Udržitelnost a ekologie jsou pojmy, které jsou v poslední době skloňované čím dál častěji. Vzrůstající zájem o téma udržitelnosti potvrzují i mnohé výzkumy. Podle respondentů výzkumu agentury Ipsos by se firmy měly nejčastěji soustředit na udržitelné nakládání s přírodními zdroji (30 %), podporu projektů zaměřených na ochranu životního prostředí (18 %) nebo rozvoj moderních technologií pro snížení dopadu na životní prostředí (18 %).
Jak se posouvá myšlení zákazníků směrem k šetrnému nakládání se zdroji, mění se i přístup značek, firem i celého mediálního odvětví. Svůj pohled na udržitelnost pak značka často sděluje i ve své televizní reklamě.
Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky patří k příkladům dobré praxe, týkající se tématiky udržitelnosti.
Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ pak naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.
Přečtěte si k tématu
JAK NA „ZELENOU“ REKLAMU? U SPOTŘEBITELŮ VÍTĚZÍ AUTENTICITA A PROAKTIVNÍ PŘÍSTUP, POKRYTCE SE NAOPAK NEBOJÍ ZTRESTAT
3. 10. 2022Žijeme v době klimatické krize a značky proto dávají v rámci svých reklamních kampaní stále více prostoru ekologii a udržitelnosti. Mějte ale na paměti jedno - v této disciplíně se stává osudným přístup „kázat vodu a pít víno“. Jak tento nelehký úkol zvládnout na jedničku napoví příklady dobré praxe ze zahraničí.
STUDIE: BUDOUCÍ RŮST ZNAČKY BUDE ZÁVISET NA UDRŽITELNOSTI A CENOVÉ DOSTUPNOSTI
14. 9. 2022Většina lidí na celém světě chce žít tak, aby byli ohleduplnější k životnímu prostředí. Jenomže krize životních nákladů a vnímaná vyšší cena udržitelných produktů způsobují, že takový život je možný jen pro bohaté. A pro značky to znamená promarněnou příležitost. Výzkumná společnost Kantar sestavila nejnovější sektorový index udržitelnosti. Vychází z 33 000 rozhovorů po celém světě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
JAK NA EKOLOGICKY OHLEDUPLNÉ NATÁČENÍ
6. 7. 2022Seminář na téma ekologicky ohleduplného natáčení vedla Michaela Rýgrová (Asociace producentů v audiovizi, Greenfilming.cz) a Hana de Goeij, Head of Sustainable Filming & Content, TV Nova. Seminář proběhl v rámci workshopů Karlovarského filmového festivalu a Hana de Goeij z TV Nova sdílela zkušenosti s udržitelnou filmovou produkcí přímo z praxe, stejně tak i obtíže, které je nutno v této oblasti řešit. Představuje také způsoby,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
UDRŽITELNOST BY NEMĚLA SPOTŘEBITELE ZATĚŽOVAT POCITEM VINY NEBO VYŠŠÍ CENOU
22. 5. 2022Ve svém prvním rozhovoru od doby, kdy se stal globálním CMO společnosti Unilever pro osobní péči, popisuje, jak tento gigant v oblasti spotřebního zboží mění hygienické výrobky na wellness produkty a jak do svých značek začleňuje udržitelnost, zatímco čelí rostoucí konkurenci. S tím, jak se svět nerovnoměrně vzpamatovává z pandemie, mizí několik zvyků, které se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
PROPOJENÍ TÉMATU SE ZNAČKOU, KTERÉ NENÍ VĚROHODNÉ, SE PROTI ZNAČCE OBRÁTÍ
21. 5. 2022Firmy, které se rozhodnou komunikovat společensky prospěšná témata, si musí pečlivě zvolit, jakou oblast si k tomu vybrat. Propojení tématu se značkou, které není věrohodné, se proti značce obrátí, zaznělo na konferenci Communication Summit. Značky, které v rámci své běžné každodenní činnosti zaměří své aktivity i na nekomerční a neziskové projekty, z nich mohou získat i kladné byznysové výsledky. Ovšem za předpokladu,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
OCHOTA PŘIPLATIT SI ZA SPOLEČENSKY ODPOVĚDNOU ZNAČKU ROSTE
4. 5. 2022Po poklesu během pandemie ochota připlatit si za společensky odpovědnou značku opět stoupá. Pro 44 % Čechů je při nákupu společenská odpovědnost důležitá. Až 57 % je ochotno si připlatit za ekologicky šetrný výrobek nebo výrobek, z něhož jde část z prodejů na společensky odpovědný projekt. Ochota připlatit si navíc letos na jaře po poklesu během pandemie… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
TV NOVA ZÍSKALA OFICIÁLNÍ CERTIFIKACE UDRŽITELNÉ PRODUKCE
2. 5. 2022TV Nova získala oficiální certifikace udržitelné produkce od britské platformy albert, a to hned za dva projekty. Prvním z nich je nový seriál Mimořádné intelektové nadání (M.I.N.) v režii Marka Najbrta a Tomáše Pavlíčka. Dalším oceněným projektem je originální skečová show První dobrá pod taktovkou Vincenta Navrátila. TV Nova se tak stala první televizní společností ve střední a východní Evropě,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
SPOTŘEBITELE NÁM NAŠE SLIBY O UDRŽITELNOSTI NEVĚŘÍ, TADY JE NÁVOD, CO S TÍM DĚLAT
24. 2. 2022Spotřebitelé jsou stále skeptičtější k tvrzením značek o udržitelnosti. Značky musí být upřímné, transparentní, angažované a dávat najevo naléhavost situace, aby si u spotřebitelů vybudovaly důvěryhodnost, vysvětluje Wim Vermeulen, ředitel pro strategii a udržitelnost v belgické reklamní agentuře Bubka. Víme, že snaha o větší udržitelnost ovlivní každý aspekt toho, co společnost nebo značka dělá. Víme také, že mnoho spotřebitelů pochybuje o upřímnosti snah… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
TLAK SPOTŘEBITELŮ NA ZNAČKY KVŮLI UDRŽITELNOSTI SE ZVYŠUJE
18. 2. 2022Od značek vyžadují spotřebitelé čím dál více udržitelný rozměr i jasné hodnoty. Navzdory pandemii se směr, kterým se v posledních letech ubírá spotřebitelské chování, postoje i preference, příliš nezměnil. Trendy, které byly pozorovány ještě před propuknutím pandemie covid-19, jsou vesměs stále platné a sílí. Vyplývá to z letošní studie Global Trends Report výzkumné agentury Ipsos, jež byla realizována na 29… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
JAKÉ KROKY K UDRŽITELNOSTI PODNIKAJÍ VYSÍLACÍ STANICE
10. 1. 2022TVBEurope zjišťovala od signatářů The Content Climate Pledge, jak zavádějí udržitelné postupy ve svém podnikání. Na listopadové konferenci COP26 se řada britských vysílacích společností přihlásila k závazku The Content Climate Pledge a zavázala se, že budou rozvíjet procesy, které jim pomohou zohlednit klimatická témata při zadávání, vývoji a produkci obsahu, a také se od sebe… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
UDRŽITELNÁ MÉDIA NEJSOU NIC PRO SPOTŘEBITELE – PROZATÍM
7. 12. 2021Podle nového výzkumu by během příštího roku mohli tři z pěti lidí začít bojkotovat značky, které nejednají v zájmu ochrany klimatu. Vliv distribuce médií a spotřební reklamy na emise uhlíku přitom zatím většinou uniká pozornosti veřejnosti. Klíčová zjištění Celosvětová studie mediální společnosti dentsu international a společnosti Microsoft Advertising, která zahrnovala 24 000 lidí z 19 zemí, se zabývala povědomím a angažovaností… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST
MARKETINGOVÉ TRENDY 2021: ZNAČKY BY MĚLY NABÍDNOUT NOVÉ JISTOTY
4. 1. 2021Smysl značky, důvěryhodnost, společenská pohoda, zelená strategie i e-commerce, to vše ovlivní marketing v novém roce. Každá krize vytváří prostor pro inovace, ta letošní, způsobená pandemií koronaviru, není v tomto ohledu jiná. Znejistěný svět očekává nové jistoty. A právě značky v tom mohou pomoci. Příští rok se ponese v očekávání konce pandemie, příchodu vakcíny a možnosti vrátit se k normálnímu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: UDRŽITELNOST