Hybridní vysílání HbbTV je dnes již známým fenoménem, který oslavil více jak deset let od časů, kdy se objevil i na českém trhu. Od té doby HbbTV ušla velký kus cesty a stala se neodmyslitelnou součástí moderního TV světa. V ČR se dnes při sledování televize s možnostmi HbbTV setkává více jak 25 % domácností (Zdroj: ATO-Nielsen Kontinuální výzkum 2023). O oblibě této digitální technologie nasvědčuje i fakt, že počet diváků HbbTV meziročně stále roste.
Platforma HbbTV spojuje to nejlepší z televize a internetu a právem se řadí k technologiím, které divákům umožňují ještě větší zážitek při sledování vysílání. Svět za červeným tlačítkem totiž otevírá bránu k dalšímu obsahu na velké obrazovce. Ale HbbTV nabízí také mnohé výhody i pro zadavatele reklamy.
Z posledních novinek stojí za povšimnutí například inovace TV Nova, která za ně získala několik ocenění na prestižní mezinárodní konferenci Sympozium HbbTV. V prostředí HbbTV nabízí TV Nova možnost položit brandovanou otázku či realizovat dotazník v lineární vrstvě a získat reakci diváků. Rozšíření funkce i na další – modré tlačítko pak usnadňuje přístup k okamžitému spuštění TN live nebo k okamžitému vyvolání breaking news lišty.
Technologii HbbTV blíže představuje v podcastu Kuba s Novou Iva Dohnálková, Business Development Manager HbbTV. Poslechněte si rozhovor o výhodách, možnostech i budoucnosti HbbTV na TV Nova.
Efektivnější cílení a lepší zásah reklamních kampaní v podobě služby Max Reach nabízí i TV Prima a rozšiřuje jím dosah TV kampaně o ta zařízení, která reklamní spot v TV neviděla. Díky této informaci červené tlačítko HbbTV zacílí pouze na konkrétní zařízení podle této podmínky.
Ani ve vývoji novinek v oblasti HbbTV nezůstává TV Prima pozadu. Dle Kateřiny Srbové, HbbTV manažerky skupiny Prima, byla již na začátku roku 2024 do HbbTV prostředí uvedena zbrusu nová aplikaci Prima Lifestyle, která dokáže maximálně využít potenciál videoobsahu připravovaného pro lifestylové online magazíny jako Prima ŽENY či FRESH. Aplikaci lze také využívat jako prostor pro umístění klientského obsahu, který zde lze podpořit silou proma v lineárním vysílání.
Velkou pozornost v posledních měsících Prima věnuje i testování afinitního cílení display reklamy v HbbTV – tzv. switchinů. Systém je postaven na segmentaci televizních prodejních cílových skupin, která umožňuje cílit reklamy s větší přesností a efektivitou. Tato nová technologie využívá mimo jiné umělou inteligenci k rozpoznávání a oslovování relevantních diváckých segmentů v reálném čase . Ve spolupráci s Českými radiokomunikacemi byla tato technologie implementována do reklamního systému a je možné ji tak využít při plánování kampaní.
Testování této funkce probíhalo v souvislosti s Lifestylovou aplikací, kde byly vytipovány „mužské“ a „ženské“ recepty a zobrazovali odpovídající kreativy cílovým publikům. Výsledky kampaní jednoznačně ukázaly, že kreativy určené mužům, jako třeba buřtguláš, odbíhaly na kanálech a pořadech afinitních mužskému publiku (Cool, filmy na Prima Max), zatímco kreativy určené ženám, jako byly bábovka nebo horoskopy se zobrazovaly primárně na reality shows na kanálu Prima Show, Prima Love a také seriálech na hlavním kanálu Primy.
Mezi novinkami stojí za zmínku i formát Switch in Strip, který je již od 1.3. klientům plně k dispozici.
