Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY INSPIRACE ZAHRANIČNÍ

BRAND RESPONSE TV – VÍCE ZA MÉNĚ?

22. 9. 2021
Je jednoduché vytvořit čtvrtletní marketingový plán, který se drží blízko statu quo. Velcí stratégové ale vědí, že skutečně zapamatovatelná marketingová kampaň se neobejde bez inovace. Její součástí je i nadále televizní reklama s přímou odezvou - Direct Response TV (DRTV), nebo spíše její hybrid s odezvou zvyšující povědomí o značce - Brand Response TV (BRTV). Ta dokáže ze společnosti udělat „jednorožce“ (soukromou společnost v hodnotě více než 100 miliard dolarů). A to celé díky vysoké návratnosti investic, zapamatovatelně a měřitelně.

DRTV vždy zahrnovala odpovědnost a dokázala přimět spotřebitele k reakci. Krása dnešní BRTV spočívá v tom, že umí finančně odpovědným způsobem katapultovat růst. Vždy při tom ale buduje, chrání a posiluje značku. Pro společnosti, které chtějí získat status „jednorožce“ nebo zažít fenomenální růst, je to fantastická věc!

BRTV, stejně jako DRTV, je zpravidla levnější přibližně o 40 až 60 procent oproti běžným ceníkům reklamních služeb. Značky mohou v zásadě získat dvakrát více reklamy za stejnou cenu, jakou dostane běžný inzerent. To znamená, že nemusejí ohrozit kvalitu, aby se vešly do rozpočtu. Zasáhnout zákazníky je tak možné kdykoli, ve dne i v noci, za cenu, kterou si značky mohou dovolit.

 Co je BRTV marketing?


BRTV marketing využívá propagaci značky a přímý marketing a získává výhody obou médií. Když chtějí značky inzerovat své produkty nebo služby, ani pokaždé nemusejí s nabídkou přímo oslovovat zákazníky. Místo toho se mohou snažit dostat do povědomí svého cílového trhu. A zařídit, aby se jejich značka zákazníkům vybavila jako první, až budou časem zvažovat možnosti.

Nevěříte? Společnosti jako Harry's, která má dnes cenu 1,7 miliardy dolarů, zvýšily prodeje, získaly nové potenciální i skutečné zákazníky, posílily návštěvnost webových stránek a upevnily vztahy se zákazníky. To vše pomocí DRTV.

Můžete si koupit konkrétní časový slot pro významný pořad, jako je The Voice na NBC nebo čtvrteční zápasy národní fotbalové ligy na kanálu Fox. Ale bude vás to stát mnohem víc. Když umístíte reklamu do DRTV, nevíte přesně, kdy se začne vysílat. DRTV se kupuje pro určité části dne. To znamená, že se můžete dostat v podstatě do jakéhokoli programového času, kdy běží reklama, ale nemusíte znát přesný okamžik, kdy se spot bude vysílat. Zastupitelství a marketéři dostávají předběžný záznam, kde mají potvrzeno průměrně 95 procent vysílání. Po odvysílání pak dostanou další přehled.

BRTV je jeden z nejstarších reklamních médií. I přes dobu vzniku je to inteligentní kanál. Funguje jako katalyzátor růstu značek, z nichž se stávají jednorožci. Jsou mezi nimi 23andMe, Coursera, Chime, Fanatics nebo Harry's.

Proč BRTV funguje?


Odpovědná reklama přináší návratnost investic a ve velkém buduje značku. Značky mohou za použití BRTV měřit různé údaje od ukončených prodejů až po úspěšné konverze. Dává značkám možnost dělat okamžitá rozhodnutí o tom, kam s další reklamní kampaní. Plány BRTV se proto mohou měnit během hodin, dnů, týdnů i měsíců. To u tradičnějších marketingových plánů nejde. Schopnost sledovat výsledky pomáhá upravit každou reklamní kampaň pro cílové publikum tak, aby se divákům chtělo se značkou komunikovat. To je klíč k budování pevných a trvalých vztahů se zákazníky.

BRTV divákům navíc umožňuje spojit se se značkami a poznat je osobněji. Vytváří loajální zákaznickou základnu a povzbuzuje k zapojení. Reklamy v tradiční televizi jen zvyšují povědomí o produktu. Obecně ale obcházejí přímou výzvu k činnosti, kterou tradiční reklama s přímou odezvou používá.

Údaje z reklam umístěných v DRTV značkám také pomáhají spojit se přímo s cílovým publikem. Je možné vybudovat vstupní stránku a sledovat návštěvnost v době, kdy se vysílá reklamní spot s přímou odezvou. Další algoritmy mohou sledovat nákupní trendy, prodejní trendy a procházení stránek ve stejném čase. Značky tím získají cennou sbírku údajů a mohou lépe pochopit, co má odezvu a co ne.

Existují prediktivní systémy, které určují, kdy nějaká kreativa končí. Značky mohou mít mnoho kreativních počinů na stejném trhu a mohou pro svá sdělení používat různé přístupy. Všechny se totiž vysílají v různých časových slotech a cílí na různé publikum. Tím se rozšiřují možnosti jediné kampaně.

Starší marketingové metody ožívají a do hry vstupuje BRTV. Pokud k vývojové fázi DRTV přistoupíme s maximální odpovědností, můžeme každou reklamní kampaň doladit a maximalizovat zásah značky.

BRTV ani nevyžaduje miliony dolarů na testování. Značky mohou hodnotit výsledky pomocí shromážděných údajů a zvyšovat nebo snižovat mediální výdaje. I přes velikost společnosti nemusí být marketingový nebo reklamní rozpočet tak velký. Stejně jako tradiční reklama s přímou odezvou i BRTV maximalizuje každý investovaný dolar. A to je vynikající úsporná volba pro strategii plánování médií.

Závěrečné zamyšlení


Všechno staré je znovu nové. Značky a společnosti objevují krásu odezvy. Zjišťují, jak pomáhá produktům a sdělením dostat se na první místo v povědomí spotřebitelů. Vše se děje efektivně a odpovědně (se správným sledováním dat). V tomto světě se všechno točí kolem návratnosti investic. Na dnešní BRTV je krásné, že jí k úspěchu stačí skromný rozpočet a zájem o strategii, která vychází z dat.



Zdroj: ana.net

Načítání dalších...