TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

Digitální doba přináší mnohá zjednodušení. Ne vždy ale znamenají posun k lepšímu. Orlando Wood, ředitel společnosti System 1 a autor oceňovaných knih Lemon a Look out, upozorňuje, že od roku 2006 klesá účinnost reklamy. Vliv na to, má především způsob uchopení kreativ, které se od počátku milénia čím dál víc odklání od výpravného vyprávění příběhů směrem ke generickému zkratkovitému pojetí rychlých střihů bez tváří a emocí.

Od takové reklamy, která reflektuje fungování levé mozkové hemisféry a je zaměřená „dovnitř“, se však diváci odvracejí.

Aby byla reklama shlédnuta a aby upoutala pozornost diváků, je tak čím dál tím těžší. Dokonce 75 % online reklam nedoručuje takové výsledky, jaké jsou od nich očekávány. A je to právě spojením souvislostí na přímce kreativita – emoce – pozornost – efektivita.

„Potřebujeme vytvořit podívanou, aby těm, které chceme přesvědčit, otevřela oči a zahřála je u srdce“,

říká Wood. Právě velká televizní obrazovka oproti displeji telefonu takové reklamě dává prostor naplno vyniknout.

A kreativita hraje jednu ze zásadních rolí při doručení výsledků reklamních kampaní. Jak tedy reklamu ve světle těchto zjištění koncipovat, aby zaujala a pomáhala budovat značky? Přečtěte si články, pod štítkem kreativita, pod kterým na webu ScreenVoice přinášíme nejnovější poznatky a trendy této problematiky, například článek z přednášky Karen Howe zde.

Připojte se také k webináři „The Case for Creativity“, který pořádá The Global TV Group 24. září a nechejte se provést Orlando Woodem a Sirem Johnem Hegartym světem, kde kreativita podporuje dlouhodobý růst značek. Registrujte se zde.

Ve ScreenVoice magazínu také přinášíme článek, věnovaný kreativitě v reklamě a ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ objevujte sílu emocí a příběhů podpořenou kreativním přístupem.

Přečtěte si k tématu



ORLANDO WOOD: PROČ REKLAMA ZASE POTŘEBUJE UMĚT POBAVIT

2. 9. 2025

Orlando Wood se v exkluzivním rozhovoru pro The Global TV Group podělil o své názory na trvalé principy efektivní reklamy, budoucí roli televize ve světě AI i na to, jak mohou značky znovu objevit kreativitu, která je hybnou silou dlouhodobého růstu.

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: REKLAMNÍ SPOTY VE ZNAMENÍ SLUNCE, MOŘE A ROZJAŘENÉ NÁLADY MOTIVUJÍ K NÁKUPU

2. 9. 2025

Konec letní sezóny neznamená, že mohou značky usnout na vavřínech. Shrňme si, co funguje v letní reklamě a které prvky budou fungovat v příští letní marketingové kampani.

V ZÁKULISÍ BLÁZNIVÉHO, ZTŘEŠTĚNÉHO NÁVRATU MCDONALDLANDU

31. 8. 2025

Nostalgická kampaň nadále sleduje strategii založenou na pravdách fanoušků, která se značce McDonald’s vyplácí. Na své cestě za opětovným navázáním spojení s mladším publikem se značka McDonald’s vydala do říše subkultur – včetně hip-hopu, K-popu, anime a streetwearu. Na celé roky ale jeden svět z mapy vypadl: kouzelná říše McDonaldland. McDonaldland, který byl poprvé představen… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

KREATIVITA JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SLOŽKOU NAŠÍ CIVILIZACE, JE TO SÁM ŽIVOT ŘÍKÁ SIR JOHN HEGARTY

26. 8. 2025

Kreativita není doménou umělců – je svatým grálem lidí pracujících v nejrůznějších oborech. Je aktem sebevyjádření, takže je životně důležitou kompetencí pro každého, kdo chce růst a inovovat a kdo hledá nové způsoby, jak vytvářet hodnoty a posouvat sebe i své okolí vpřed. Jako taková je předmětem zájmu v různých odvětvích. Globálním stavem kreativity v… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

NOSTALGIE LEVEL MAX. JAK RETRO REKLAMY CHYTAJÍ ZÁKAZNÍKY ZA SRDCE?

