TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

3. 7. 2023

První červenec je Mezinárodním dnem vtipů. Humor patří i k televizní obrazovce – a to nejen v tento jeden konkrétní den, ale v programové nabídce se objevuje celoročně. Jedním z důvodů, proč diváci televizi sledují, je totiž právě to, že dokáže pobavit. Humor nám pomáhá odpoutat se od starostí všedních dní. Zábavné televizní formáty proto patří na televizních obrazovkách k těm nejoblíbenějším.

A protože v létě mají obecně lidé více volného času, rádi jej tráví i před televizní obrazovkou. Každý divák starší čtyř let sledoval během loňského léta televizní vysílání v průměru téměř 3 hodiny denně. V letních měsících jsou obecně v oblibě hlavně pozitivní, romantické a kultovní pořady.

Na TV Nova publikum z cílové skupiny 15-54 let, podobně jako během roku, sleduje nejraději především českou dramatickou tvorbu, oblíbené seriály a filmy (Policie Modrava, Malý pitaval z velkého města, Co ste hasiči nebo 3Bobule). Diváky také zaujaly dokumenty o Karlu Gottovi (Karel Special) a Haně Zagorové (Nedělej Zagorku!). V top pořadech za širší cílovou skupinu 4+ je ještě větší důraz na českou tvorbu a zahraničních titulů je tu minimum.

Naopak zahraniční filmy si diváci oblíbili na Nova Cinema – mezi nejsledovanější patří Velká čínská zeď, Wonder Woman nebo Aquaman. Z malých kanálů meziročně posiluje Nova Gold, v létě na ní diváci nejraději sledovali oblíbený český seriál Sanitka.

Na hlavní stanici Prima jsou nejvíce oblíbené komedie Slunce, seno a pár facek nebo Slunce, seno, jahody; série filmů Krokodýl Dundee nebo filmy s Vinnetouem a Old Shatterhandem. Mezi nejsledovanější letní seriály stanice Prima se řadí Vinaři. Ze zábavných TV formátů je v létě na Primě oblíbený pořad Máme rádi Česko.

Obecně v létě diváci více sledují i menší tematické kanály, z menších stanic skupiny TV Prima v létě roste hlavně stanice Prima Love. Například film Rosamunde Pilcher: Otcovo dědictví 7. července 2022 vidělo 229 tis. diváků.

Ani reklamní tvorba se vtipů nebojí. Ve ScreenVoice MAGAZÍNU si tentokrát přečtete, které reklamy patří díky své dobře vykonstruované pointě k těm nejzábavnějším.

 

 

Zdroj: ATO-Nielsen, CS 15-54 , CS 15+, 4+

Přečtěte si k tématu



STREAMOVACÍ PLACENÉ VOD SLUŽBY VYUŽÍVÁ 3,1 MIL. ČECHŮ

29. 4. 2025

K nejsledovanějším placeným video službám patří v Česku Netflix, Voyo, Max, Disney+ a prima+. V druhé polovině loňského roku využívalo alespoň jednu placenou VOD službu 47 % Čechů ve věku 15–69 let (tj. cca 3,1 mil. lidí). V průměru využívali dvě různé služby zároveň. Do první pětice nejvyužívanějších platforem na českém trhu dlouhodobě patří Netflix,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

TV PRIMA BUDE O VELIKONOCÍCH VYSÍLAT POHÁDKY, ROMANTICKÉ I AKČNÍ FILMY A KOMEDIE

3. 4. 2025

Televize Prima oznámila svůj program pro letošní velikonoční svátky. Do svého svátečního vysílání zařadí rodinné komedie, romantické filmy, akční thrillery i zajímavé dokumenty. Po celé velikonoční svátky jsou na hlavní stanici Prima nachystány rodinné filmy i oblíbené seriály. Hned v pátek ráno se Asterix a Obelix ve službách Jejího Veličenstva vydají na dobrodružnou cestu plnou… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

PRIMA APRÍLOVOU KAMPANÍ ODHALILA START SERIÁLU PARŤÁK NA BATERKY

2. 4. 2025

Představením Lukáše Příkazkého jako prvního humanoida v týmu TV Prima zahájila mediální skupina kampaň k novému seriálu Parťák na baterky. Vydáním aprílové zprávy zahájila TV Prima kampaň k uvedení svého seriálu Parťák na baterky. Poprvé ho představí ve středu 30. dubna. Prima v úterý 1. dubna informovala v tiskové zprávě o „přelomové novince, která posouvá… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

PRIMA DNES ZAŘAZUJE NOVÉ DÍLY SERIÁLU HOŘKÝ SVĚT A JAKUB A SARA

30. 3. 2025

Prima od neděle 30. března obměňuje svůj program pro hlavní vysílací čas. Uvede v něm dvě novinky. Televize Prima od neděle 30. března zařazuje do svého večerního vysílání dvě novinky. Od 20:20 nejprve uvede premiérový díl druhé řady seriálu Hořký svět. Na něj od 21:30 naváže novinka Jakub a Sara. Druhá řada seriálu Hořký svět,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

PRIMA COOL PŘIDÁ SERIÁLY A ZAVEDE RODINNÉ FILMY

28. 3. 2025

Televizní stanice pro mladé muže Prima Cool od dubna upraví své programové schéma. Zařadí další sitkom a sobotní večery vyhradí rodinným filmům. Prima Cool oslaví 1. dubna šestnáct let vysílání. Ve stejný den zařadí do odpoledního programu dvacet let starý americký seriál Jmenuju se Earl. Každý den bude vysílat dvě epizody, vždy v 16.55 a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

SOUBOJE VELKÝCH ZNAČEK: V REKLAMNÍCH BITVÁCH FUNGUJE NOSTALGIE, SROVNÁVÁNÍ I PROVOKACE

24. 3. 2025

Boj o pozornost je nelítostný! A to i mezi značkami, protože kdo zaváhá, může s děsem zjistit, že není mezi prvními, ale na ocase. Inspirujte se, jak se značky snaží držet si své místo na slunci.

NÁROKY TV DIVÁKŮ SE ZVÝŠILY, UŽ OČEKÁVAJÍ ŠPIČKOVÝ ZÁŽITEK

17. 3. 2025

Dramedy Productions dokončila výstavbu dalšího filmového studia a má plány své ateliéry Dramedy Studios ještě rozšiřovat. Cílí především na segment televizní tvorby, vysvětluje spolumajitel Filip Bobiňski. Loni na podzim zprovoznila společnost Dramedy Productions nové filmové studio, které vybudovala vedle svého původního studia v pražských Kbelích, kde postupně rozšiřuje svoji působnost. Nové studio je vystavěno tak,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

SLEDOVANOSTI V ČESKU VÉVODÍ VELKÉ NÁVRATY. PRIMA SLAVÍ S HRDINOU, NOVA SE SPECIALISTY

13. 3. 2025

V posledních dnech a týdnech se dařilo nejvíce seriálům, které už diváci a divačky dobře znají. Víkendová sledovanost Českého lva naopak mírně klesla. Koncem února dorazila na streamovací platformu prima+ druhá řada populárního krimi seriálu Hrdina. Dnes už běžná praxe znamenala premiéru na televizních obrazovkách o pár dní později, tato taktika ovšem Primě relativně dobře… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

ČESKÝ LEV: NEJLEPŠÍM FILMEM VLNY, SERIÁLEM METODA MARKOVIČ: HOJER

9. 3. 2025

O ceny, které uděluje Česká filmová a televizní akademie (ČFTA), se v závěrečném hlasování utkalo celkem 29 titulů. Cenu za nejlepší celovečerní hraný film získal na 32. ročníku soutěže Český lev snímek Vlny. Dobové drama Jiřího Mádla a producentky Moniky Kristl připomíná události roku 1968, kdy Československo začala v rámci „bratrské pomoci“ okupovat vojska Varšavské… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

SUPER BOWL: REKLAMY OVLÁDLY CELEBRITY, HUMOR A NOSTALGIE

5. 3. 2025

Letošní reklamy na Super Bowl byly o poznání méně kontroverzní než dříve, vyplývá z analýzy agentury Ipsos. Super Bowl je pravděpodobně jediné období v roce, kdy si mnoho lidí raději naladí reklamy, než aby je přepnuli. Této jedinečné příležitosti chtějí společnosti využít, a proto ke zviditelnění své značky nebo produktu musely zaplatit rekordních 8 milionů… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY

ŠÉFKA OBSAHU PRIMY O NOVINKÁCH: PRIMA+ ŠLÁPNE DO REALITY SHOW, NOVÉ ZOO V TELEVIZI SPLNILO CÍL

27. 2. 2025

Chceme víc obsahu exkluzivně pro streaming, avizuje Lenka Hornová. A k seriálu Zoo Nové začátky dva měsíce od jeho startu říká: nejsme v červených číslech, ale máme vyšší ambice. Celý rozhovor na mediar.cz Zdroj: mediar.cz

JE ČAS ZAČÍT SE VÁŽNĚ ZABÝVAT HUMOREM V REKLAMĚ

22. 2. 2025

Humor v reklamě je silným motorem zapamatovatelnosti a angažovanosti značky. Redaktor společnosti WARC v Indii Biprorshee Das se zabývá tím, proč humor funguje, kde značky dělají chyby a jak ho správně využít – některé klíčové poznatky z nedávno zveřejněné zprávy Co funguje v humorné reklamě. Humor v reklamě je mnohem víc než jen moudro, u… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: ZÁBAVNÉ TV FORMÁTY