Nic nevytváří slávu tak jako televize. Stejně jako její pořady dělají z lidí hvězdy, televizní reklama dělá ze značek známé osobnosti. Důvodů je celá řada. Rozsah a dosah televize jsou nepřekonatelné a nemůžete se stát slavnými, pokud o vás nikdo neslyšel. Rozsah a dosah znamená, že značky v televizi dávají velmi veřejný slib, který, jak upozornil Rory Sutherland, je silný: „Veřejné sliby mají větší váhu,“ říká, „proto jsou slova ‚jak je vidět v televizi‘ přesvědčivější než  „jak je vidět na Facebooku'“.

Televize vytváří slávu také díky své signalizační síle a tím, jak je všeobecně vnímána. V reklamě nezáleží jen na tom, co říkáte, ale i na tom, kde to říkáte, a je prokázáno, že televize je médium, které vysílá nejsilnější signály o společenském postavení, popularitě a úspěchu a předčí ostatní média v naznačování kvality, sebevědomí a síly značky.

A k její síle vytvářet slávu přispívá i to, že televize je sdíleným zážitkem. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, generuje konverzaci, zvyšuje paměť a zesiluje emoce.

Televizní spot efektivně pomáhá se zapamatovatelností propagovaného produktu či služby. Vydařená televizní reklama tak může zapříčinit, že se samotný produkt stane svého druhu celebritou. Ba co víc, představte si, jaký efekt má pak reklama na méně známou značku. Růst parametru „brand awareness“ díky televizní kampani není jen naivní představou. Televize totiž prokazatelně dokáže značku proslavit. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU se podíváme na to, které celebrity se ukázaly v českých reklamách. A že jich nebylo málo.

Přečtěte si k tématu

THINKBOX: KREATIVITA JE NEJVĚTŠÍM MULTIPLIKÁTOREM ZISKOVOSTI REKLAMY, KTERÝ MÁME POD KONTROLOU

8. 9. 2023

Společnost Thinkbox se tento měsíc zaměřila na to, co ovlivňuje ziskovost reklamy. V roce 2014 provedl Dyson, zakladatel ekonometrické poradenské společnosti Data2Decisions, analýzu, která odhalila faktory ziskovosti reklamy (sama o sobě byla aktualizací práce z roku 2006). Data ukázala, že největším hnacím motorem je velikost značky. Na druhém místě se umístilo kreativní provedení, které bylo… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

PROČ TELEVIZE NENÍ POUHÝ KANÁL PRO BUDOVÁNÍ ZNAČKY

6. 9. 2023

Každý den je pln mnoha marketingových debat a rozhodnutí, co je „lepší“. Agentura vs. in-house. Značka vs. produkt. Kreativní intuice nebo design založený na datech. A samozřejmě aktivace prodeje vs. budování značky… Nejsou ale tyto potiklady občas spíše ruku v ruce? Agentura Marketing Architects se v tomto článku podívala na to, jak v televizní reklamě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

MATT HILL: VĚNUJTE POZORNOSTI ALESPOŇ MALOU POZORNOST

3. 9. 2023

O pozornost svých zákazníků usilují značky i média. Matt Hill, ředitel výzkumu a plánování společnosti Thinkbox, považuje pozornost za velmi aktuální téma, kterému se vyplatí věnovat v marketingových i vědeckých výzkumech. Výsledky vlastního výzkumu zajímavé pro praktické využití představil loni na pražské konferenci ScreenVoice Talks pořádané Asociací komerčních televizí. Společnost Thinkbox založily a financují komerční televize… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

STUDIE: NOVÝ VÝZKUM UKAZUJE JASNOU SOUVISLOST MEZI POZORNOSTÍ A ÚČINKY NA ZNAČKU

18. 8. 2023

Pozornost a její vliv na značku má přímou souvislost, ukazuje nová analýza společností Lumen, Teads a Dynata. Zásadním zjištěním výzkumu také je, že spoléhat se na údaje o zobrazení reklamy nestačí. „Pozornost je důležitým faktorem úspěchu značky, protože existuje silná korelace mezi pozorností a pozitivními výsledky značky. Čím déle se lidé věnují reklamám, tím jsou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

VÝBĚR MNTM: SVÁTEČNÍ REKLAMY, KTERÉ ZAHŘEJÍ U SRDCE

10. 8. 2023

Sváteční sezóna je sice daleko před námi, na její plánování ale není času nazbyt. Společnost QuickFrame by MNTN každý měsíc sestavuje výběr nejlepších kreativ reklam, jejichž koncept publikum oslovil. A nyní je ten správný čas podívat se na několik oblíbených svátečních reklam z minulé sezóny, co mohou poskytnout inspiraci pro nadcházející sváteční kampaně. Můžete mít… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

REKLAMA A ANALYTIKA: ROZHOVOR S DOKTORKOU GRACE KITOVOU

9. 8. 2023

Magazín Contagious hovořil s doktorkou Grace Kite o vztahu reklamy a analytiky a o tom, proč v diskusi o efektivitě mají své místo dokonce i liky na LinkedIn. Pokud se o efektivitu reklamy zajímáte, ale nikdy jste neslyšeli o doktorce Grace Kite, nemůžeme vás odsuzovat. Přitom strávila dvě desítky let v odvětví, o kterém si… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

VAB INSPIRE: JAK TV REKLAMA POMÁHÁ ZNAČKÁM RŮST

1. 8. 2023

Zajímá vás, jak můžete prostřednictvím televize vybudovat či posílit svoji značku, zvýšit návštěvnost webových stránek, úspěšně uvést na trh nové produkty nebo navýšit podíl na trhu? Jason Wiese, SVP, ředitel oddělení Strategic Insight  poradenské firmy Video Advertising Bureau (VAB), a Amit Sharan, šéf marketingu datové a analytické společnosti Tatari, se ve svém webináři podělili o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

STUDIE USA: DLOUHÉ SLOGANY S POUŽITÍM „VZÁCNÝCH“ SLOV JSOU NEJZAPAMATOVATELNĚJŠÍ, ALE NEJMÉNĚ OBLÍBENÉ

2. 7. 2023

Snaha vystoupit z davu pomocí neotřelého sloganu je něco, co může i těm nejlepším marketérům způsobit nejednu bezesnou noc. Značky si ale musí umět vybrat, zda chtějí, aby si jejich slogan někdo zapamatoval, nebo aby se „jen“ líbil, protože nový výzkum ukazuje, že ty nejzapamatovatelnější slogany značek se často líbí nejméně. Podle výzkumu Bayes Business… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

ROLE HUDBY A EMOCÍ V REKLAMĚ

30. 6. 2023

Emoce jsou základem účinné reklamy a hudba je pro jejich zprostředkování klíčová. Jak ale zajistit, aby hudba v reklamě vyvolávala ty správné emoce? Ocenění Creative Effective Awards společnosti Kantar využilo příležitosti, aby upozornilo na roli emocí v efektivní reklamě. Jedno z pěti témat vítězů pro rok 2023, „touch my soul“, zdůrazňuje, jak silnou roli hrají… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

REKLAMNÍ TRENDY: JAK ZVÍTĚZIT V DIGITÁLNÍM SVĚTĚ

29. 6. 2023

Ceny Kantar Creative Effectiveness Awards oceňují nejkreativnější a nejefektivnější reklamy na světě a v tomto článku vám prozradíme, co stojí za jejich úspěchem. Dnešní rychle se měnící digitální svět představuje pro marketéry a jejich agentury výzvu. Díky čemu může být ve stále se vyvíjejícím mediálním prostředí reklama kreativní a efektivní ? Správné nastavení kreativy ve… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

LETOŠNÍ ROČNÍK EFFIE PŘIJÍMÁ PŘIHLÁŠKY DO 18. SRPNA

27. 6. 2023

Tuzemská soutěž reklamní a marketingové efektivity Effie otevírá přihlašování do 26. ročníku. Soutěž reklamní a marketingové efektivity Effie, kterou každoročně pořádá Asociace komunikačních agentur (AKA), otevírá přihlašování do svého 26. ročníku. Zájemci mohou podávat přihlášky do všech kategorií od 28. června do 18. srpna. Letos nabídne Effie novinku v podobě Prima Video Awards. „Internet a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

BUM! BÁC! BUM! ENERGICKÉ REKLAMY UDRŽUJÍ POZORNOST DIVÁKŮ

23. 6. 2023

Hlasitější a rušnější reklamy se stávají novou normou. A zdá se, že fungují. Nablýskaný sporťák, který se řítí mezi horskými serpentýnami. Maratonští běžci probíhající cílovou páskou. James Bond rozdávající rány, závodící v rušných ulicích moderního města a zachraňující situaci, a to vše s hodinkami jisté značky na ruce. Pokud máte pocit, že televizní reklamy se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TV ZVIDITELŇUJE

VŠECHNY CASE STUDIES