Hybridní vysílání HbbTV letos slaví deset let od doby, kdy se tento fenomén objevil i na českém trhu. Od té doby HbbTV ušla velký kus cesty a stala se neodmyslitelnou součástí moderního TV světa. Platforma HbbTV spojuje to nejlepší z televize a internetu a právem se řadí k oblíbeným technologiím, které divákům umožňují ještě větší zážitek při sledování vysílání. Svět za červeným tlačítkem totiž otevírá bránu k dalšímu obsahu na velké obrazovce.

O oblibě této digitální technologie nasvědčuje i fakt, že počet diváků HbbTV meziročně stále roste. Ale HbbTV nabízí také mnohé výhody i pro zadavatele reklamy. Efektivnější cílení a lepší zásah reklamních kampaní v podobě služby Max reach rozšiřuje dosah TV kampaně o ta zařízení, která reklamní spot v TV neviděla. Díky této informaci červené tlačítko HbbTV zacílí pouze na konkrétní zařízení podle této podmínky.

Ve ScreenVoice magazínu proto tento měsíc přinášíme nový článek, věnovaný právě HbbTV a inovativním reklamním formátům, které tato platforma umožňuje. Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty o HbbTV na českém trhu i ve světě.

Přečtěte si k tématu

KONFERENCE NEXTV AD: RŮST TELEVIZNÍHO TRHU TÁHNOU PŘÍJMY Z REKLAMY NA VOD SLUŽBÁCH, ROZVOJ ADRESOVATELNÉ REKLAMY I NÁSTUP FAST CHANNELS

22. 5. 2023

V půlce května proběhla v Praze série mezinárodních konferencí Nextv Ad Europe a Nextv Series Europe pořádaná společností Dataxis, jejichž partnerem byla také Asociace komerčních televizí (AKTV). První den eventu Nextv Ad Europe se zaměřil na nejnovější vývoj v oblasti televizní reklamy, inovace reklamních formátů i jejich distribuci a také způsoby integrace programatických reklamních strategií… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

LOKÁLNÍ I NOVÉ VOD SLUŽBY SRÁŽEJÍ PODÍL NETFLIXU I YOUTUBE

16. 5. 2023

Netflix i YouTube mají stále na evropském trhu video služeb nejvyšší podíl, s příchodem nových a i lokálních platforem se ale postupně snižuje. Podíl Netflixu a společnosti Alphabet, která provozuje také videoplatformu YouTube, zůstává dál na evropském trhu OTT služeb (over the top, služby doučované přímo příjemcům přes internet) nejvyšší, za posledních pět let se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

ŠKODA AUTO VYUŽILA HBBTV PRO DOMĚŘENÍ DOPADU TV REKLAMY

15. 5. 2023

Škoda Auto využila doměření dopadu TV reklamy za pomoci řešení na způsob Brand liftu pomocí HbbTV. Škoda Auto komunikovala v dubnové kampani svoji novou identitu za využiti exkluzivních formátů. Mimo ty využila také doměření dopadu TV reklamy za pomoci řešení na způsob Brand liftu, který zrealizovala přes HbbTV ve spolupráci se společností Media Club, PHD… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

SYMPOZIUM A UDÍLENÍ CEN HBBTV 2023 POPRVÉ V NOVÉM FORMÁTU

10. 5. 2023

11. sympozium a udílení cen HbbTV se uskuteční 28.-29. listopadu 2023 v italské Neapoli. Dnes to oznámila asociace HbbTV, globální iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro poskytování pokročilých interaktivních televizních služeb prostřednictvím vysílacích a širokopásmových sítí pro připojené televizory a set-top boxy. Každoroční klíčový summit odvětví připojené televize, zaměřený na provozovatele platforem, vysílatele, inzerenty… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

NOVA VYLEPŠILA ČERVENÉ TLAČÍTKO HBBTV KVÍZOVÉ OTÁZKY MÍŘÍ PŘÍMO DO POŘADŮ

28. 4. 2023

HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) u skupiny Nova obdrží novou poměrně přelomovou funkci plynoucí ze samotné podstaty „červeného tlačítka“. Pro řadu lidí bude nejen zajímavá, ale konec konců i méně vtíravá. Na podzim minulého roku byla představena funkce Kvízových otázek, která dovolila dotazovat se diváků přímo během vysílání. Nyní byla spuštěna její nadstavba dovolující soutěžit… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

