TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

Digitální doba přináší mnohá zjednodušení. Ne vždy ale znamenají posun k lepšímu. Orlando Wood, ředitel společnosti System 1 a autor oceňovaných knih Lemon a Look out, upozorňuje, že od roku 2006 klesá účinnost reklamy. Vliv na to, má především způsob uchopení kreativ, které se od počátku milénia čím dál víc odklání od výpravného vyprávění příběhů směrem ke generickému zkratkovitému pojetí rychlých střihů bez tváří a emocí.

Od takové reklamy, která reflektuje fungování levé mozkové hemisféry a je zaměřená „dovnitř“, se však diváci odvracejí.

Aby byla reklama shlédnuta a aby upoutala pozornost diváků, je tak čím dál tím těžší. Dokonce 75 % online reklam nedoručuje takové výsledky, jaké jsou od nich očekávány. A je to právě spojením souvislostí na přímce kreativita – emoce – pozornost – efektivita.

„Potřebujeme vytvořit podívanou, aby těm, které chceme přesvědčit, otevřela oči a zahřála je u srdce“, říká Wood. Právě velká televizní obrazovka oproti displeji telefonu takové reklamě dává prostor naplno vyniknout.

A kreativita hraje jednu ze zásadních rolí při doručení výsledků reklamních kampaní. Jak tedy reklamu ve světle těchto zjištění koncipovat, aby zaujala a pomáhala budovat značky?

Nenechejte si ujít online webinář s Orlando Woodem pořádaný The Global TV Group 12.5.2022 od 14 hodin.

Ve ScreenVoice magazínu přinášíme nový článek, věnovaný právě kreativitě v reklamě a ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty o kreativitě v reklamě.

NENECHTE SI UJÍT

Leadership session

Orlando Wood, ředitel inovací ve společnosti System1 Group a autor oceňovaných knih Lemon a Look out v exluzivní online diskuzi, pořádané společností The Global TV Group, odhalí, jak se v digitálním věku zúžila pozornost společnosti, jak se to projevuje v dnešní reklamě a jak reklamu ve světle těchto zjištění koncipovat, aby zaujala a pomáhala budovat značky.

Přečtěte si k tématu

NOVA ROZŠÍŘILA MOŽNOSTI GRAFICKÉHO ŘEŠENÍ INJEKTÁŽÍ

27. 3. 2024

Zadavatelé mohou pro sponzorské vzkazy a injektáže na TV Nova využít širších možností grafického zpracování. Televize Nova inovovala svůj grafický manuál pro sponzorské vzkazy a injektáže. Z něj vyplývá, že producenti injektáží mohou využívat širší možnosti grafického zpracování sponzorských injektáží. Injektáž může být nejen horizontální, ale i vertikální, lze tak lépe přizpůsobit vizuál produktu konkrétnímu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

RECEPT NA KOUZELNÝ KOKTEJL PRO ÚSPĚCH ZNAČKY PODLE KAREN HOWE: BRILANTNÍ KREATIVA A TELEVIZE

26. 3. 2024

Televize je pro špičkové značky oblíbeným mediálním kanálem, mimo jiné proto, že poskytuje bezkonkurenční přístup ke spotřebitelům všech věkových kategorií, a to včetně těžko polapitelných zákazníků ve věkové kategorii 18–34 let. Karen Howe, celosvětově oceňovaná kreativní ředitelka a členka poradního výboru Cannes Lions se v rámci svého webináře Brand Magic zaměřila některé z televizních reklam,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

YOUNG LIONS ZNÁ VÍTĚZE. RŮŽIČKOVÁ A ČERVENÝ VÍTĚZÍ POTŘETÍ

25. 3. 2024

Porotci a pořadatelé soutěže pro mladé tvůrce v komunikačním odvětví vyhlásili vítěze letošního ročníku národního kola soutěže Young Lions. České kolo soutěže určené pro mladé tvůrce v komunikačním odvětví Young Lions oznámilo vítěze. Vítězové byli letos poprvé slavnostně vyhlášeni až během závěrečné Awards & Networking Night, a ne jako v průběhu soutěžního týdne. Do letošního… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

SOUTĚŽ FLE MEDIA AWARDS 2024 OTEVÍRÁ PŘIHLÁŠKY

4. 3. 2024

Zahajuje 19. ročník soutěže o inovativní využití médií a kreativní přístup při plánování mediálních investic Fle Media Awards (Flema). Společnost Flemedia zahajuje 19. ročník soutěže o inovativní využití médií a kreativní přístup při plánování mediálních investic Fle Media Awards (Flema). Soutěž je otevřená pro autory českých a slovenských kampaní, mediální, komunikační i digitální agentury a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

AUTOŘI VŠEDNÍHO DNE. DOSTÁVÁ SE „ANONYMNÍM“ TVŮRCŮM TELEVIZNÍCH REKLAM UZNÁNÍ, KTERÉ SI ZASLOUŽÍ?

28. 2. 2024

Televizní reklama je z hlediska řemeslného autorství disciplínou podobnou filmu nebo televizního seriálu. V dnešním článku se podíváme na to, jak to tedy s tím autorstvím a auteurstvím v televizní reklamě opravdu je a kteří slavní režiséři se pod některé reklamy podepsali.

STUDIE USA: INZERENTI PLÝTVAJÍ MILIARDAMI NA OBSAH, KTERÝ NIKDY NEZVEŘEJNÍ

20. 2. 2024

Podle analýzy založené na umělé inteligenci od společnosti CreativeX není více než polovina nového obsahu, který značky ročně vytvoří, nikdy zveřejněna. Na tyto nevyužité reklamy, texty a další prostředky firmy vynaloží až 100 miliard dolarů. Toto číslo vychází ze studie, která odhaduje, že průměrná společnost může ročně promrhat nejméně 25 milionů dolarů a v celém… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

STUDIE USA: FREEWHEEL UKAZUJE, JAK NA LEPŠÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKU

20. 2. 2024

Reklamní přestávka trvající 2 minuty nebo méně zvyšuje dopad a divácký zážitek. FreeWheel, společnost zabývající se reklamními technologiemi, která patří pod mediální konglomerát Comcast, zveřejnila nový průzkum poukazující na způsoby, jakými může televizní odvětví vytvářet reklamní přestávky, které poskytnou lepší divácký zážitek a zajistí inzerentům vyšší efektivitu. Výzkum provedený ve spolupráci se společností MediaScience zjistil,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

PROČ SI VĚTŠINA REKLAM NEDOKÁŽE ZÍSKAT POZORNOST?

1. 2. 2024

Tom Roach opět vytvořil vynikající, na důkazech založený přehled zásadního problému, kterému čelí inzerenti: jak si získat pozornost. Jeho odpovědí je kreativita. Lidé by byli raději, kdyby nebyli vystaveni reklamě. A kreativita poskytuje prostředky, jak získat jejich vzácnou pozornost. V jeho článku je však naznačeno několik bodů, které si podle mého názoru zaslouží trochu více… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

MĚŘENÍ POZORNOSTI: PODLE ZÁVĚRŮ STUDIE MAJÍ NEJVYŠŠÍ SKÓRE MÉDIA A SPORT, ZDRAVÍ A FARMACIE A VZDĚLÁVÁNÍ

15. 1. 2024

Společnost DoubleVerify, která týdně zaznamenává více než 65 miliard zobrazení, zveřejnila svou první globální zprávu o měření pozornosti z laboratoře DV Attention Lab. Zpráva za 3. čtvrtletí roku 2023, za níž stojí Daniel Slotwiner, senior viceprezident pro pozornost ve společnosti DoubleVerify, zkoumala rozdíly v průměrné výkonnosti v různých odvětvích, které byly způsobeny různými mediálními strategiemi… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

MÉDIÁŘ: TOP 10 ČESKÝCH REKLAMNÍCH KAMPANÍ ROKU 2023

1. 1. 2024

Médiář přináší každoroční výběr nejlepších reklam z českého prostředí. Devátým rokem zkušení čeští kreativci hodnotili týden co týden v Reklamní katovně tuzemské kampaně. Zde je desítka reklam, které se jim v uplynulém roce líbily nejvíc. Hlasovali byste stejně jako kreativci? 1. Krušovice Video: Krušovice – Bohém (45 s) Video: Krušovice – Básník (30 s) 2.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

NESPRÁVNÉ REKLAMY SE ZOBRAZUJÍ NESPRÁVNÝM SPOTŘEBITELŮM V 1 ZE 3 PŘÍPADŮ

22. 12. 2023

Agentury uvádějí, že podle nového průzkumu se téměř v jednom ze tří případů zobrazí nesprávnému spotřebiteli nesprávná reklamní kreativa. Studie ze srpna, kterou společně realizovaly společnosti Advertiser Perceptions a Claravine, analyzovala dopady absence datových standardů a strategie. Ukázala, jak inzerenti a agentury bojují s bezpečností značky, a přitom našla pojítko mezi datovými standardy, bezpečností značky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

„OUT OF HOME“ REKLAMY KONZISTENTNÍ S TELEVIZNÍ KAMPANÍ DOSAHUJÍ 2X VĚTŠÍHO ZAPAMATOVÁNÍ ZNAČKY

20. 12. 2023

Úspěch kampaní v návaznosti na provázanost reklamního sdělení v mediálním mixu potvrzují výsledky nové studie společnosti System1 a JCDecaux UK. Výzkumná společnost System1, zabývající se efektivitou reklam a JCDecaux UK, britský lídr v oblasti out-of-home reklamy, odhalily svůj nejnovější výzkum založený na údajích o emocionální odezvě diváků. Data získaná pomocí nové platformy OOH in situ… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

VŠECHNY CASE STUDIES