TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

První červenec je Mezinárodním dnem vtipů. Humor patří i k televizní obrazovce – a to nejen v tento jeden konkrétní den, ale v programové nabídce se objevuje celoročně. Jedním z důvodů, proč diváci televizi sledují, je totiž právě to, že dokáže pobavit. Humor nám pomáhá odpoutat se od starostí všedních dní. Zábavné televizní formáty proto patří na televizních obrazovkách k těm nejoblíbenějším.

A protože v létě mají obecně lidé více volného času, rádi jej tráví i před televizní obrazovkou. Každý divák starší čtyř let sledoval během loňského léta televizní vysílání v průměru téměř 3 hodiny denně. V letních měsících jsou obecně v oblibě hlavně pozitivní, romantické a kultovní pořady.

Na TV Nova publikum z cílové skupiny 15-54 let, podobně jako během roku, sleduje nejraději především českou dramatickou tvorbu, oblíbené seriály a filmy (Policie Modrava, Malý pitaval z velkého města, Co ste hasiči nebo 3Bobule). Diváky také zaujaly dokumenty o Karlu Gottovi (Karel Special) a Haně Zagorové (Nedělej Zagorku!). V top pořadech za širší cílovou skupinu 4+ je ještě větší důraz na českou tvorbu a zahraničních titulů je tu minimum.

Naopak zahraniční filmy si diváci oblíbili na Nova Cinema – mezi nejsledovanější patří Velká čínská zeď, Wonder Woman nebo Aquaman. Z malých kanálů meziročně posiluje Nova Gold, v létě na ní diváci nejraději sledovali oblíbený český seriál Sanitka.

Na hlavní stanici Prima jsou nejvíce oblíbené komedie Slunce, seno a pár facek nebo Slunce, seno, jahody; série filmů Krokodýl Dundee nebo filmy s Vinnetouem a Old Shatterhandem. Mezi nejsledovanější letní seriály stanice Prima se řadí Vinaři. Ze zábavných TV formátů je v létě na Primě oblíbený pořad Máme rádi Česko.

Obecně v létě diváci více sledují i menší tematické kanály, z menších stanic skupiny TV Prima v létě roste hlavně stanice Prima Love. Například film Rosamunde Pilcher: Otcovo dědictví 7. července 2022 vidělo 229 tis. diváků.

Ani reklamní tvorba se vtipů nebojí. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU si tentokrát přečtete, které reklamy patří díky své dobře vykonstruované pointě k těm nejzábavnějším.

Zdroj: ATO-Nielsen, CS 15-54 , CS 15+, 4+

Přečtěte si k tématu

PRIMA V LÉTĚ: MALÝ PITAVAL Z VELKÉHO MĚSTA, KDO SE PTÁ?, POLDA ČI FILMY

20. 6. 2024

Letní vysílání postaví televize Prima na repríze seriálů, českých i zahraničních filmech nebo premiérovém pořadu Kdo se ptá?. Reprízy seriálu Polda, letitý seriál Malý pitaval z velkého města, české filmy, ale i premiérová soutěžní hra Kdo se ptá? tvoří páteř letního vysílacího schématu TV Prima pro první prázdninový měsíc. Doplní je příběhy Indiana Jonese nebo… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

PRIMA STARTUJE REALITY SERIÁL ESCAPE NA PRIMA+ A PRIMA COOL

28. 5. 2024

Nový reality seriál Escape o mladých lidech uvede Prima nejprve na své video službě prima+ a o týden později ho nabídne na Prima Cool. Od pondělí 17. června zařadí do své nabídky služba prima+ nový reality seriál Escape. O týden později, tedy od 24. června, se bude vysílat také na tematickém kanálu Prima Cool. Nejde… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

STUDIE USA: LGBTQ POSTAVY V TELEVIZNÍCH POŘADECH UBÝVAJÍ A TO I NA KABELOVÝCH A STREAMOVACÍCH SÍTÍCH

30. 4. 2024

Organizace GLAAD zveřejnila výsledky 19. vydání zprávy „Kde jsme v televizi“, která analyzuje počet pravidelných a opakujících se LGBTQ postav ve vysílání, kabelových a streamovacích sítích. LGBTQ postavy se na obrazovkách dostávají do pozadí, říkají závěry 19. vydání zprávy Where We Are on TV (Kde jsme v televizi), která analyzuje počet pravidelných a opakujících se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

MICHAL REITLER: HODNĚ MĚ BAVÍ PŘIJÍT NĚKAM, KDE JSOU PŘIPRAVENI UTRÁCET ZA ČESKÝ OBSAH

29. 4. 2024

Přestup výrazného televizního producenta a manažera Michala Reitlera na podzim 2021 z České televize na Novu vzbudil v branži velký rozruch. Reitler, který měl do té doby na kontě úspěšná díla jako Dukla61, Metanol, Božena nebo MOST!, dostal v největší komerční televizi nesnadný úkol „probudit spícího obra“. O podrobnostech tohoto buzení jsme si povídali v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

ŠŤASTNÁ SEDMIČKA: 7 NEJVĚTŠÍCH MARKETINGOVÝCH PŘÍLEŽITOSTÍ PRO TELEVIZNÍ REKLAMU

29. 4. 2024

Během sezónních událostí bývá efekt televizní reklamy mnohonásobný. Pokud jste ještě neuvažovali o sezónním cílení, přečtěte si několik konkrétních příkladů, které vám mohou pomoci s rozhodováním.

ČESKÉ SERIÁLY TVOŘÍ POLOVINU CELKOVÉ SLEDOVANOSTI TV SERIÁLŮ

11. 4. 2024

Zastoupení lokálního obsahu ve vysílání českých TV stanic roste. Seriálová lokální tvorba tvoří polovinu celkové sledovanosti všech seriálů a sitcomů. Sledovanost jednotlivých televizních kanálů je stále více ovlivňována lokálním obsahem. Podle společnosti Atmedia, která na českém trhu obchodně zastupuje 25 měřených tematických televizních stanic, je stoupající zájem o lokální tvorbu patrný napříč všemi věkovými skupinami… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

STUDIE USA: POLOVINA UŽIVATELŮ STREAMINGU NEVÍ, NA KTERÉ SLUŽBĚ BĚŽÍ JEJICH OBLÍBENÝ POŘAD

28. 3. 2024

Nová studie společnosti Hub Entertainment Research zjistila, že přibližně polovina uživatelů streamingu neví, na které službě jsou oblíbené seriály, na vině je licencování. Přibližně stejné procento televizních diváků tvrdí, že by nedokázalo vysvětlit, co je Apple TV+, jiné osobě. Licencování televizních seriálů v několika službách – najednou nebo v různých časech – „způsobilo zmatek v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

TIPY Z VELIKONOČNÍHO TV PROGRAMU

28. 3. 2024

Blížící se jarní svátky přinesou čtyři dny volna, které přímo vybízí k tomu, trávit čas s blízkými a přáteli. Společné sledování seriálu nebo filmu v televizi je podle posledních výzkumů jednou z nejoblíbenějších činností, kterou rodiny tráví volné dny. Přinášíme proto několik tipů z velikonoční programové nabídky komerčních televizí, které mohou přispět ke sváteční pohodě. … Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

RECEPT NA KOUZELNÝ KOKTEJL PRO ÚSPĚCH ZNAČKY PODLE KAREN HOWE: BRILANTNÍ KREATIVA A TELEVIZE

26. 3. 2024

Televize je pro špičkové značky oblíbeným mediálním kanálem, mimo jiné proto, že poskytuje bezkonkurenční přístup ke spotřebitelům všech věkových kategorií, a to včetně těžko polapitelných zákazníků ve věkové kategorii 18–34 let. Karen Howe, celosvětově oceňovaná kreativní ředitelka a členka poradního výboru Cannes Lions se v rámci svého webináře Brand Magic zaměřila některé z televizních reklam,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

STREAMOVÁNÍ JE SICE PLNÉ OBSAHU, OBJEVOVÁNÍ DIVÁKY OBČAS POKULHÁVÁ

17. 3. 2024

Spotřebitelé si v současné době stále užívají množství voleb televizních pořadů, které mají k dispozici, ale podle společnosti Hub Entertainment Research je jejich objevování ještě v procesu, přičemž funkce vyhledávání obsahu je u spotřebitelů čím dál víc v oblibě. Přesto se Mark Loughney, hlavní konzultant společnosti, domnívá, že pokud nemá dojít k epidemii rušení předplatného… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

ZLATÁ LABUŤ LETÍ DO ZAHRANIČÍ

12. 3. 2024

Výpravný romantický seriál odehrávající se na pozadí událostí roku 1939 se dostal do portfolia významného mezinárodní distributora ONZA Distribution. Zlatá labuť přesvědčila zejména kvalitou zpracování a diváckým dosahem, který seriál na domácím trhu získal. Seriál bude prezentován na významných mezinárodních trzích a festivalech jako MIPTV a Series Mania. „Zlatá labuť je výjimečný projekt, jde o… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

NOVA A PRIMA NASAZUJÍ STREAMOVANÉ SERIÁLY DO TERESTRICKÉHO VYSÍLÁNÍ

11. 3. 2024

Dle očekávání – seriály TV Nova a konkurenční Primy, které byly primárně vyrobeny „výhradně“ pro SVOD platformy, se nakonec objeví v pozemním vysílání. Velké stanice si tak rozkládají náklady na výrobu a našlehávají čísla divácké sledovanosti. Televize Nova od konce března do vysílání nasadí dvě řady seriálu Iveta, původně určené a nasazené na streamovací platformě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

VŠECHNY CASE STUDIES