První červenec je Mezinárodním dnem vtipů. Humor patří i k televizní obrazovce – a to nejen v tento jeden konkrétní den, ale v programové nabídce se objevuje celoročně. Jedním z důvodů, proč diváci televizi sledují, je totiž právě to, že dokáže pobavit. Humor nám pomáhá odpoutat se od starostí všedních dní. Zábavné televizní formáty proto patří na televizních obrazovkách k těm nejoblíbenějším.
A protože v létě mají obecně lidé více volného času, rádi jej tráví i před televizní obrazovkou. Každý divák starší čtyř let sledoval během loňského léta televizní vysílání v průměru téměř 3 hodiny denně. V letních měsících jsou obecně v oblibě hlavně pozitivní, romantické a kultovní pořady.
Na TV Nova publikum z cílové skupiny 15-54 let, podobně jako během roku, sleduje nejraději především českou dramatickou tvorbu, oblíbené seriály a filmy (Policie Modrava, Malý pitaval z velkého města, Co ste hasiči nebo 3Bobule). Diváky také zaujaly dokumenty o Karlu Gottovi (Karel Special) a Haně Zagorové (Nedělej Zagorku!). V top pořadech za širší cílovou skupinu 4+ je ještě větší důraz na českou tvorbu a zahraničních titulů je tu minimum.
Naopak zahraniční filmy si diváci oblíbili na Nova Cinema – mezi nejsledovanější patří Velká čínská zeď, Wonder Woman nebo Aquaman. Z malých kanálů meziročně posiluje Nova Gold, v létě na ní diváci nejraději sledovali oblíbený český seriál Sanitka.
Na hlavní stanici Prima jsou nejvíce oblíbené komedie Slunce, seno a pár facek nebo Slunce, seno, jahody; série filmů Krokodýl Dundee nebo filmy s Vinnetouem a Old Shatterhandem. Mezi nejsledovanější letní seriály stanice Prima se řadí Vinaři. Ze zábavných TV formátů je v létě na Primě oblíbený pořad Máme rádi Česko.
Obecně v létě diváci více sledují i menší tematické kanály, z menších stanic skupiny TV Prima v létě roste hlavně stanice Prima Love. Například film Rosamunde Pilcher: Otcovo dědictví 7. července 2022 vidělo 229 tis. diváků.
Ani reklamní tvorba se vtipů nebojí. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU si tentokrát přečtete, které reklamy patří díky své dobře vykonstruované pointě k těm nejzábavnějším.
Zdroj: ATO-Nielsen, CS 15-54 , CS 15+, 4+
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
ČESKÉ SERIÁLY TVOŘÍ POLOVINU CELKOVÉ SLEDOVANOSTI TV SERIÁLŮ
11. 4. 2024Zastoupení lokálního obsahu ve vysílání českých TV stanic roste. Seriálová lokální tvorba tvoří polovinu celkové sledovanosti všech seriálů a sitcomů. Sledovanost jednotlivých televizních kanálů je stále více ovlivňována lokálním obsahem. Podle společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 25 měřených tematických televizních stanic, je stoupající zájem o lokální tvorbu patrný napříč všemi věkovými skupinami… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
STUDIE USA: POLOVINA UŽIVATELŮ STREAMINGU NEVÍ, NA KTERÉ SLUŽBĚ BĚŽÍ JEJICH OBLÍBENÝ POŘAD
28. 3. 2024Nová studie společnosti Hub Entertainment Research zjistila, že přibližně polovina uživatelů streamingu neví, na které službě jsou oblíbené seriály, na vině je licencování. Přibližně stejné procento televizních diváků tvrdí, že by nedokázalo vysvětlit, co je Apple TV+, jiné osobě. Licencování televizních seriálů v několika službách – najednou nebo v různých časech – „způsobilo zmatek v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
TIPY Z VELIKONOČNÍHO TV PROGRAMU
28. 3. 2024Blížící se jarní svátky přinesou čtyři dny volna, které přímo vybízí k tomu, trávit čas s blízkými a přáteli. Společné sledování seriálu nebo filmu v televizi je podle posledních výzkumů jednou z nejoblíbenějších činností, kterou rodiny tráví volné dny. Přinášíme proto několik tipů z velikonoční programové nabídky komerčních televizí, které mohou přispět ke sváteční pohodě. … Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
RECEPT NA KOUZELNÝ KOKTEJL PRO ÚSPĚCH ZNAČKY PODLE KAREN HOWE: BRILANTNÍ KREATIVA A TELEVIZE
26. 3. 2024Televize je pro špičkové značky oblíbeným mediálním kanálem, mimo jiné proto, že poskytuje bezkonkurenční přístup ke spotřebitelům všech věkových kategorií, a to včetně těžko polapitelných zákazníků ve věkové kategorii 18–34 let. Karen Howe, celosvětově oceňovaná kreativní ředitelka a členka poradního výboru Cannes Lions se v rámci svého webináře Brand Magic zaměřila některé z televizních reklam,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
STREAMOVÁNÍ JE SICE PLNÉ OBSAHU, OBJEVOVÁNÍ DIVÁKY OBČAS POKULHÁVÁ
17. 3. 2024Spotřebitelé si v současné době stále užívají množství voleb televizních pořadů, které mají k dispozici, ale podle společnosti Hub Entertainment Research je jejich objevování ještě v procesu, přičemž funkce vyhledávání obsahu je u spotřebitelů čím dál víc v oblibě. Přesto se Mark Loughney, hlavní konzultant společnosti, domnívá, že pokud nemá dojít k epidemii rušení předplatného… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
ZLATÁ LABUŤ LETÍ DO ZAHRANIČÍ
12. 3. 2024Výpravný romantický seriál odehrávající se na pozadí událostí roku 1939 se dostal do portfolia významného mezinárodní distributora ONZA Distribution. Zlatá labuť přesvědčila zejména kvalitou zpracování a diváckým dosahem, který seriál na domácím trhu získal. Seriál bude prezentován na významných mezinárodních trzích a festivalech jako MIPTV a Series Mania. „Zlatá labuť je výjimečný projekt, jde o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
NOVA A PRIMA NASAZUJÍ STREAMOVANÉ SERIÁLY DO TERESTRICKÉHO VYSÍLÁNÍ
11. 3. 2024Dle očekávání – seriály TV Nova a konkurenční Primy, které byly primárně vyrobeny „výhradně“ pro SVOD platformy, se nakonec objeví v pozemním vysílání. Velké stanice si tak rozkládají náklady na výrobu a našlehávají čísla divácké sledovanosti. Televize Nova od konce března do vysílání nasadí dvě řady seriálu Iveta, původně určené a nasazené na streamovací platformě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
SERIÁL NOVY PŮJDE DO MEZINÁRODNÍ DISTRIBUCE. EXTRAKTOŘI SE PŘEDSTAVÍ NA BERLINALE
18. 2. 2024Šestidílný špionážní thriller Extraktoři, který natočila televize Nova pro svou streamovací službu Voyo, se dostane do mezinárodní distribuce. Představí se na festivalu Berlinale, také v Londýně a v dalších zemích. Seriál podle námětu novináře Jaroslava Kmenty se stal nejúspěšnějším původním pořadem na Voyu v loňském roce. Svým pojetím, tématem, výpravou a obsazením zaujal distribuční firmu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
VALENTÝN V PROGRAMU KOMERČNÍCH TELEVIZÍ
14. 2. 2024Den svatého Valentýna je oblíbeným svátkem po celém světě. Ani na obrazovkách komerčních televizí nebudou chybět romantické pořady, zamilované filmy a tematický program. Televize Nova slaví sv. Valentýna v seriálu Ulice i na tématických stanicích Nova Lady a Nova Cinema V seriálu ULICE, který běží na TV Nova, se dnes slaví sv. Valentýn. Zatímco některé… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
TELEVIZNÍ DIVÁCI DÁVAJÍ PŘEDNOST POŘADŮM S RŮZNORODÝM OBSAZENÍM A AUTENTICKÝMI ZÁPLETKAMI
10. 2. 2024Zábavní průmysl, pro který jsou typické rychlé změny, zasáhly během tří let hned dvě události, pandemie a stávky WGA a SAG-AFTRA, jež zapříčinily přerušení práce. Odvětví se i nadále potýká s „existenční krizí“ inkluze, která se táhne už několik desetiletí. Jak se Hollywood přizpůsobí, aby se mohl posunout vpřed? A co se bude v tomto… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
VYPRÁVĚNÍ PŘÍBĚHŮ V SUPER BOWL REKLAMÁCH JE NA ÚSTUPU
7. 2. 2024Podle nedávného výzkumu společnosti iSpot mohou reklamy postavené na vyprávění příběhu přinášet značkám inzerujícím během Super Bowlu lepší výsledky, nicméně v posledních letech se tento trend snížil ve prospěch kreativy zaměřené na celebrity a humor. Od roku 2020 zaznamenaly reklamy na Super Bowlu se zaměřením na příběh (měřeno doslovnými odpověďmi z průzkumu Creative Assessment Survey… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY
72 % REKLAM VYSÍLANÝCH NA SUPERBOWLU STAVÍ NA VTIPU
6. 2. 2024Blíží se důležitá událost reklamního odvětví – s napětím očekáváný Super Bowl. Databáze kreativního hodnocení iSpotu pro reklamní odvětví ukazuje, že v loňském roce bylo obecně propojeno s humorem pouze 23 % ze všech reklam. Hlavním důvodem prý totiž je, že snaha být vtipný je spojena s určitým rizikem. Během Super Bowlu se však „vtipné“… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY