Měření TV sledovanosti v letošním roce slaví už 25. výročí.
Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie.
Ve ScreenVoice magazínu se ohlédneme za tím, jak se za poslední dekády praxe měření změnila a co v tomto ohledu přinese blízká budoucnost. A ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty, které se měření na českém trhu i trendů v této oblasti z celého světa, týkají.
Přečtěte si k tématu
PREZIDENTSKÉ VYSÍLÁNÍ OSLOVILO NA ČESKÝCH TELEVIZÍCH MILIONY LIDÍ
15. 1. 2023Televizní vysílání k výsledkům prvního kola prezidentských voleb vyhledaly v sobotu miliony lidí. ČT24 byla v sobotu nejsledovanější tuzemskou televizní stanicí. Vysílání k výsledkům prvního kola prezidentských voleb zasáhlo na všech televizích, které ho v průběhu soboty 14. ledna 2023 přinesly, necelé 4 miliony diváků starších 15 let (ukazatel reach: 3,7 mil. diváků). Do výsledku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PEOPLEMETRY OD NOVÉHO ROKU: ROZŠÍŘENÉ FUNKCE A DŮKLADNĚJŠÍ I RYCHLEJŠÍ ŘEŠENÍ
4. 1. 2023Od ledna 2023 běží další pětileté období Projektu crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu v ČR, jehož zadavatelem je Asociace televizních organizací (ATO) a realizátorem česká výzkumná agentura Nielsen. Ta v ČR realizuje měření již 20 let (od roku 2002 jako Mediaresearch a později jako Nielsen Admosphere). Dle smlouvy, kterou ATO uzavřela s Nielsen… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
V LISTOPADU V 15+ VEDE SLEDOVANOST ČT, POZICE DRŽÍ NOVA I PRIMA
5. 12. 2022Stanice České televize jsou v listopadu v univerzální divácké skupině starší 15 let nejsilnější televizní skupinou v celodenní sledovanosti. Pozice komerčních skupin Prima a Nova je v této divácké kategorii vyrovnaná. Stanice České televize zůstaly i v listopadu nejsilnější televizní skupinou v celodenní sledovanosti v divácké skupině starší 15 let. Souhrnný podíl dosáhl téměř 30… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PROČ MUSÍ MARKETÉŘI OPTIMALIZOVAT INVESTICE DO MÉDIÍ V DOBĚ KRIZE?
26. 11. 2022Krize rostoucích životních nákladů představuje pro marketéry možná ještě větší výzvu než pandemie. Budou muset optimalizovat investice do médií, píše Paul Lowrey ze společnosti Azerion. Marketéři měli jistě co dělat, aby zvládli vzestupy a pády v posledních dvou letech, ale nyní pravděpodobně vstupujeme do největší výzvy, které toto odvětví čelilo. Během covidové pandemie mnoho zaměstnanců,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
ATO: LOKÁLNÍ TV POŘADY TVOŘÍ VĚTŠINU PODÍLU NA SLEDOVANOSTI
21. 11. 2022Podíl lokálních televizních pořadů na sledovanosti převyšuje jejich podíl na vysílacím čase. Vyplývá to z dat ATO, které zveřejnila při příležitosti Světového dne televize. Podíl lokální tvorby, tj. česká či československá tvorba, ve vysílání televizních skupin Česká televize, Prima a Nova představuje v posledních pěti letech 41 % veškerého vysílání. Podíl lokálních pořadů na sledovanosti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
OMEZENÍ PRO PŘESKAKOVÁNÍ REKLAMY VRÁTILO DVĚ TŘETINY GRPS
13. 9. 2022Media Club je podle výsledků za první měsíc spokojený se zavedením omezení pro přeskakování reklamy ve zpětném zhlédnutí u IPTV operátorů. Podle komerčního ředitele skupiny Prima Vladimíra Pořízka se vrátily asi dvě třetiny reklamních GRPs. Od června omezila televizní skupina Prima možnosti pro přeskakování reklamy ve zpětném zhlédnutí u IPTV operátorů. Zavedení zdůvodňovala nutností ochránit… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE ANEB VŠECHNY OČI NA VELKÉ OBRAZOVCE
1. 8. 2022V posledních letech se vlivem okolností výrazně změnil způsob, jak, kdy a kde lidé sledují videoobsah, což samozřejmě ovlivňuje i způsob, jakým konzumují reklamu. Jak ji uchopit, aby byla relevantní? A jaké nové příležitosti pak přináší inzerentům?
