Celosvětově známý marketingový odborník profesor Byron Sharp říká, že značky musí cílit na celý trh, pokud chtějí růst. Masmédia jsou pro marketingový úspěch zásadní. A není masovějšího média než je televize. Její dosah je nepřekonatelný jiným mediatypem – vždyť před obrazovkou je každý den takřka 7 milionů diváků a měsíční zásah televize je 95 % televizní populace měsíčně.
Diváci také reklamě v televizi věnují mnohem větší pozornost, než reklamám na sociálních sítích. A tím má televize zásadní dopad na prodej. Televize je v dnešní době zásadní i pro online značky a e-shopy. I s nižším budgetem se investice malým značkám vyplatí. S televizí totiž jasně víte, co dostanete – masový dopad, pozornost, zapamatovatelnost značky a vyšší tržby. Sledování televize a jejích reklam ve společnosti vytváří příležitosti pro osobní doporučení, vyvolává konverzaci a zesiluje emoce. Televize tak všemi těmito způsoby pomáhá značkám skórovat a dosahovat cílů.
A protože dobré skóre patří i ke sportu, ScreenVoice MAGAZÍNU tohoto měsíce píše o Super Bowlu, nejočekávanější sportovní události v Americe. Reklamy vysílané během finálové přestávky jsou ty nejdražší a také ty nejočekávanější. Přečtěte si, čím je reklama na Super Bowlu výjimečná a které značky dokázaly svým reklamním spotem tento sportovní svátek kreativně obohatit.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
PROČ IVAN TROJAN VYPADL Z ŽEBŘÍČKU TOP HERCŮ V REKLAMĚ?
10. 6. 2025Spolupráce s herci v reklamě fungují, klíčová je však exekuce, ukazují data výzkumu ResSolution Group, který se zabýval osobností Ivana Trojana v reklamě. Ivan Trojan se poprvé po několika letech neumístil v žebříčku TOP herců v reklamě, který každoročně zveřejňuje agentura ResSolutin Group ve spolupráci s agenturou Nielsen a asociací AČRA MK. V letošním žebříčku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
SOUBOJE ZNAČEK: NEJLEPŠÍ DRAMA NA TELEVIZNÍ OBRAZOVCE NEMÁ HERCE, ALE REKLAMNÍ SLOGANY A LOGA
25. 5. 2025Získat pozornost publika je na přesyceném trhu pro značky obtížné. A tak nezbývá, než vytasit zbraně a zasáhnout konkurenci přímo do slabin. A nebo si z ní pěkně vystřelit. Například televizní reklamou.
ADC: AGENTUROU VEČERA JE MCCANN, ZLATÝ OHNÍČEK MÁ SAVAGE
7. 5. 2025Soutěž ADC Creative Awards vyhlásila své vítěze. Nejvíce bodů v hodnocení získala v 32. ročníku agentura McCann Prague, Zlatý ohníček si odnesl Leonard Savage. Letošní 32. ročník lokální soutěže kreativity v komerční komunikaci ADC Czech Creative Awards zná své vítěze. Vyhlášení proběhlo v rámci slavnostního večera ve středu 7. května v prostorách Archa+. Titul Agentura… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
V LETOŠNÍ POROTĚ GOLDEN DRUM ZASEDNOU FOKTOVÁ ČI BRICHTA
29. 4. 2025České kreativce budou v porotě na letošním festivalu Golden Drum zastupovat Nikola Foktová a Aleš Brichta. Mezinárodní festival kreativity Golden Drum představil poroty a prezidenty sekcí svého 31. ročníku. Letos v nich zasednou i dva čeští kreativci – v sekci Craft Drum bude přihlášené práce posuzovat Nikola Foktová, kreativní ředitelka agentur Leo Burnett Prague a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
CENA LIKE GENERACE Z PUTUJE KAMPANI „NENASADITELNÝ PRSTEN“
26. 4. 2025Vítězem ceny Like generace Z v rámci soutěže ADC Awards se stala kampaň „Nenasaditelný prsten“, kterou vytvořila agentura Leo Burnett pro Prague Pride. Studenti Multimédií v ekonomické praxi na VŠE rozhodli již potřetí o vítězi ceny Like generace Z v rámci soutěže ADC Awards. Cenu získává agentura Leo Burnett za kampaň „Nenasaditelný prsten“ pro Prague… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
PĚT HOLLYWOODSKÝCH MOMENTŮ, DÍKY NIMŽ SE ZNAČKY STALY NEZAPOMENUTELNÝMI
17. 4. 2025Hollywood píše nejen filmové dějiny, ale i historii značek. Těchto pět ikonických okamžiků pomohlo značkám dosáhnout rekordních prodejů. Většina z nás si s Hollywoodem spojuje herecké hvězdy, luxus a úspěch. Tato čtvrť Los Angeles však není jen továrnou na sny a příběhy o životním štěstí. Americký filmový průmysl udává kulturní trendy, formuje světový názor a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
NA SHORTLISTU ADC AWARDS JE 118 PRACÍ, VEDOU VML A MCCANN
11. 4. 2025Soutěž ADC Czech Creative Awards již zná své finalisty. Celkem je na shortlistu 118 prací, nejvíce želízek v ohni mají agentury VML a McCann. Po třídenním intenzivním hodnocení poroty oznamuje ADC, pořadatel 32. ročníku soutěže ADC Czech Creatie Awards, letošní shortlist – z 270 přihlášených prací bylo vybráno 118, které si vysloužily nominaci. Nejvíce nominací… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
FLEMA SE ZÁSADNĚ MĚNÍ, ZDŮRAZŇUJE CÍLE KAMPANÍ I ODVAHU
7. 4. 2025Soutěž inovativního využití médií Flema letos přichází s významnou změnou soutěžních kategorií. Připomíná si také dvacetileté výročí, což je příležitost ke zhodnocení, kam se posunulo mediální plánování a jak se vypořádává se změnami na trhu. Soutěž mediální kreativity Flema si letos připomíná dvacet let. V této souvislosti přináší v letošním ročníku několik změn. Soutěžní kategorie… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
KREATIVITA ZVYŠUJE ŠANCE INOVACÍ NA ÚSPĚCH
4. 4. 2025Většina inovací v současnosti selhává, k jejich úspěchu dokáže přispět kreativní komunikace, píše Kristián Hloušek z agentury Marketup. Když společnost Apple představila v roce 2001 první generaci hudebního přehrávače iPod, na trhu již byla celá řada konkurentů. Přesto již za dva roky novinka ovládla více než třetinu trhu a za další rok se přehoupla přes… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
SOUBOJE ZNAČEK NA TRHU NÁPOJŮ: COCA-COLA A PEPSICO NA VÁLEČNÉM POLI
3. 4. 2025Bitva Cola Wars, která už více než sto let zuří mezi ikonickými značkami Coca-Cola a Pepsi, se neodehrává jen v regálech obchodů, ale zejména v reklamním prostoru. A právě v tomto boji sehrála klíčovou roli televizní reklama, která se stala hlavním nástrojem pro budování loajality spotřebitelů i identity značek. Rivalita mezi oběma výrobci nápojů se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
OMNICONNECT: EMOCE JSOU V REKLAMĚ NEVYUŽITÝM ZDROJEM
3. 4. 2025Uskutečnil se další ročník konference OmniConnect, na kterou přijeli vysoce postavení zástupci síťových agentur skupiny Omnicom. Důraz na emocionální propojení s publikem se ukazuje jako klíčový pro dlouhodobý úspěch značek. Přesto se ale v současném reklamním světě dostává drtivé pozornosti racionální stránce rozhodování. „Budoucnost byznysu ale závisí na tom, jak se cítíme. Data jsou důležitá,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT
SNĚHURKA A TRPASLÍCI V REKLAMĚ DŘÍVE A DNES: JEŠTĚ POŘÁD TO FUNGUJE
1. 4. 2025Do kin nedávno přišlo nové zpracování Sněhurky a spustila se lavina diskusí. I přes rozporuplné ohlasy na nový animovaný snímek od The Walt Disney Studios je zde ale stále dávný příběh o krásné, nevinné dívce, zlé maceše a sedmi trpaslících, který hraje na city dětem i dospělým. A jako takový inspiruje kreativce, kteří pátrají po… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: TELEVIZE POMÁHÁ SKÓROVAT