Vánoce jsou za dveřmi. A s nimi přichází čas, kdy září nejen dětské oči, ale častěji, než v běžné dny, také televizí obrazovky.
Vánoce tradičně lámou rekordy ve sledovanosti, štědrovečerní pohádky jsou nezřídka dokonce nejsledovanějším pořadem roku. Vánoční program tuzemských televizních stanic na obrazovkách v roce 2020 na Štědrý den zasáhl více než 8 milionů diváků starších 4 let, večer po 20. hodině před televizní obrazovkou seděla více než polovina diváků z cílové skupiny 4+.
Společné sledování televize hraje stále velmi důležitou roli v trávení vánočních svátků, nebo třeba i Silvestra, či Nového roku. Je to čas, kdy televizní reklamy více, než kdy jindy, hýří obrázky rodinné pohody a hrají na strunu nostalgie, laskavosti a dobra. Vánoční reklamní kampaně se totiž značkám vyplácí. Prodeje na konci roku díky nim stoupají a pomáhají dosáhnout kýžených prodejních cílů a úspěšně uzavřít končící rok.
Dokonce by se dalo říci, že vánoční reklamní kampaně jsou samostatným reklamním žánrem. Proč jsou reklamy s vánoční tématikou nejen u zadavatelů, ale i u diváků oblíbené a které z nich se staly celosvětovými ikonami? Co od letošních Vánoc spotřebitelé očekávají, jaké emoční ladění preferují ? A proč jsou vlastně emoce v reklamě důležité ? Jak s emoční linkou pracovat, aby reklama vystoupila z davu?
Dlouhé čtení o vánočních reklamách najdete zde. Výběr článků s vánočním laděním i k tématu emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
NA NÁLADĚ ZÁLEŽÍ: OSLOVUJTE TELEVIZNÍ DIVÁKY VE SPRÁVNÝ OKAMŽIK
30. 5. 2023Oslovení lidí, kteří mají zrovna dobrou náladu, může zvýšit pravděpodobnost, že si lidé všimnou vašich reklam, budou se jim líbit a budou jim věřit. Proč tedy tolik marketérů ignoruje její sílu? Joanna Stanleyová se zabývá vědeckými poznatky o chování v pozadí nálady a nabízí nápady, jak optimalizovat vaši příští kampaň. V příběhu o milosrdném Samaritánovi… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
JAK DÍKY EMOCÍM ZNAČKY POMÁHAJÍ PŘEKLENOUT TEMNÉ ČASY
29. 5. 2023Nová zpráva agentury Wunderman Thompson uvádí, že měření ukazatelů značky, které vzbuzují lidské emoce, by se v budoucnu mohlo zařadit na platné místo vedle standardních obchodních ukazatelů. Zpráva agentury Wunderman Thompson o trendech (The age of re-enchantment) zkoumá, jak mohou značky uspokojit touhu spotřebitelů po znovuokouzlení. Naznačuje, že emocionální klíčové ukazatele výkonnosti, které měří „rozbušení… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
SÍLA NOSTALGIE V MARKETINGU A KORUNOVACE
8. 5. 2023Značky, které se chytají korunovace krále Karla III., často využívají pocitu nostalgie a sentimentálních myšlenek v souvislosti s institucí monarchie. Měly by si být ale vědomy, že ne všichni tento pocit sdílejí a že některé spotřebitele mohou spíše odradit než zaujmout. Síla nostalgie Podle průzkumu* agentury Insights Hall & Partners 81 % Britů a 83… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
JAK ÚSPĚŠNĚ VYUŽÍT HUDBU V REKLAMĚ
26. 4. 2023Nejnovější hity, klasické rockové písně 80. a 90. let i jazzové šlágry Franka Sinatry a uklidňující melodie Beatles – existuje mnoho písní, které v nás mohou zanechat trvalou stopu. Hudba v mnoha ohledech ovlivňuje kulturu a naopak. Zanechává emoce a určuje atmosféru. Správná píseň může dobrou reklamu posunout na vyšší úroveň a podpořit tak i… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
VÝZKUM UK: ADRESOVATELNÉ TELEVIZNÍ REKLAMY VYVOLÁVAJÍ VÍCE POZITIVNÍCH REAKCÍ A VĚTŠÍ OBCHODNÍ DOPAD
25. 4. 2023Nový výzkum tvrdí, že adresovatelné televizní reklamy mají větší účinek na publikum - vyvolávají více pozitivních reakcí a mají větší krátkodobý i dlouhodobý obchodní dopad.