COVIDOVÁ PANDEMIE ZMĚNILA NÁVYKY ČESKÝCH TELEVIZNÍCH DIVÁKŮ A NAUČILA JE POUŽÍVAT NOVÉ TECHNOLOGIE
10. 7. 2022Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO- Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie. Jak pandemie covid-19 ovlivnila návyky českých televizních diváků bylo tématem prezentace Terezy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
TENDR ATO NA MĚŘENÍ TV A VIDEA ZNOVU VYHRÁLA NIELSEN ADMOSPHERE
28. 6. 2022Nielsen Admosphere bude i v dalších pěti letech realizátorem crossplatformního měření sledovanosti TV a videoobsahu. Smlouva s ATO byla v úterý podepsána. Měření televizní sledovanosti a videoobsahu bude i v letech 2023-2027 pro Asociaci televizních organizací (ATO) zajišťovat výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Obě společnosti v úterý oznámily, že 28. června podepsaly smlouvu na realizaci crossplatformního měření sledovanosti televizního vysílání v Česku v dalším pětiletém… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PROČ SE ČEŠI VÍC DÍVAJÍ NA TELEVIZI? LONI TO BYLY ČTYŘI HODINY DENNĚ
15. 6. 2022Ani mohutný nástup sociálních sítí a streamovacích služeb neodradil české diváky od sledování klasických lineárních televizních kanálů. Ba co víc, jejich sledovanost kontinuálně roste až na loňské rekordní čtyři hodiny denně. To je mimochodem o 48 minut denně více než v roce 2007, upozornila agentura Nielsen Admosphere.
NOVA ZMĚNAMI POSUNULA PROFILACI SVÝCH TEMATICKÝCH STANIC
19. 4. 2022Změnami, které skupina Nova provedla na podzim loňského roku, upravila profilaci svých tematických stanic a jejich zaměření na ženské či mužské publikum. Změnami, které skupina Nova provedla na podzim loňského roku, upravila profilaci svých tematických stanic. Skupina to uvedla s odkazem na data za první čtvrtletí 2022. Změny se měly projevit ve větší vyhraněnosti jednotlivých… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
JEDNOTNÉ MĚŘENÍ PRO TV A ONLINE VIDEO ADCROSS SE ROZŠÍŘÍ
13. 4. 2022Media Club a Nielsen Admosphere pracují na dalším vývoji crossplatformního měření TV a video reklamy AdCross. Mediální zastupitelství Media Club představilo společně s výzkumnou agenturou Nielsen Admosphere měření pro televizní a onlinovou reklamu (včetně HbbTV) a upoutávek AdCross. Ten mají mediální agentury k dispozici už od začátku letošního roku. Jeho vznik reaguje podle zástupců obou společností na rostoucí míru konzumace online… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
TRENDY: LINEÁRNÍ TV SE BUDE SNIŽOVAT, POROSTE VIDEO NA VYŽÁDÁNÍ
13. 4. 2022Přestože lineární televize je stále silným zdrojem sledování videoobsahu, pro další roky se předpokládá, že dále poroste sledovanost online videí na vyžádání. Televizní skupina Prima předpokládá, že dosah lineární televize se v české populaci bude snižovat a naopak poroste konzumace online videa. Na setkání s partnery při příležitosti prezentace nástroje pro společné měření TV a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
KRITICI CNN PRIMA NEWS BY MĚLI OBČAS VYSTOUPIT ZE SOCIÁLNÍ BUBLINY, ŘÍKÁ ŠÉF SKUPINY MAREK SINGER
12. 4. 2022Marek Singer sedí v čele televizní skupiny FTV Prima od roku 2008. Až po dlouhých čtrnácti letech si ale konečně může radovat, že „primácké“ kanály z pohledu sledovanosti těsně dohánějí jejich největšího rivala – skupinu Nova. V některých diváckých cílových skupinách ji v březnu dokonce předehnaly. „To, co se zdálo před lety nemožné, je nyní realitou,“ říká očividně spokojený… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
