Vánoce jsou za dveřmi. A s nimi přichází čas, kdy září nejen dětské oči, ale častěji, než v běžné dny, také televizí obrazovky. 

Vánoce tradičně lámou rekordy ve sledovanosti, štědrovečerní pohádky jsou nezřídka dokonce nejsledovanějším pořadem roku. Vánoční program tuzemských televizních stanic na obrazovkách v roce 2020 na Štědrý den zasáhl více než 8 milionů diváků starších 4 let, večer po 20. hodině před televizní obrazovkou seděla více než polovina diváků z cílové skupiny 4+.
Společné sledování televize hraje stále velmi důležitou roli v trávení vánočních svátků, nebo třeba i Silvestra, či Nového roku. Je to čas, kdy televizní reklamy více, než kdy jindy, hýří obrázky rodinné pohody a hrají na strunu nostalgie, laskavosti a dobra. Vánoční reklamní kampaně se totiž značkám vyplácí. Prodeje na konci roku díky nim stoupají a pomáhají dosáhnout kýžených prodejních cílů a úspěšně uzavřít končící rok.

Dokonce by se dalo říci, že vánoční reklamní kampaně jsou samostatným reklamním žánrem. Proč jsou reklamy s vánoční tématikou nejen u zadavatelů, ale i u diváků oblíbené a které z nich se staly celosvětovými ikonami? Co od letošních Vánoc spotřebitelé očekávají, jaké emoční ladění preferují ? A proč jsou vlastně emoce v reklamě důležité ? Jak s emoční linkou pracovat, aby reklama vystoupila z davu?

Dlouhé čtení o vánočních reklamách najdete zde. Výběr článků  s vánočním laděním i k tématu emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.

Přečtěte si k tématu

MARKETING ZALOŽENÝ NA NOSTALGII: SILNÝ ZDROJ EMOCÍ

25. 9. 2023

Nostalgie je v kurzu. Možná je to v určité míře reakce na neustále se vyvíjející technocentrické prostředí, ve kterém žijeme. Pocit něčeho známého na nás může mít uklidňující vliv a může být zdrojem pozitivních vzpomínek na minulost. Proto asi není žádným překvapením, že značky využívají nostalgii k vyvolání pocitu radosti a vnitřního spojení s oblíbenými… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

CO ODHALUJE NOVÝ VÝZKUM O SLOGANECH

18. 9. 2023

Podle slovníku dictionary.com je pojem slogan definován jako „charakteristický pokřik, fráze nebo motto nějaké strany, skupiny, výrobce nebo osoby; chytlavé heslo nebo fráze“. V marketingové a reklamní mluvě není o definice vůbec nouze: „Krátká fráze používaná v reklamních kampaních ke generování publicity a sjednocení marketingové strategie společnosti.“ „Krátká, chytlavá fráze, jejímž cílem je posílit image… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

FINÁLE CESTY KOLEM SVĚTA ZA TELEVIZNÍ REKLAMOU: SVĚTOVÉ REKORDY A KURIOZITY

14. 9. 2023

Naše letní cesta kolem světa za televizní reklamou končí. Pojďme se podívat na reklamy, které si vysloužily zápis do Guinessových světových rekordů, nebo jsou natolik kuriózní, že překonaly hranice nejen zemí, ale i Země. A ano, je to tak, podíváme se i do vesmíru. První televizní reklama na světě s českou stopou O celosvětově prvním… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

POZITIVNÍ KREATIVA LIDI AKTIVUJE K AKCI

12. 9. 2023

Pokud chcete spotřebitele motivovat k akci vzhledem k nějakému aktuálnímu problému životního prostředí, je lepší použít pozitivní obrázek (například usmívající se strom nebo usmívající se Zemi), než sdílet obrazy zkázy. Vyplývá to ze studie zveřejněné v časopise Journal of Academic Research, která zkoumala využití antropomorfismu při motivaci lidí v otázkách životního prostředí. Proč jsou environmentální… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

