Zdroj: Shutterstock.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: SPOTŘEBITELÉ MAJÍ PROBLÉM ROZLIŠIT STREAMOVACÍ PLATFORMY

18. 3. 2024
Každoroční studie společnosti Hub Entertainment Research Evolution of Video Branding ukazuje, že spotřebitelé mají v ekosystému plném možností problém rozlišit streamovací platformy, SVOD dle spotřebitelů postrádají výraznou identitu.

Mezi hlavní zjištění výzkumné zprávy patří:

  • Povědomí o předních streamovacích službách je všeobecné, ale mnoho spotřebitelů si není jisto, co odlišuje jednu platformu od druhé.

  • Téměř 100 % spotřebitelů slyšelo o hlavních streamovacích službách. Celá polovina spotřebitelů si však není jistá, že by někomu jinému dokázala vysvětlit, čím jsou jednotlivé streamovací služby jedinečné. Porozumění některým službám se od loňského roku zlepšilo, ale u jiných se zastavilo.


Bez jasné identity značek platforem se diváci rozhodují na základě samotných pořadů


Téměř 40 % diváků uvádí, že se přihlásili k novému předplatnému jen proto, aby sledovali jeden obsah - jde o zhruba stejný podíl jako v letech 2023 a 2022.

Mladí lidé (50 %) a domácnosti s dětmi (49 %) se ještě častěji upisují jen kvůli sledování jednoho pořadu.

Tendence k volbě předplatného jen na základě obsahu kriticky ovlivňuje i rozhodnutí o produkci a licencování


V roce 2024 méně respondentů uvedlo, že se přihlásili k Disney+ a Max, aby se podívali na jeden pořad - možná je to důsledek stávek a obecně nižších rozpočtů na obsah.

Na druhou stranu Peacock byl jedinou platformou se statisticky významným nárůstem počtu těch, kteří se přihlásili ke sledování konkrétního pořadu. Tento průzkum byl proveden po play-off NFL, kdy se mnozí přihlásili na Peacock, aby mohli sledovat zápas Chiefs/Dolphins.
"Vzhledem k tomu, že se velké streamovací společnosti snaží být vším pro všechny, diváci se snaží určit, čím se od sebe liší. Dokud streameři nevytvoří více prvků definujících značku, je ohrožena věrnost diváků a spotřebitelé budou i nadále odcházet, protože se budou honit za pořady napříč službami."

dodal Jason Platt Zolov, konzultant společnosti Hub.

Zdroj: advanced-television.com

Načítání dalších...