REKLAMNÍ INVESTICE V MÉDIÍCH SE V ROCE 2021 ZVÝŠILY O 8 %
24. 3. 2022Reklamní trh se v roce 2021 zotavil z dopadů pandemie covid-19 a ve srovnání s rokem 2020 zaznamenal podle monitoringu AdIntel 8% růst investic do nadlinkových médií. Data monitoringu reklamy Nielsen Admosphere Ad Intel za rok 2021 ukazují, že nejsilnějším mediatypem byla v loňském roce opět televize. Celý trh s nadlinkovou reklamou loni dosáhl v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
CROSSMEDIÁL V NOVÉM TV MĚŘENÍ ATO ZATÍM NEBUDE
23. 2. 2022Výběrové řízení na nového realizátora elektronického měření videoobsahu pro roky 2023-2027 se pomalu uzavírá. Na podobě crossmediální části ale nepanuje shoda. Crossmediální měření videoobsahu, které by přinášelo jednotná data o sledovanosti videopořadů a videoreklamy na různých platformách a zařízeních, v novém elektronickém měření pro roky 2023-2027 prozatím nebude. Televize nenašly shodu, v jaké podobě by… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
NOVÁ INICIATIVA MÁ PODPOŘIT ROZVOJ ADRESOVATELNÝCH MEDIÍ NA EVROPSKÝCH TRZÍCH
25. 1. 2022Roky po roce 2020 budou desetiletím adresovatelných médií, protože se konzumace médií stále přesouvá na propojené platformy, což otevírá nové možnosti cílení na publikum, měření, atribuce a optimalizace – nejen v digitální oblasti, ale i v televizi, audiu, out-of-home (OOH), hrách a novějších mediálních formátech a platformách. Pro mnoho lidí z branže je adresovatelnost – stejně jako využívání ověřených datových sad… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PRIMA, ČT A NIELSEN SPOUŠTÍ SPOJENÉ MĚŘENÍ TV A ONLINE VIDEOREKLAMY
17. 1. 2022Skupina Prima a Nielsen Admosphere uvedly spojené měření televizní a online videoreklamy. Souhrnná data o sledovanosti televize Prima nejen na TV obrazovkách, ale i na dalších platformách, na kterých Prima obsah poskytuje, jsou k dispozici v softwaru Adwind Kite. Mediální skupina Prima spustila od začátku roku ve spolupráci s výzkumnou společností Nielsen Admosphere v ostrém režimu projekt měření souhrnné sledovanosti videoreklamy napříč televizí a digitálem. Projekt, označovaný jako AdCross, umožňuje… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
ROK 2022 BUDE ROKEM POZORNOSTI. ALE POJĎME VÍC DO HLOUBKY
12. 1. 2022Profesorka Karen Nelson-Field nabízí pro rok 2022 tři prognózy. Tvrdí ale, že bez ohledu na to, jestli se splní, bude tenhle rok pro měření sledovanosti ďábelská jízda. V životě jsou jisté jen čtyři věci: narození, úmrtí, daně a odborné prognózy proroků ve hře na reklamu. Každý rok v našem oboru vznikají prognózy, které se pohybují od… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
GENERÁLNÍ ŘEDITELÉ Z CELÉHO SVĚTA PŘEDPOVÍDAJÍ MEDIÁLNÍ TRENDY ROKU 2022
16. 12. 2021Rok 2021 byl dalším nepředvídatelným rokem, protože pandemie covidu-19 a neustále se měnící opatření nadále působily chaos ve světové ekonomice. I v reklamním průmyslu došlo k různým zvratům, od sílící chytré televize až po odklad zrušení cookies třetích stran ze strany společnosti Google. Rok 2022 se zdá být stejně nepředvídatelný. Sever VideoWeek tak požádal osm generálních ředitelů, aby nám… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
ATO: TELEVIZI DENNĚ SLEDUJE TÉMĚŘ 7 MILIONŮ ČECHŮ
20. 11. 2021Křivka sledovanosti televize za posledních deset let vykazuje nárůst v posledních dvou tzv. covidových letech, kdy televize byla nejvyhledávanějším zdrojem informací i zábavy. Průměrný Čech či Češka, starší 15 let, sleduje televizi téměř 4 hodiny denně.