Od letošního roku se skupina Prima zaměřuje také mnohem intenzivněji na regionální prodej HbbTV, obchodníci v regionech tak naplno využívají výhod reklamy v hybridním vysílání, primárně možnosti cílení reklamních sdělení na regiony. Cílem je zvýšení povědomí o reklamních možnostech, které HbbTV přináší také segmentu malých a středních klientů.
Přehled vývoje i možností HbbTV na českém trhu naleznete také v souhrnném článku zde.
I ve ScreenVoice magazínu jsme se HbbTV a inovativním reklamním formátům, které tato platforma umožňuje, věnovali a tuto platformu nekonečných možností blíže přibližujeme na příkladech reklam, které s HbbTV reálně pracují.
Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ níže pak naleznete výběr čtení o dění kolem HbbTV na českém trhu i ve světě.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
TV NOE, ÓČKO A ÓČKO STAR ROZŠÍŘILY ARCHIV V HBBTV
18. 4. 2024Televizní stanice využívající doplňkových služeb na bázi virtuálního červeného tlačítka navýšily volně dostupný archiv na jeden týden. Místo tří dnů jsou pořady volně dostupných kanálů TV Noe, Óčko a Óčko Star k dispozici prostřednictvím technologie HbbTV nově v rozsahu jednoho týdne. Bohatší televizní archiv je k dispozici prostřednictvím TV programu, který je součástí HbbTV menu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
SYMPOZIUM A UDÍLENÍ CEN HBBTV 2024: VYZÝVÁ SPONZORY
17. 4. 202412. Sympozium a udílení cen HbbTV, které se uskuteční 14.-15. listopadu 2024 v Londýně ve Velké Británii, bude jedinečnou platformou pro obchodní a propagační aktivity globálního odvětví propojené televize. Asociace HbbTV, která akci pořádá společně s Everyone TV (BBC/ITV/Channel 4/Channel 5), připravila několik atraktivních sponzorských balíčků. „O možnosti sponzoringu na letošním sympoziu a udílení cen… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
ASOCIACE HBBTV ZVEŘEJNILA TERMÍN SYMPOZIA A UDÍLENÍ CEN HBBTV 2024
21. 3. 202412. Sympozium a udílení cen HbbTV se uskuteční 14.-15. listopadu 2024 v Londýně ve Velké Británii. Dnes to oznámila asociace HbbTV, celosvětová iniciativa zaměřená na poskytování otevřených standardů pro poskytování pokročilých interaktivních televizních služeb prostřednictvím vysílacích a širokopásmových sítí pro připojené televizory a set-top boxy. Sympozium HbbTV je každoroční událost celého odvětví připojené televize, zaměřený… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
VOYO S REKLAMOU? LETOS URČITĚ NE, ŘÍKÁ ŠÉFKA DIGITÁLU NOVY LUCIE ORAVČÍKOVÁ
19. 3. 2024Loni v lednu přebírala od dnešního generálního ředitele televize Nova Daniela Grunta vedení digitálních aktivit Novy včetně streamovací služby Voyo. Zároveň se stala šéfkou digitálu také v sesterské televizní skupině Markíza na Slovensku. Lucie Oravčíková se o Voyo a další digitální aktivity Novy stará již od roku 2018 a byla nejbližší spolupracovnicí Daniela Grunta, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
PODCAST KUBA S NOVOU: IVA DOHNÁLKOVÁ O HBBTV
7. 3. 2024„Diváci díky HbbTV sledují hlavně své oblíbené seriály“, říká Iva Dohnálková o technologii červeného tlačítka. Iva Dohnálková má na Nově na starosti HbbTV, které je v Česku více známé jako „červené tlačítko na ovladači chytré televize”. V rozhovoru s Jakubem Strýčkem nicméně prozradila, že na stanicích Skupiny Nova je možné využít i modré tlačítko a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
CRA PŘIPRAVUJÍ „CZECHFLIX“ A POSÍLENÍ REGIONÁLNÍCH SÍTÍ
1. 2. 2024Kromě celoplošných multiplexů, ve kterých je ještě kapacita pro několik dalších programů, může operátor poskytnout vysílatelům prostor i ve vybraných regionech. Czechflix? HbbTV brána do světa českých televizí Dlouhodobě se v televizní branži hovoří o příchodu takzvaného Czechflixu, který byl v uplynulých letech a měsících prezentován jako jakýsi společný projekt České televize a komerčních stanic,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
PRIMA ZAŘADILA DO HBBTV APLIKACI PRIMA LIFESTYLE
25. 1. 2024Pod červeným tlačítkem přináší Prima výběr videí ze svých lifestylových webů. Nabídka videí se bude postupně rozšiřovat. Pro zimní fitness sezonu se partnerem aplikace stal InSportline. Mediální skupina Prima rozšířila v uplynulých dnech své HbbTV menu o novou rubriku Prima Lifestyle. Ta je propojena na účet, který má uživatel zřízený v rámci videotéky prima+. Po… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
CRA VYUŽIJE SÍŤ PRAGUE DIGITAL TV I PRO NELINEÁRNÍ REKLAMU
23. 1. 2024Pozemní vysílací síť 4, operující v Praze a v části středních Čech, má sloužit Českým Radiokomunikacím i jako testovací síť pro televizní inovace včetně možnosti měnit reklamy podle publika. Akvizici společnosti Prague Digital TV, provozující regionální pozemní vysílací síť 4, kterou před koncem loňského roku získala společnost České Radiokomunikace (CRA), zamýšlí firma využít i pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
SKUPINA NOVA SPUSTILA V HBBTV NOVOU APLIKACI NOVA.CZ
10. 1. 2024Technologie HbbTV, známá i jako červené tlačítko, neustále postupuje mílovými kroky dopředu. Skupina Nova této oblasti věnuje velkou pozornost a prostředí červeného tlačítka neustále vylepšuje. Nyní přichází s další inovací v oblasti HbbTV – aplikací, která bezplatně nabídne divákům veškerý videoobsah dostupný na Nova.cz přímo na jejich televizních obrazovkách. Informovala dnes o tom televize Nova.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
NOVA PŘEPRACOVALA BEZPLATNÝ TV ARCHIV V HBBTV
20. 12. 2023S příchodem blížících se vánočních svátků a v období Adventu přichází mediální skupina Nova za svými diváky s přepracovanou podobou svého bezplatného archivu dostupného přes červené tlačítko. Přepracovaný televizní archiv najdou diváci Novy pod dlaždicí „TV archiv“ v HbbTV menu na každém z programů televizní skupiny. Divák jeho novou podobu nepřehlédne, protože TV Nova opatřila… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
12. SYMPOZIUM A UDÍLENÍ CEN HBBTV SE BUDE KONAT V LONDÝNĚ
15. 12. 202311. Sympozium a udílení cen HbbTV v italské Neapoli se stalo s více než 220 registrovanými účastníky z Evropy, Severní Ameriky, Asie a Austrálie jednou z nejnavštěvovanějších událostí ve své 12leté historii, což odráží význam HbbTV v odvětví připojené televize. Pokud jste se do Neapole nemohli připojit nebo si chcete některé přednášky zopakovat, můžete se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY
VŠECHNY POŘADY ČESKÝCH TELEVIZÍ V JEDNÉ APLIKACI? CZECHFLIX ZASE OŽÍVÁ
14. 12. 2023České Radiokomunikace jsou připravené spustit aplikaci s pořady českých televizních stanic. Podle operátora to bude dávat obchodní smysl i televizím, které už mají vlastní aplikace. Česká televize, Nova a Prima v posledních letech zkoumaly možnost spustit společnou aplikaci, ve které by byly jejich filmy, seriály a pořady. Ačkoliv si totiž každý den navzájem konkurují, potřebují… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: INOVATIVNÍ TV FORMÁTY