TV REKLAMA NA FILIPÍNÁCH: ODRHOVAČKY, HUMOR A PŘÍBĚHY ZRCADLÍCÍ ŽIVOT OSTROVANŮ

6. 9. 2023

Filipínská reklamní scéna je stejně rozmanitá jako 7 641 ostrovů, které tvoří toto souostroví. Existuje zde více než 80 nejrůznějších – dosud živých – jazyků a dialektů. Trh je směsicí rozmanitých kultur ovlivněných tradičními i západními postupy, takže reklama na Filipínách je skutečně jedinečným dobrodružstvím. Vítejte v pestré říši televizní reklamy na Filipínách. Špetka historie… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

NEUROVĚDA POTVRZUJE SÍLU ADRESOVATELNÉ TELEVIZE PRO ZNAČKY

24. 8. 2023

Adresovatelné reklamy vedou k větší aktivaci mozkových sítí, které souvisejí s pozorností, emocemi, odměnou a pamětí. Komerční šum je všude kolem nás. Ještě nikdy nebyl tlak na pozornost lidí tak intenzivní. A debata o účinnosti reklamy nabývá vzhledem ke skutečnosti, že jednotlivci mohou být denně vystaveni tisícům impresí v celé řadě médií, zcela nových rozměrů.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

TELEVIZNÍ REKLAMA V MALAJSII: JEDNODUCHÉ PODÁNÍ, ALE SILNÝ, EMOTIVNÍ PŘÍBĚH

15. 8. 2023

Malajsie, s jejím multikulturním prostředím a etnickou rozmanitostí, je jedinečnou kosmopolitní zemí, která dokáže spojovat odlišné komunity pomocí společných forem umění a kultury. To se projevuje i v pojetí malajských reklam.

VAB INSPIRE: JAK TV REKLAMA POMÁHÁ ZNAČKÁM RŮST

1. 8. 2023

Zajímá vás, jak můžete prostřednictvím televize vybudovat či posílit svoji značku, zvýšit návštěvnost webových stránek, úspěšně uvést na trh nové produkty nebo navýšit podíl na trhu? Jason Wiese, SVP, ředitel oddělení Strategic Insight  poradenské firmy Video Advertising Bureau (VAB), a Amit Sharan, šéf marketingu datové a analytické společnosti Tatari, se ve svém webináři podělili o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

30TI VTEŘINOVÉ REKLAMY MAJÍ NEJVĚTŠÍ DOPAD

31. 7. 2023

Nejnovější studie společnosti Thinkbox „Creative Drivers of Effectiveness“ zkoumá faktory, které jsou nejsilněji spojené s kódováním dlouhodobé paměti (LTME), což je osvědčená metrika při rozhodování a budoucím chování. V rámci studie výzkumná agentura Neuro-Insight zkoumala, zda délka televizních reklam v jejich databance ovlivnila jak LTME, tak dosažený emocionální dopad. Graf měsíce ukazuje, že 30 sekund je… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

STUDIE „MAPPING THE IMPACT“ ODHALILA VÝZNAMNOU SOUVISLOST MEZI KONTEXTEM, KREATIVNÍMI PRVKY A ÚČINKEM TV REKLAMY

14. 7. 2023

Studie „Mapping the Impact“ německého Screenforce odhalila významnou souvislost mezi kontextem, kreativními prvky a účinkem TV reklamy.

PROČ JE PRO ZNAČKY VÝHODNÉ SKLOUBIT HUMOR A SVŮJ ÚČEL

11. 7. 2023

Testování System1 vítězů Cannes Film Lions naznačuje, že humor se čím dál více stává důležitým prvkem reklamy, částečně je to ale na úkor účelu. Více než polovina vítězů (52 %) Cannes Film Lions 2023 byla záměrně vtipná, což je nárůst oproti 43 % v loňském roce. Stejný průzkum však také zjistil, že vítězové cen ale… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

JAK STORYTELLING DOKÁŽE MĚNIT POSITIONING ZNAČKY

9. 7. 2023

Každá značka vypráví svůj příběh – příběh, který vdechuje život jejímu účelu, hodnotám i aspiracím. V oblasti positioningu značky se příběh stává hnací silou směřující značku k úspěchu. Je klíčem k propojení se se spotřebiteli, ukotvení jedinečné pozice na trhu a zanechání nesmazatelné stopy v srdcích publika. V centru vyprávění stojí vrozená lidská potřeba spojení.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

VŠECHNY CASE STUDIES