BUDOUCNOST MĚŘENÍ FRAGMENTOVANÉHO MEDIÁLNÍHO PROSTŘEDÍ
14. 11. 2021Měření médií nebylo nikdy tak přesné, jak by si všichni přáli. Do poměrně spletitého mixu se začlenila ještě CTV (televize připojená k internetu) a ATV (pokročilá televize). A všechno je rázem ještě složitější. Nedávno jsem požádal Scotta McDonalda, prezidenta a generálního ředitele Advertising Research Foundation, aby nám poskytl aktuální informace o tom, jak to vypadá se zdokonalováním celého procesu. Paul… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
REKLAMNÍ INVESTICE V MÉDIÍCH ZŮSTALY I V SRPNU NAD ÚROVNÍ Z LOŇSKA
21. 9. 2021Objem monitorovaných reklamních investic v médiích za prvních osm měsíců letošního roku zůstává stále nad úrovní loňského srovnatelného období, ukazují data Nielsen Admosphere. Objem monitorovaných reklamních investic v médiích za prvních osm měsíců letošního roku zůstává stále nad úrovní loňského srovnatelného období. Podle monitoringu Nielsen Admosphere je v průměru ve sledovaných nadlinkových médiích vyšší o šest procent. Nejvyšší meziroční… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
NABÍDKY DO TENDRU ATO ZASLALY NIELSEN ADMOSPHERE A KANTAR
9. 8. 2021Asociace televizních agentur plánuje posunout měření sledovanosti televize a videa na vyšší úroveň. Novinkou pro období 2023-2027 by mělo být crossmediální měření. Nabídky do tendru zaslaly dvě výzkumné agentury. Nabídky na účast ve výběrovém řízení Asociace televizních organizací (ATO) na realizátora crossplatformního elektronického měření sledovanosti pro období let 2023-2027 zaslaly v červenci agentury Kantar Media a Nielsen Admosphere.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PROČ NENÍ CONNECTED TV TAK SLOŽITÁ, JAK SI INZERENTI MYSLÍ
5. 4. 2021Inzerenti si nyní uvědomují důležitost CTV pro dosažení mimořádně velkého publika – dramatická akcelerace v roce 2020 vedla k tomu, že počet uživatelů mezi spotřebiteli překročil 200 milionů. Inzerenti však stále mají obavy, že to celé vypadá moc složitě, a stále se snaží přijít na to, kde začít. Mnoho inzerentů je zavaleno už pouhým počtem aplikací pro streamování… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
TELEVIZNÍ INZERENTI MUSÍ PŘESTAT IGNOROVAT MĚŘENÍ UPROSTŘED TRYCHTÝŘE: TAM JE AKCE
25. 2. 2021Když se digitální svět střetnul s televizí, objevila se příležitost změnit pravidla hry: schopnost měřit skutečné chování spotřebitelů v reakci na televizní reklamy v reálném čase. Podle zprávy společnosti Nielsen Total Audience Report mají téměř všichni diváci při sledování televize v ruce další obrazovku. Kdybyste chtěli vidět ten kouzelný okamžik, kdy váš marketing změní srdce a mysl, museli byste být… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
BEZPEČNOST ZNAČKY PRO CTV NA PRVNÍM MÍSTĚ, HNED ZA NÍ VÝKONNOST
19. 2. 2021Ačkoli neustále chybí jednoduché odvětvové standardy pro metriky napříč médii a/nebo CTV (a stejně tak případy podvodů, které by nám otevřely oči), peníze investované do reklamy v CTV dosáhnou podle odhadů 11 miliard USD. Jaká oblast je nejdůležitější? Jako vodítko by nám mohlo posloužit, kam jdou skutečné peníze. Mnoho investic do CTV přineslo užitek hráčům na… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
TELEVIZNÍ SLEDOVANOST BYLA LONI NEJVYŠŠÍ ZA 24 LET MĚŘENÍ
7. 2. 2021Průměrná délka denního času věnovaného sledování televize se loni zvýšila na téměř čtyři hodiny. Za rok dvojnásobně narostla i tzv. odložená sledovanost. V roce 2020 strávili diváci sledováním televize rekordní dobu za 24let existence peoplemetrového měření. V divácké skupině 15+ věnovali diváci televizi téměř 4 hodiny denně (3 hodiny 59 minut). Od ledna do prosince narostl průměrný čas strávený u televize… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
SLEDOVANOST TV BYLA V ŘÍJNU REKORDNÍ, PŘEVLÁDÁ POZEMNÍ PŘÍJEM
22. 11. 2020Říjen 2020 se z pohledu sledovanosti stal nejsilnějším ze všech říjnových měsíců od začátku peoplemetrového měření v roce 1997. Denní sledovanost v cílové skupině diváků starších 15 let představovala v letošním říjnu 4 hodiny a 18 minut, což je ve srovnání s průměrnými hodnotami stejného měsíce za poslední tři roky o 35 minut více.Pandemie covid-19 tak potvrdila roli televize jako významného zdroje… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PEOPLEMETRY SLAVÍ. KRABIČKY UŽ SKORO 25 LET MĚŘÍ, NA CO ČEŠI DÍVAJÍ!
23. 6. 2020Měření televizní sledovanosti pomocí peoplemetrů slaví v Česku 23 let. Díky malému zařízení připojenému k televizi mají diváci možnost dát televizím najevo, na jaké pořady se chtějí dívat. Nejsledovanějším českým pořadem jsou Televizní noviny na Nově. K tomuto a dalším výsledkům dospělo nezávislé měření sledovanosti pomocí peoplemetrů. „Peoplemetr je elektronické zařízení, které je přihlášené ke… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
CO ŘÍKAJÍ PEOPLEMETRY
2. 6. 2020Měření sledovanosti televize, které v České republice probíhá elektronicky pomocí tzv. peoplemetrů, slaví právě dnes své 23. narozeniny. Touto metodou se u nás začalo měřit už v roce 1997. Od té doby doznalo měření řady změn a dnes patří mezi nejvyspělejší na světě. Realizátorem výzkumu pro zadavatele a majitele projektu, Asociaci televizních organizací (ATO), je výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Co… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PĚT ZPŮSOBŮ, JAK KORONAVIRUS MĚNÍ NAŠE ZVYKY PŘI SLEDOVÁNÍ MÉDIÍ
25. 3. 2020Co se změnilo na tom, jak lidé konzumují média, a co to znamená pro zadavatele reklamy? Řada zemí se zcela nebo částečně uzavírá a miliony z nás tráví více času doma, aby zpomalili šíření koronaviru. S použitím údajů z projektu měření sledovanosti a reklamního monitoringu společnosti Kantar jsme zaznamenali některé krátkodobé změny v chování diváků při sledování médií napříč několika trhy a stanovili… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
POSKYTOVATELÉ VIDEA ZINTENZIVŇUJÍ PODCASTINGOVOU HRU
12. 2. 2020Stále více poskytovatelů tradičních a online videoslužeb si uvědomuje, že podcasty jsou mocným společníkem videa, a vytváří takové podcasty, které vyhovují vkusu jejich diváků. V podcastech se objevuje všechno od skutečných televizních hvězd přes lekce z historie až po ikonické sci-fi pořady, jako je Battlestar Galactica. V moři 800 000 podcastů je nabídka hodnoty pro značky a fanoušky výrazem odborných… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
DIVÁCI ZABÍJEJÍ TELEVIZNÍ MĚŘENÍ A NĚCO SE MUSÍ ZMĚNIT
11. 2. 2020V éře connected TV, streamování přímo spotřebitelům a zarážejících spotřebitelských zvyklostí generace Z prochází televizní měření dramatickou změnou. Žádná dostupná měna dnes nemůže nezávisle pokrýt stále různorodější a fragmentovanější ekosystém multiplatformní distribuce videa. Pokusy o posouzení hodnoty, hloubky a zásahu sledování vůči společnému jmenovateli budou vykazovat větší nepřesnosti kvůli špatné integraci nových platforem a modelů. Vinou rostoucí fragmentace se model jednotné… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
TV MĚŘENÍ V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ
1. 11. 2019Ve vysoce fragmentovaném mediálním světě, kde je konzument vystaven nejnovějším médiím, mohou být mediální měření a atribuce pohyblivými terči. Jak se průmyslu daří držet krok? Několik mediálních expertů rozebíralo toto dilema na datové konferenci, jež byla součástí akce New York City Television Week. Jaké je řešení? Při hledání řešení crossplatformního mediálního měření popsal panel problémy spojené… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
MEDIÁLNÍ PRŮMYSL PŘEDSTAVUJE TV STANOVY PRO „ZODPOVĚDNÉ A TRANSPARENTNÍ“ MĚŘENÍ REKLAMY
21. 10. 2019Sdružení TV a rozhlasových mediazastupitelství, egta, představilo „progresivní TV stanovy týkající se závazku televizních společností k zodpovědnému a transparentnímu měření reklamy v TV/video ekosystému.“ Stanovy, které podpořila i skupina The Global TV Group, podepsala většina 155 členských mediazastupitelství ve více než 42 zemích spolu s obchodními orgány jako jsou Screenforce, Thinkbox, ThinkTV a the VAB. Mluvčí sdružení egta informoval Digital TV Europe. že… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