PRIMA ZMĚNILA PO SPUŠTĚNÍ PRIMA+ I PODOBU HBBTV

10. 2. 2023

Skupina Prima spolu s uvedením služby Prima+ mění i podobu prostředí služby a také barevné provedení červeného tlačítka HbbTV. K drobným grafickým úpravám dochází na HbbTV platformě mediální skupiny Prima, tedy na poli tzv. virtuálního červeného tlačítka. Plánovaná změna souvisí se spuštěním nové online videotéky Prima+. Ta se nově objevuje i v prostředí HbbTV, kde… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

11TÝ ROČNÍK HBBTV SYMPOSIA A CEN 2023 SE USKUTEČNÍ V NEAPOLI

10. 2. 2023

Asociace HbbTV zveřejnila termín 11. ročníku Sympozia a cen HbbTV. Letošní ročník se uskuteční 29.-30. listopadu 2023 v italské Neapoli. Sympozium a událení cen HbbTV každoročně poskytuje jedinečnou platformu pro diskusi o všech důležitých tématech v oblasti HbbTV. Události se každoročně účastní vysoce postavení vedoucí pracovníci a odborníci v oboru HbbTV. Každoroční summit odvětví připojené… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

TV NOVA VYSÍLÁ UŽ 29 LET.

3. 2. 2023

TV Nova slaví své 29. narozeniny. V pátek 4. února 1994 v 19 hodin odstartoval přímý přenos z Národního muzea vysílání první komerční televize v Česku. Název nové stanice – Nova – byl tehdy vybrán z tisíců návrhů a nápadů zaslaných od diváků. Záhy po svém startu se TV Nova rychle etablovala jako komerční televize… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

NOVA HLÁSÍ VÝZNAMNÝ POSUN V DIGITALIZACI PŘEDEVŠÍM DÍKY ÚSPĚCHU PLATFORMY VOYO

9. 1. 2023

Streamingová platforma Voyo z portfolia skupiny CME má za sebou mimořádně úspěšný rok, kdy podle medializovaných údajů překročila hranici 400 000 předplatitelů v České republice a na Slovensku. Ti v průměru tráví na Voyo téměř 12 hodin týdně. Skupina CME loni určila Voyo za svou klíčovou prioritu, a díky masivní reklamní kampani a investicím do… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

SYMPOZIUM 2022 PODPOŘILO NASAZENÍ CÍLENÉ REKLAMY V HBBTV

24. 11. 2022

Hlavní hráči v odvětví přijímají opatření k důslednému zavádění specifikace HbbTV pro cílenou reklamu (HbbTV-TA) na evropském trhu, a otevírají tak vysílatelům, inzerentům a výrobcům nové příležitosti k monetizaci. Tento vývoj byl jedním z témat projednávaných na 10. ročníku Sympozia a udílení cen HbbTV 2022. Každoroční klíčové setkání předních zástupců odvětví CTV, které pořádala Asociace HbbTV… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

LINEÁRNÍ TV REKLAMU LZE DÍKY HBBTV CÍLIT A PERSONALIZOVAT

15. 11. 2022

HbbTV řešení může do lineární TV reklamy přinést personalizaci a cílení. Z online reklamy mají provozovatelé online videa získat do pěti let více než trojnásobek příjmů než z prodeje online předplatného. I o tom se mluvilo na HbbTV Symposiu. Díky technologii HbbTV se může do živého (lineárního) televizního vysílání dostat cílené a personalizované reklamní sdělení.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

TV NOVA ZÍSKALA DVĚ OCENĚNÍ V SOUTĚŽI HBBTV AWARDS

10. 11. 2022

Asociace HbbTV zveřejnila vítěze soutěže HbbTV Awards 2022. Ceny HbbTV oslavují vynikající výsledky a rozvoj komunity HbbTV. Televize Nova v soutěži získala dvě trofeje. Do soutěže bylo v letošním roce přijato celkem 35 příspěvků z 9 zemí. Vítěze vybrala nezávislá porota složená z mezinárodních odborníků z oboru. Hodnocení proběhlo v šesti kategoriích, navíc byla udělena… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY

VŠECHNY CASE STUDIES