Měření TV sledovanosti v letošním roce slaví už 25. výročí.

Během let 2020 a 2021 podle dat měření televizní sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere významně vzrostla sledovanost českých televizí. Dění kolem pandemie i samotná proticovidová opatření přinesla zejména vyšší zájem o zpravodajství a pořady určené dětem. Zároveň diváci začali více využívat možnosti zpětného zhlédnutí pořadů a další nové technologie.

Ve ScreenVoice magazínu se ohlédneme za tím, jak se za poslední dekády praxe měření změnila a co v tomto ohledu přinese blízká budoucnost. A ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty, které se měření na českém trhu i trendů v této oblasti z celého světa, týkají.

Přečtěte si k tématu

ATO ZAČÍNÁ S MĚŘENÍM APLIKACÍ NA CHYTRÝCH TELEVIZORECH

20. 2. 2024

Měření sledovanosti televize a videoobsahu přidalo od nového roku několik novinek a pracuje na dalším rozšíření. Od začátku nového roku Asociace televizních organizací (ATO), zadavatel jednotného měření sledovanosti televize a videoobsahu na českém trhu, které je realizováno společností Nielsen, zařadila několik nových funkcionalit. Nově se od ledna 2024 sleduje například to, jaké placené videoslužby si… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

OBJEM REKLAMNÍCH TELEVIZNÍCH GRP SE V ROCE 2023 NEZMĚNIL

18. 1. 2024

Objem doručených reklamních GRP na televizním trhu zůstal také v roce 2023 na obdobné úrovni jako o rok dříve, ukazují data z monitoringu. Tuzemské televizní stanice doručily v roce 2023 na reklamním televizním trhu srovnatelný počet GRP jako v roce 2022 (-0,73 %). Nejsilnějšími obchodními sítěmi z pohledu doručených GRP zůstávají Media Club a Nova… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

V ROCE 2023 ROSTLY KOMERČNÍ TV, STANICE ČT ZŮSTALY NEJSILNĚJŠÍ

2. 1. 2024

V obecné divácké skupině starší 15 let se i v loňském roce podařilo stanicím České televize udržet si nejvyšší podíl na televizním trhu. Růst ale vykázaly především komerční stanice. Stanice České televize dosáhly v roce 2023 nejvyššího podílu na televizním trhu v obecné divácké skupině starší 15 let. V celodenní sledovanosti představoval jejich podíl 29,88… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

NESPRÁVNÉ REKLAMY SE ZOBRAZUJÍ NESPRÁVNÝM SPOTŘEBITELŮM V 1 ZE 3 PŘÍPADŮ

22. 12. 2023

Agentury uvádějí, že podle nového průzkumu se téměř v jednom ze tří případů zobrazí nesprávnému spotřebiteli nesprávná reklamní kreativa. Studie ze srpna, kterou společně realizovaly společnosti Advertiser Perceptions a Claravine, analyzovala dopady absence datových standardů a strategie. Ukázala, jak inzerenti a agentury bojují s bezpečností značky, a přitom našla pojítko mezi datovými standardy, bezpečností značky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PRIMA V ŘÍJNU ZŮSTALA PRVNÍ V 15+, ČT ROSTLA U MLADŠÍCH DIVÁKŮ

7. 11. 2023

Televizní skupina Prima udržela i v říjnu nejvyšší sledovanost v širší divácké skupině starší 15 let v celodenním sledování. Televizní skupina Prima dosáhla v říjnu souhrnného podílu 28,89 % a zůstala nejsilnější skupinou v širší divácké skupině 15+ v celodenní sledovanosti. V meziročním srovnání si polepšila o 0,79 procentního bodu. Následovaly s těsným odstupem Česká… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ZA VIDEO SLUŽBY PLATÍ TŘETINA DOMÁCNOSTÍ, TÁHNE ČESKÁ TVORBA

3. 11. 2023

Sledování videoobsahu je jednou z nejvýraznějších volnočasových činností, ukazují data, která byla zveřejněna na Czech Internet Forum. Necelá třetina českých domácností (31 %) využívá pravidelně nějakou placenou službu typu Netflix, HBO, Voyo nebo Prima+ pro sledování filmů a seriálů podle vlastního výběru. Vyplývá to z čerstvých dat kontinuálního výzkumu ATO-Nielsen za třetí kvartál 2023, který… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ČTVRTINA ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ PRAVIDELNĚ VYUŽÍVÁ HBBTV

1. 11. 2023

Prostředí HbbTV se postupně šíří do povědomí české televizní populace. Jak ukazují data z kontinuálního výzkumu ATO-Nielsen jedna čtvrtina českých televizních domácností se s červeným tlačítkem setkává. Společnost atmedia ve svém pravidelném čísle týdne ukázala trend rostoucího počtu uživatelů červeného tlačítka. Zdroj: atmedia.cz

ZÁŘIJOVOU JEDNIČKOU SE STALA PRIMA, PODÍL NEJVÍC NAVÝŠILA NOVA

2. 10. 2023

Novou televizní jedničkou podle podílu na sledovanosti se v letošním září stala skupina Prima. Dosáhla nejvyššího podílu v univerzální skupině 15+. Ve skupinách 15-54 a 15-69 je nejsilnější Nova. Novou televizní jedničkou v divácké skupině starší 15 let v celodenním vysílání se stala v letošním září skupina Prima. Podle dat oficiálního měření ATO-Nielsen dosáhla podílu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

MICHAL JORDAN: ADCROSS, RPD I MĚŘENÍ MIMO DOMOV JSOU VÝZKUMNÉ PRIORITY ATO

21. 9. 2023

Projekt měření televizní sledovanosti a videoobsahu se nesmí zakonzervovat, už teď musíme hledat cesty jeho dalšího rozvoje, říká nový jednatel ATO Michal Jordan. Novým jednatelem profesní Asociace televizních organizací (ATO), která sdružuje tuzemské televizní hráče za účelem jednotného elektronického měření sledovanosti (PCEM), je od letošního června Michal Jordan, který po 12 letech vystřídal Vlastu Roškotovou.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

PREDIKCE: ADRESOVATELNOU TELEVIZNÍ REKLAMU ČEKÁ RYCHLÝ RŮST

14. 7. 2023

Trh adresovatelné televizní reklamy čeká podle nové zprávy rychlý růst. Její objem se má zvýšit ze současných 56 mld. USD na 87 mld. USD v roce 2027. Objem adresovatelné televizní reklamy se má do roku 2027 celosvětově zvýšit o víc než 50 procent a na celkových TV investicích se podílet ze 40 procent. Vyplývá to… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

V POLOLETÍ ROSTLY KOMERČNÍ STANICE, NEJVYŠŠÍ PODÍL MĚLA ČT

13. 7. 2023

Stanice České televize měly v prvním letošním pololetí nejvyšší podíl v celodenní sledovanosti ve skupině starší 15 let. Ve srovnání se stejným obdobím loni si ale polepšily především komerční televize. Stanice České televize zaznamenaly v letošním prvním pololetí souhrnný podíl ve výši 30,10 % v celodenním vysílání v divácké skupině starší 15 let a staly… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

ATMEDIA: ČEŠI FANDÍ DOKUMENTÁRNÍM POŘADŮM

28. 6. 2023

Z celkového času, který Češi ve věku 15–69 let tráví sledováním televize, připadají čtyři procenta na dokumentární pořady. Čeští televizní diváci mají na výběr z přibližně dvaceti dokumentárních kanálů, přičemž většinu z nich najdou v nabídce operátorů placené televize. Jde například o televizní stanice Animal Planet, Discovery Channel, History Channel, National Geographic nebo Viasat Nature. Pouze šest z dvacítky dokumentárních stanic je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MĚŘENÍ TV

VŠECHNY CASE STUDIES