Panuje řada mýtů, které tvrdí, že mladí televizní vysílání v dnešní době nesledují. Není to pravda, o čemž svědčí i pestrá programová nabídka filmových a pohádkových hitů nejen na komerčních stanicích.
Například na stanicích televize Prima hledají mladí diváci ve věku 4-18 let v televizi především zábavu a hudební pořady, oblíbené jsou u dětí především prémiové seriály vlastní tvorby jako ZOO, Slunečná nebo Pálava, stejně tak i reality a talentové show. V televizi děti sledují také zprávy, sport a počasí. Na Nově dětské publikum bez ohledu na věk, sleduje rádo filmy, animované hity a populární filmové série, jako je např. Harry Potter, je ale věrné i české tvorbě, kde se na předních příčkách drží klasické i nové české pohádky, např. Tři Bratři a Tři oříšky pro Popelku.
Co se času u televize týče, mladí diváci ve věku 4-18 let stráví sledováním televizního vysílání každý den v průměru přibližně 1h 9 min, což v součtu za celý měsíc představuje více než třicet hodin sledování televizního obsahu.
Více o mladých cílových skupinách, jejich postojích a chování při sledování televize naleznete pod štítkem „mladé cílové skupiny“ zde.
Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se tentokrát díváme na dobré a špatné příklady v reklamě cílené na děti a vysvětlíme, jaké mantinely je nutno při tvorbě reklam cílených na děti, dodržovat.
– – –
Zdroj: ATO-Nielsen; živě+TS0-3; CS 4-18; ATS/den; rok 2022; MML-TGI, CS 12-18 let, Q1+Q2 2022
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
PRŮZKUM: SPOTŘEBITELÉ V USA CHTĚJÍ MÉNĚ ZAŘÍZENÍ, ALE VÍCE TECHNICKÝCH INOVACÍ
26. 9. 2023Podle společnosti Deloitte se dvě pětiny spotřebitelů (41 %) nerady zabývají správou svých zařízení, zatímco 28 % tvrdí, že správa technologických zařízení a předplatného je pro ně „velmi zatěžující“. Zdá se, že únava z technologií, kterou začala spousta spotřebitelů pociťovat během lockdownů během pandemie covid-19, přerostla do narůstajících rozporuplných pocitů amerických spotřebitelů vůči technologiím. Ti… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE UK: MLADŠÍ PUBLIKUM SE OBÁVÁ REKLAMNÍHO ZAHLCENÍ
19. 9. 2023Bombardování reklamami je největší příčinou nedůvěry v reklamu a význam této skutečnosti pro mladší publikum v posledních dvou letech výrazně vzrostl. Vyplývá to z nového výzkumu* společnosti Credos, britského reklamního thinktanku, který uvádí, že skóre důležitosti, které tato demografická skupina přikládá reklamnímu bombardování, se téměř zdvojnásobilo, a to z 19 bodů ze 100 v roce… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE USA: MLADÍ DIVÁCI MAJÍ V OBLIBĚ TITULKY
27. 8. 2023Téměř šest z deseti diváků generace Z dává podle průzkumu YPulse přednost sledování televize s titulky. Studie tak potvrzuje globálně rozšířený trend. Nový průzkum společnosti YPulse naznačuje, že titulky jsou u mladších diváků při sledování televize široce rozšířené. 59 % diváků z generace Z a 52 % mileniálů uvedlo, že dávají přednost sledování televize s… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STREAMOVÁNÍ SE ZÁMĚREM – NAVÁZÁNÍ VZTAHU S NOVOU GENERACÍ DIVÁKŮ
25. 8. 2023Jak zachytit pozornost mladé generace v neustále se měnícím mediálním prostředí? Vedoucí pracovníci ze společností Braze, Roku a McCann Worldgroup analyzují mediální prostředí a jeho neustálý vývoj. V současné době se na mediální scéně vyskytuje o mnoho více různých druhů médií než kdykoli předtím, a proto jsou marketéři nuceni přehodnotit způsob navazování kontaktu s mladším… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE UK: GEN ALPHA SPONTÁNNĚ MLUVÍ O VÍCE ZNAČKÁCH NEŽ KDYKOLI PŘEDTÍM
17. 8. 2023Podle výzkumu společnosti Beano Brain děti ve Velké Británii spontánně mluví o více značkách než kdykoli předtím. Konzultační společnost Beano Studios, která produkuje stejnojmenný dětský komiks, provedla roční hloubkový průzkum 60 000 dětí ve věku 7 až 14 let pro svou výroční zprávu o nejlepších značkách (zkoumá 100 značek namísto 50 značek z prvního vydání).… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
NASTUPUJE GENERACE ALFA: SUPERINFORMOVANÁ A STÁLE ONLINE
17. 8. 2023Do hledáčku marketérů začíná pomalu dorůstat generace alfa, kterou lze definovat jako sociální, globální a mobilní. Pro značky začíná dorůstat nový objekt zájmu – generace alfa zahrnující děti narozené po roce 2010, tedy po roce, kdy byl na trh uveden první iPad. Již příští rok se tato generace stane nejsilnější v populaci, kdy by měla… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE UK / USA: ROZHODNUTÍ O STREAMOVÁNÍ JSOU V RUKOU DĚTÍ A TEENAGERŮ
2. 8. 2023Podle nové zprávy společnosti SuperAwesome je hlavním důvodem, proč si rodiče předplácejí streamovací služby, potřeba obsahu pro děti. Je to také důvod, proč u streamování zůstávají nebo proč jej opouštějí. Společnost SuperAwesome zjistila, že rodiče si s větší pravděpodobností předplatí tu streamovací službu, jejíž platforma nabízí obsah, který zajímá jejich děti. Studie nazvaná Gen Alpha… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
PRO GENERACI Z NENÍ NUTNÉ BÝT COOL ZA KAŽDOU CENU
6. 7. 2023Jaká reklama funguje na generaci Z, zjišťovala agentura Ipsos. Spíš než být cool se vyplatí být tematicky relevantní. Mladou generaci osloví obvykle jiná reklama než starší spotřebitele. Které reklamy s generací Z rezonují a které naopak ne, analyzovala agentura Ipsos. Stejně jako v předešlých letech vybrala agentura 60 reklam, které Češi v roce 2022 mohli… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
STUDIE USA: GENERACE Z VYŽADUJE MARKETING, KTERÝ ODRÁŽÍ ROZMANITOST A INKLUZI
25. 6. 2023Pokud se značka snaží zaujmout generaci Z, měla by mít na paměti jednu věc: podle studie pro společnost SeeHer, kterou realizovala agentura Horowitz Research, 50 % respondentů věří, že pohlaví je nebinární, a očekává, že marketing bude k této otázce citlivý. SeeHer je globální hnutí za odstranění genderových předsudků v reklamě a médiích. A co… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
REKLAMA ORIENTOVANÁ NA DĚTI ANEB BALANC MEZI REGULACEMI A ETIKOU. JAKÁ JSOU PRAVIDLA TÉTO SLOŽITÉ MARKETINGOVÉ DISCIPLÍNY?
3. 6. 2023Pro některá byznysová odvětví jsou děti hlavní cílovou skupinou, kterou se svým marketingem snaží oslovit. Marketéři v této reklamní disciplíně ale vstupují na tenký led, kde hlavní otázka zní – co je ještě povoleno a co už je přes čáru?
CO MŮŽE RODIČOVSTVÍ MILENIÁLŮ NAPOVĚDĚT O GENERACI ALPHA
17. 5. 2023Mladí rodiče z generace mileniálů jsou první generací, která vyrostla v digitálním světě – a své znalosti z digitálního života přitom využívají i v přístupu k výchově. Výsledkem roční studie společnosti Beano Brain, která vychází z více než 200 hodin osobních rozhovorů a průzkumu mezi 2 000 rodiči, je zpráva Raising Alpha: How Millennial Parenting… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY
ROZPORY GENERACE Z, KTERÉ BUDOU UTVÁŘET NAŠI BUDOUCNOST
16. 5. 2023Žít v rozporu je lidská přirozenost. Je to součást něčeho, co nás vždy přitahovalo k oblasti strategie a poznání. Zaostřit na takové paradoxy je moje tajná radost – opravdu slyšet a chápat, kde je napětí, a co může znamenat pro něčí chování a vnímání okolního světa. V tomto smyslu je obzvlášť zajímavá generace Z. Ano, už… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: MLADÉ CÍLOVÉ SKUPINY