TELEVIZNÍ SPOLEČNOSTI A STANICE SE POOHLÍŽEJÍ PO NOVÝCH ZPŮSOBECH MĚŘENÍ VŠECH DIVÁKŮ SVÉHO OBSAHU
26. 9. 2019Vedení televizních společností již dlouho zastává názor, že každý divák se počítá. Nikdy nepodnikla takovou spoustu kroků, aby se ujistila, že dokážou započítat každého diváka. Z diváků se stávají konzumenti videa vysílaného na mnoha obrazovkách, snahy změřit je jsou nyní běžnou praxí. V posledních několika týdnech místní TV stanice prohlásily, že ke zjištění sledovanosti svých pořadů… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
DTC ZNAČKY DÁVAJÍ VZNIKNOUT NOVÉ DOBĚ NAKUPOVÁNÍ INTELIGENTNÍ TV REKLAMY
15. 1. 2019Tzv. direct-to-consumer (DTC) značky, které vyrostly na Facebooku investují až 75% svých mediálních rozpočtů do platforem sociálních médií – strategie mladých a ambiciózních pro získávání zákazníků, kdy se vše sází na jedinou kartu. Možnost zacílit na přesně vymezenou část spotřebitelů, které tvoří převážně mileniálové by zdánlivě optimalizovala omezené rozpočty DTC firem a zároveň by jim poskytla pozornost… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PROČ TVOŘÍ TELEVIZE S DIGITÁLEM PERFEKTNÍ PÁR
10. 12. 2018Jeden bez druhého ani ránu? Když se reklamní zadavatelé a nákupčí médií houfně hnali za digitální reklamou, stalo se něco nepříjemného: Televizní reklama, tedy médium, které vždy přinášelo loajální a pozorné publikum – a vždy bylo špičkovým vypravěčem obchodních značek – začala být vytlačována mladšími, „modernějšími“ alternativami. Ale nyní marketeři zjišťují, že výzkumy v tom měly vždycky jasno: Samotný digitální… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
CO SI DOSPĚLÍ MYSLÍ O TELEVIZI
3. 12. 2018Ještě před začátkem Fóra o budoucnosti TV reklamy v tomto týdnu, a s objemnou zprávou společnosti GroupM při ruce, nastínil Dominik Mills nejdůležitější výzvy, před kterými televizní průmysl stojí. V rámci Future TV Advertising Forum se tento týden připravuji na několik různých relací. Nemůžeme si stěžovat, že bychom měli málo statistik nebo názorů, často jde ale o zbytečně hysterické výmysly,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
TELEVIZE STÁLE VEDE. I DNEŠNÍ DĚTI INTERNETU U NÍ SEDÍ NEJČASTĚJI
9. 4. 2018I když se z velké části přesunuly od obrazovky k monitoru či chytrému telefonu, televizní vysílání u nich stále vede. Průzkum ukázal, že i dnešní děti, co se médií týče, stále preferují televizi. Výzkum životního stylu dětí, který si nechala zpracovat Asociace televizních organizací (ATO), ukazuje, že mezi mediálními aktivitami stále vede sledování televize. Denně nebo téměř denně se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
MEDIÁLNÍ TRH SPOLEČNĚ PODPORUJE POZMĚŇOVACÍ NÁVRH K ZÁKONU O LÉČIVECH, KTERÝM JE REGULOVÁNA REKLAMA
23. 1. 2018Provozovatelé médií a reklamní agentury sdružené v profesních asociacích společně podporují pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, o kterém se bude v pátek hlasovat na plénu poslanecké sněmovny a který navrhuje zrušit poslední novelizaci zákona o regulaci reklamy. V loňském roce byl totiž přílepkem právě k zákonu o léčivech novelizován zákon o regulaci reklamy tak, že byla rozšířena odpovědnost za soulad obsahu reklamy na vybrané typy produktů –… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV
PROČ JE TELEVIZE STÁLE NEJEFEKTIVNĚJŠÍ FORMOU REKLAMY NA SVĚTĚ
20. 11. 2017U příležitosti Světového dne televize se poprvé v historii spojili televizní vysílatelé a asociace z celého světa v rámci nedávno vytvořené skupiny Global TV Group. Jako nový jednotný hlas televize dnes zveřejňují globální data, která poukazují na odolnost a sílu televize jako reklamního media. ‘The Global TV Deck’ obsahuje data z 19 zemí, vybrané údaje jsou k uvedeny níže, a širší ukázka pak… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV