Přestože se léto v mediální terminologii řadí k tzv. low season období, podle výzkumu Nielsen Admosphere velká část diváků (66 %) média o prázdninách sleduje stejně často jako po zbytek roku. Více než pětina alespoň občasných letních konzumentů médií preferuje v létě živé televizní vysílání, dominuje zde nejstarší věková skupina 55 a více let (37 %) oproti všem ostatním. Takže i v létě má např. reklama v TV na vybrané segmenty možnost zasáhnout své publikum a je možné ji do media mixu značky zařadit.
V polovině srpna se léto neodvratně chýlí ke konci a především studentům a rodičům malých školáků se tedy přibližuje chvíle návratu do škol. Je tedy třeba zkontrolovat aktovku a ořezanost pastelek v penálu. Tzv. back to school reklama je jednou z těch specifických kategorií, které se v druhé polovině léta na obrazovce začínají objevovat. Ve ScreenVoice magazínu si přečtete, které značky svou back to school reklamu pojaly netradičně a které naopak patří ke stálicím tohoto období.
Ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete další inspiraci ze světa televize a total videa z celého světa.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
VÁNOČNÍ REKLAMA SPOLEČNOSTI JOHN LEWIS NA ROK 2023: NOVÁ AGENTURA, NOVÉ TRADICE
1. 12. 2023První vánoční kampaň, kterou agentura Saatchi & Saatchi vytvořila pro společnost John Lewis, přináší nové poselství o přizpůsobování se změnám. Společnost John Lewis upustila od strategie „starostlivého obdarovávání“, která byla po celých 14 let ústředním motivem jejích vánočních kampaní, a rozhodla se pro poselství o přijímání nových tradic. Sváteční reklama maloobchodního řetězce na rok 2023… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
STUDIE UK: ZAMĚŘTE SE NA POZORNOST, KREATIVITU A RYCHLOST V REKLAMÁCH
30. 11. 2023Pozornost, kreativita a rychlost jsou podle studie efektivity reklamy třemi nejvýznamnějšími faktory, které mají vliv na návratnost investic do značky. Studie nazvaná The Triple Opportunity of Attention, kterou realizovali Rob Brittain, Orlando Wood a profesorka Karen Nelson-Field, kombinuje data z databáze ACA Effectiveness Database s měřením pozornosti od společnosti Amplified Intelligence a testováním emoční odezvy… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
VÁNOČNÍ SPECIÁL: NEJ VE VÁNOČNÍCH REKLAMÁCH ANEB MAGICKÝ ELIXÍR SVÁTEČNÍCH EMOCÍ
29. 11. 2023Kdo dokáže prostřednictvím vánočních kampaní zahrát na emocionální notu, ten má dveře k potenciálním zákazníkům otevřené dokořán. V sérii článků, kterou jsme si pro vás připravili, se podíváme na různá NEJ ve vánočních televizních reklamách.
PRIMA+: DIVÁCI ODSLEDUJÍ V TARIFECH LIGHT A FREE STEJNÉ MNOŽSTVÍ REKLAMY
29. 11. 2023Přestože předplatitelé verze s reklamou mají přístup k polovičnímu množství reklamy než diváci tarifu zdarma, množství odsledované reklamy je u obou skupin stejné, sdělil na konferenci Forum Media Josef Beneš. Uživatelé, kteří si v nabídce prima+ zaplatili verzi předplatného s polovičním množstvím reklamy, odsledují stejné množství reklamy jako registrovaní uživatelé, kteří obsah sledují zdarma. Pro… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
HBBTV MÁ BUDOUCNOST. JEJÍ VÝHODY OCEŇUJÍ DIVÁCI I INZERENTI
27. 11. 2023Od zrodu HbbTV uplynulo už více než 20 let. Tato technologie kombinující vysílání televizního signálu a internetových služeb otevřela divákům i inzerentům zcela nový svět, který se neustále vyvíjí a zdokonaluje. a posunula možnosti televizní reklamy na vyšší úroveň.
GAMING NENÍ JEN ESPORT, ALE I NOVÝ MEDIÁLNÍ PROSTOR
27. 11. 2023Reklamní investice značek do gamingu jsou stále nízké. Přitom herní svět nabízí unikátní možnost, jak zasáhnout velkou a jinak těžko oslovitelnou skupinu sdělením, které může získat její vysokou pozornost. Jak na to? Odpovědi nabízí hlavní téma MAM 48/2023. Byl to segment, který značky dlouho vnímaly jako moc úzký a příliš zaměřený na specifickou cílovou skupinu.… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
KNIHOBOT V KAMPANI PŘEDSTAVUJE ŘEŠENÍ ČTENÁŘSKÝCH PROBLÉMŮ
23. 11. 2023Knihobot ve své první videokampani ukazuje, jaké jsou jeho přednosti pro řešení nejzásadnějších čtenářských problémů. Knihobot minulý týden spustil svou první velkou video kampaň. Její součástí jsou dva spoty, které představují přednosti knižního secondhandu. První je šíře jeho nabídky, která čítá více než 300 tisíc unikátních titulů, druhá zdůrazňuje nízké ceny. Kampaň, která poběží až… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
STUDIE UK: REKORDNÍ VÝDAJE NA REKLAMU VE VÁNOČNÍ SEZÓNĚ
19. 11. 2023Podle nových údajů zveřejněných Asociací pro reklamu (AA) a WARC utratí zadavatelé reklamy ve Velké Británii během vánoční sezóny ve 4. čtvrtletí rekordních 9,5 miliardy liber. Jedná se o 4,8% nárůst oproti loňským rekordním výdajům ve výši 9 miliard liber a ukazuje, že reklama má pro ekonomiku během svátečního období stále velký význam. Očekává se,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
POLARIZACE SPOLEČNOSTI I KRIZE MASKULINITY. NOVÝ WARC MARKETER’S TOOLKIT DEFINUJE HROZBY I PŘÍLEŽITOSTI ROKU 2024
15. 11. 2023Soubor důležitých trendů, kterých si musejí být v následujícím roce marketéři vědomi, vydává WARC nyní již po třinácté. Výzkumníci se ve studii zabývají společensko-politickou polarizací, potenciálem generativní umělé inteligence, mužstvím v krizi, „sportwashingem“ i udržitelností ve spojitosti s komunitami. Výzkum byl proveden na 1400 respondentech z marketingu s rozhodujícími pravomocemi a byl doplněn o výsledky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
JAK MŮŽE TELEVIZNÍ REKLAMA PODPOŘIT RŮST NAD RÁMEC „VÝKONNOSTNÍHO“ MARKETINGU?
13. 11. 2023Matt Hill, ředitel výzkumu a plánování ve společnosti Thinkbox, marketingové organizaci pro televizní vysílání ve Velké Británii, která pomáhá inzerentům vytěžit ze současné televize maximum, hovoří o možnosti, jak mohou společnosti prostřednictvím nízkonákladových televizních reklam oslovit cílové, lokalizované firmy. 1) Poslední dobou je preferovaným řešením B2B společností při uvádění nových produktů či služeb na trh… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
CO MOTIVUJE RŮZNÉ GENERACE SPOTŘEBITELŮ?
11. 11. 2023Co stojí za spotřebitelským chováním? Co nás motivuje k výběru, preferencím, nákupům a konzumaci konkrétních produktů a značek? Lze tyto otázky systematicky zodpovědět a vnést do tématu motivací přehled, aniž bychom museli rozvádět složité psychologické teorie a pomohlo nám to v marketingové praxi? Co motivuje spotřebitele? Zodpovězení otázky „co motivuje spotřebitele“ je poměrně složitý úkol… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY
VÝSLEDKY AKTIVIT V HORNÍM TRYCHTÝŘI UVIDÍTE AŽ ZA DESET MĚSÍCŮ
10. 11. 2023Nový výzkum ukazuje, že značky, které po deseti měsících stále utrácejí v horním trychtýři, dosahují vyšší efektivity než ty, které tuto činnost ukončily po třech měsících. V publikaci Elevating eCommerce: Fospha analyzovala vliv aktivit ve středním a horním funnelu na výkonnost značek v průběhu času, přičemž zvláštní pozornost věnovala společnosti Meta, jejíž platformy mají největší… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZPÁTKY DO ŠKOLY