25. 8. 2025

Vzpomínky na staré dobré časy jsou nejen příjemné, ale také velmi silné – a právě toho značky v marketingu rády využívají. Nostalgie patří mezi významné marketingové trendy roku 2025 a dokáže propojit spotřebitele s minulostí, vyvolat pozitivní emoce a vytvořit hlubší vztah se značkou. Reklamy odkazující na populární kulturu minulých dekád, retro vizuály nebo ikonické… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJROMANTIČTĚJŠÍ POBYTY, NEJDIVOČEJŠÍ ZÁBAVA. CESTOVKY A AEROLINKY SVÁDĚJÍ BOJ O ZÁKAZNÍKY POMOCÍ TELEVIZNÍCH SPOTŮ

8. 8. 2025

Koncem jara, když už se vzpomínky na zimní pobyt na horách rozplynuly jako sněhová vločka na slunci, dny po měsících usilovné práce nám připadají jeden jako druhý a energie povážlivě ubývá, stává se představa dovolené pomyslným světlem na konci tunelu. Léto je mnohem víc než jen roční období – je to stav mysli, kdy máme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

SIR JOHN HEGARTY PRO GTVG O SÍLE KREATIVITY

4. 8. 2025

Málo osobností formovalo moderní reklamu tak výrazně jako sir John Hegarty. Proč je podle něho kreativita silou, která hýbe lidmi i trhy? Jaký vliv mají na úspěch reklamního sdělení emoce a humor? A jaký je jeho pohled na AI?

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: ROMANTICKÁ LOVE STORY OBMĚKČÍ PENĚŽENKY I TĚCH NEJVĚTŠÍCH TVRĎÁKŮ

19. 7. 2025

Láska a léto jsou univerzální témata, s nimiž se dokáže ztotožnit úplně každý. První polibek při západu slunce, společný drink na pláži nebo hravé laškování v bazénu se v reklamních spotech stávají přirozenou součástí příběhu značky. Horké dny, zapadající slunce, slaná vůně moře a první nesmělé doteky – to jsou obrazy, které okamžitě vyvolají vzpomínky… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

PŘÍBĚH VIDEOHRY, KTERÁ VSADILA NA KULTURU A PROMĚNILA ZTRÁTU V LÁSKU KE ZNAČCE

17. 7. 2025

Když Clash of Clans, mobilní videohra od společnosti Supercell, která má údajně až 150 milionů uživatelů měsíčně, ztratila na relevanci a částečně i na přízni uživatelů, marketingový tým kreativně zariskoval, aby si značka vydobyla ztracenou pozici zpět. Své tajemství odhalil na festivalu Cannes Lions. „Musíme být agilní, musíme pružně reagovat na věci, které přicházejí,“ řekl… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

TELEVIZNÍ REKLAMA S PŘÍCHUTÍ LÉTA: NEJPERLIVĚJŠÍ OSVĚŽENÍ DO TĚCH NEJVĚTŠÍCH VEDER

10. 7. 2025

Horké léto je jako stvořené pro reklamy na nejrůznější nápoje a jiné druhy osvěžení. Jakou reklamní strategii volí nejznámější značky a které letní reklamy zaujmou nejvíc? Když vlna letních veder zaplaví krajinu a vzduch se tetelí horkem, sluneční výheň nás nutí vyhledat stinné útočiště, chladivou vodu na koupání – a hlavně osvěžení v podobě orosené… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

REKLAMA, ZE KTERÉ SE TAJÍ DECH: DINOSAUŘI V REKLAMNÍCH SPOTECH INSPIROVANÝCH JURSKÝM SVĚTEM

7. 7. 2025

Nedočkaví fanoušci dinosaurů se právě dočkali premiéry nového filmu Jurský svět: Znovuzrození. Tato událost opět rozvířila zájem o jednu z nejikoničtějších filmových sérií všech dob. Jurský park není jen fenoménem pro fanoušky dinosaurů, ale i nevyčerpatelným zdrojem inspirace pro reklamní odvětví. To platí zejména pro působivé speciální efekty, které vdechly život prehistorickým zvířatům. V červnu… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA

AKA VYHLAŠUJE EFFIE, PŘIHLÁŠKY LZE PODÁVAT DO 24. SRPNA

26. 6. 2025

Asociace komunikačních agentur vyhlašuje 28. ročník soutěže Effie Awards Czech Republic. Asociace komunikačních agentur (AKA) startuje 28. ročník soutěže Effie Awards Czech Republic. Přihlašovat kampaně je možné do 24. srpna. O vítězích rozhodne během podzimu více než čtyřicetičlenná porota, vítěze pak AKA vyhlásí 10. prosince. Soutěž má letos několik novinek. „S Effie se neustále snažíme… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA