY: REKLAMA POTŘEBUJE NOVOU KREATIVNÍ REVOLUCI
25. 9. 2025Kreativita je zásadní pro růst firem a její význam v době AI roste. Agentury a marketingoví ředitelé mají příležitost stát se hybateli kreativity a strategickými partnery vedení firem, zaznělo na webináři s účastí Johna Hegartyho a Orlanda Wooda. Britský expert na reklamní efektivitu Orlando Wood na středečním webináři Global TV Group, který v Česku zprostředkovala… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

ORLANDO WOOD A SIR JOHN HEGARTY O TOM, JAK KREATIVITA PODPORUJE RŮST ZNAČEK.
24. 9. 2025Letošní rok přináší symbolické výročí – uplynulo 150 let od prvního doloženého použití slova creativity v angličtině. Historik Adolphus William Ward tento výraz použil v roce 1875 v souvislosti s „poetickou kreativitou“ Williama Shakespeara. Dnes je význam kreativity ve všech odvětvích, včetně mediálního, zcela nepochybný. Podle Sira Johna Hegartyho, který se podílel na realizaci zprávy The Business… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

L’ORÉAL ODHALUJE JAK NA MAXIMÁLNĚ ÚČINNÉ REKLAMY NA KRÁSU
3. 9. 2025Společnost L’Oréal ve spolupráci se společností Google a výzkumným partnerem Sundogs analyzovala 5 000 reklam na YouTube a zjistila, že překročení konvencí kategorie může vést k měřitelným přínosům: například nahrazení formátů zaměřených na produkty bohatším vyprávěním příběhů zaměřeným na postavy zvýšilo angažovanost o 55 %. Analýza založená na umělé inteligenci na sedmi trzích zdůraznila hodnotu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT

ORLANDO WOOD: PROČ REKLAMA ZASE POTŘEBUJE UMĚT POBAVIT
2. 9. 2025Orlando Wood se v exkluzivním rozhovoru pro The Global TV Group podělil o své názory na trvalé principy efektivní reklamy, budoucí roli televize ve světě AI i na to, jak mohou značky znovu objevit kreativitu, která je hybnou silou dlouhodobého růstu.