OTEC REKLAMY DAVID OGILVY
30. 3. 2023V reklamním světě není snad nikdo, kdo by neslyšel o Davidu Ogilvym. Jeho myšlenky dodnes rezonují světem marketingové komunikace. Ve své době ale změnily způsob, jakým se reklama dělá a jak na ni lidé nahlížejí. Čím se Ogilvy vepsal do historie komerční komunikace? A v čem spočívá jeho přínos pro svět reklamy?
PROČ MUSÍ ÚSPĚŠNÁ TELEVIZNÍ REKLAMA INSPIROVAT?
27. 3. 2023Pokud se značky chtějí prosadit ve stále přeplněnějším mediálním prostředí, musí jejich obsah navázat s diváky emocionální vztah. „Emoce v reklamách jsou důležitější než kdykoli předtím,“ říká Vicky Handleyová, vedoucí oddělení značky a komunikace ve společnosti Lloyd Banking Group. Handleyová se zúčastnila rozhovoru na nedávném summitu o televizní reklamě společnosti Campaign, kde diskutovala o tom,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
BAŠTA DŮVĚRY V REKLAMU: PROČ I DNES TELEVIZE V TOMTO SMĚRU HRAVĚ STRČÍ VĚTŠINU DALŠÍCH FORMÁTŮ DO KAPSY?
24. 3. 2023Žijeme ve světě, kde jsme neustále atakováni reklamními sděleními. Důsledkem toho je ztráta důvěry v různé formy marketingu, především v online kanálech. Naopak tradiční média – a mezi nimi i televize – se těší vysokému stupni spotřebitelské důvěry. V tomto článku se zaměříme na to, kterým značkám TV reklamy pomohly upevnit postavení na trhu.
ZE ZNÁMÝCH OSOBNOSTÍ MAJÍ ČEŠI V REKLAMĚ NEJRADĚJI HERCE
10. 3. 2023Na reklamě se známými osobnostmi Češi nejvíce oceňují dlouhodobou spolupráci, přirozený a přesvědčivý projev či přiléhavé odvětví. Z reklamy se známými osobnostmi nejsou Češi příliš nadšeni. Necelá polovina (45 %) uznává, že některé jsou dobré, 30 % je toho názoru, že dobré jsou jen málokteré, desetina nepovažuje za dobré vůbec žádné a jen 4 %… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
KRÁL KONTROVERZE OLIVIERO TOSCANI
9. 3. 2023Seriál o reklamních tvůrcích, který přinášíme k šestému výročí fungování AKTV, představuje významné autory reklamní sféry. Dnes si přečtete o inspirativním kreativci, který se nebál bořit hranice a reklamní obor obohatil o mnohá nereklamní témata. Řeč bude o Oliviero Toscanim.
REKLAMY PŘEVZATÉ ZE ZAHRANIČÍ U NÁS PŘÍLIŠ NEFUNGUJÍ
7. 3. 2023Které z reklam u spotřebitelů v loňském roce rezonovaly, ukazuje analýza agentury Ipsos. Vojta Kotek coby nešikovný manžel v akci Bauhausu, Martin Hofmann jako otec, jenž hlídá díky síti Vodafonu, zda jeho syn nechodí za školu, či zimomřivci, které před krutou zimou a vysokými cenami energií zachrání vlněné zboží z Ovečkárny. To vše jsou reklamy,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ
ZNAČKY JAKO HNACÍ SÍLA DOBRA
2. 3. 2023Většina spotřebitelů věří, že podnikání může posilovat dobro, přičemž 80 % respondentů souhlasí s tím, že značky mohou vydělávat peníze a zároveň podporovat dobré věci, podle výzkumu společnosti Ipsos. Téměř dvě třetiny dotazovaných dále uvedly, že se snaží nakupovat produkty od značek, které jednají zodpovědně, i když to stojí více. Vyplývá to ze zjištění zprávy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