Digitální doba přináší mnohá zjednodušení. Ne vždy ale znamenají posun k lepšímu. Orlando Wood, ředitel společnosti System 1 a autor oceňovaných knih Lemon a Look out, upozorňuje, že od roku 2006 klesá účinnost reklamy. Vliv na to, má především způsob uchopení kreativ, které se od počátku milénia čím dál víc odklání od výpravného vyprávění příběhů směrem ke generickému zkratkovitému pojetí rychlých střihů bez tváří a emocí.
Od takové reklamy, která reflektuje fungování levé mozkové hemisféry a je zaměřená „dovnitř“, se však diváci odvracejí.
Aby byla reklama shlédnuta a aby upoutala pozornost diváků, je tak čím dál tím těžší. Dokonce 75 % online reklam nedoručuje takové výsledky, jaké jsou od nich očekávány. A je to právě spojením souvislostí na přímce kreativita – emoce – pozornost – efektivita.
„Potřebujeme vytvořit podívanou, aby těm, které chceme přesvědčit, otevřela oči a zahřála je u srdce“, říká Wood. Právě velká televizní obrazovka oproti displeji telefonu takové reklamě dává prostor naplno vyniknout.
A kreativita hraje jednu ze zásadních rolí při doručení výsledků reklamních kampaní. Jak tedy reklamu ve světle těchto zjištění koncipovat, aby zaujala a pomáhala budovat značky? Sleujte štítek kreativita, pod kterým přinášíme nejnovější trendy této problematiky.
I o tom nedávno hovořila Karen Howe ve webináři pro kanadskou ThinkTV. Mrkněte na článek z její přednášky.
Ve ScreenVoice magazínu také přinášíme článek, věnovaný kreativitě v reklamě a ve výběru inspirativních článků v rubrice „Přečtěte si k tématu“ naleznete právě ty o kreativitě v reklamě.
SOUVISEJÍCÍ POJMY
PŘEDCHOZÍ TÉMATA MĚSÍCE
Přečtěte si k tématu
PROČ IVAN TROJAN VYPADL Z ŽEBŘÍČKU TOP HERCŮ V REKLAMĚ?
10. 6. 2025Spolupráce s herci v reklamě fungují, klíčová je však exekuce, ukazují data výzkumu ResSolution Group, který se zabýval osobností Ivana Trojana v reklamě. Ivan Trojan se poprvé po několika letech neumístil v žebříčku TOP herců v reklamě, který každoročně zveřejňuje agentura ResSolutin Group ve spolupráci s agenturou Nielsen a asociací AČRA MK. V letošním žebříčku… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
SOUBOJE ZNAČEK: NEJLEPŠÍ DRAMA NA TELEVIZNÍ OBRAZOVCE NEMÁ HERCE, ALE REKLAMNÍ SLOGANY A LOGA
25. 5. 2025Získat pozornost publika je na přesyceném trhu pro značky obtížné. A tak nezbývá, než vytasit zbraně a zasáhnout konkurenci přímo do slabin. A nebo si z ní pěkně vystřelit. Například televizní reklamou.
ADC: AGENTUROU VEČERA JE MCCANN, ZLATÝ OHNÍČEK MÁ SAVAGE
7. 5. 2025Soutěž ADC Creative Awards vyhlásila své vítěze. Nejvíce bodů v hodnocení získala v 32. ročníku agentura McCann Prague, Zlatý ohníček si odnesl Leonard Savage. Letošní 32. ročník lokální soutěže kreativity v komerční komunikaci ADC Czech Creative Awards zná své vítěze. Vyhlášení proběhlo v rámci slavnostního večera ve středu 7. května v prostorách Archa+. Titul Agentura… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
V LETOŠNÍ POROTĚ GOLDEN DRUM ZASEDNOU FOKTOVÁ ČI BRICHTA
29. 4. 2025České kreativce budou v porotě na letošním festivalu Golden Drum zastupovat Nikola Foktová a Aleš Brichta. Mezinárodní festival kreativity Golden Drum představil poroty a prezidenty sekcí svého 31. ročníku. Letos v nich zasednou i dva čeští kreativci – v sekci Craft Drum bude přihlášené práce posuzovat Nikola Foktová, kreativní ředitelka agentur Leo Burnett Prague a… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
CENA LIKE GENERACE Z PUTUJE KAMPANI „NENASADITELNÝ PRSTEN“
26. 4. 2025Vítězem ceny Like generace Z v rámci soutěže ADC Awards se stala kampaň „Nenasaditelný prsten“, kterou vytvořila agentura Leo Burnett pro Prague Pride. Studenti Multimédií v ekonomické praxi na VŠE rozhodli již potřetí o vítězi ceny Like generace Z v rámci soutěže ADC Awards. Cenu získává agentura Leo Burnett za kampaň „Nenasaditelný prsten“ pro Prague… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
NA SHORTLISTU ADC AWARDS JE 118 PRACÍ, VEDOU VML A MCCANN
11. 4. 2025Soutěž ADC Czech Creative Awards již zná své finalisty. Celkem je na shortlistu 118 prací, nejvíce želízek v ohni mají agentury VML a McCann. Po třídenním intenzivním hodnocení poroty oznamuje ADC, pořadatel 32. ročníku soutěže ADC Czech Creatie Awards, letošní shortlist – z 270 přihlášených prací bylo vybráno 118, které si vysloužily nominaci. Nejvíce nominací… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
FLEMA SE ZÁSADNĚ MĚNÍ, ZDŮRAZŇUJE CÍLE KAMPANÍ I ODVAHU
7. 4. 2025Soutěž inovativního využití médií Flema letos přichází s významnou změnou soutěžních kategorií. Připomíná si také dvacetileté výročí, což je příležitost ke zhodnocení, kam se posunulo mediální plánování a jak se vypořádává se změnami na trhu. Soutěž mediální kreativity Flema si letos připomíná dvacet let. V této souvislosti přináší v letošním ročníku několik změn. Soutěžní kategorie… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
KREATIVITA ZVYŠUJE ŠANCE INOVACÍ NA ÚSPĚCH
4. 4. 2025Většina inovací v současnosti selhává, k jejich úspěchu dokáže přispět kreativní komunikace, píše Kristián Hloušek z agentury Marketup. Když společnost Apple představila v roce 2001 první generaci hudebního přehrávače iPod, na trhu již byla celá řada konkurentů. Přesto již za dva roky novinka ovládla více než třetinu trhu a za další rok se přehoupla přes… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
SOUBOJE ZNAČEK NA TRHU NÁPOJŮ: COCA-COLA A PEPSICO NA VÁLEČNÉM POLI
3. 4. 2025Bitva Cola Wars, která už více než sto let zuří mezi ikonickými značkami Coca-Cola a Pepsi, se neodehrává jen v regálech obchodů, ale zejména v reklamním prostoru. A právě v tomto boji sehrála klíčovou roli televizní reklama, která se stala hlavním nástrojem pro budování loajality spotřebitelů i identity značek. Rivalita mezi oběma výrobci nápojů se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
OMNICONNECT: EMOCE JSOU V REKLAMĚ NEVYUŽITÝM ZDROJEM
3. 4. 2025Uskutečnil se další ročník konference OmniConnect, na kterou přijeli vysoce postavení zástupci síťových agentur skupiny Omnicom. Důraz na emocionální propojení s publikem se ukazuje jako klíčový pro dlouhodobý úspěch značek. Přesto se ale v současném reklamním světě dostává drtivé pozornosti racionální stránce rozhodování. „Budoucnost byznysu ale závisí na tom, jak se cítíme. Data jsou důležitá,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
SOUBOJE ZNAČEK V AUTOMOBILOVÉM ODVĚTVÍ: BMW, MERCEDES A TESLA
31. 3. 2025Automobilový průmysl patří mezi nejkonkurenčnější odvětví na světě. A tak se zápas značek o přízeň zákazníků neodehrává jen na závodních okruzích, ale hlavně v reklamním odvětví. Dávno tytam jsou doby, kdy stačilo ukázat krásnou ženu opírající se ležérně o nablýskané auto a před prodejnou aut stály dlouhé fronty. V dnešní době, kdy se výrobci automobilů… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA
SOUBOJE ZNAČEK: FASTFOODY MCDONALD’S, BURGER KING A KFC VYUŽÍVAJÍ PROVOKACI, TECHNOLOGIE I DŮRAZ NA TRADICE
27. 3. 2025V sektoru rychlého občerstvení zuří nelítostný konkurenční boj. Každá ze značek má přitom ve svém arzenálu úplně jiné zbraně. Jaké reklamní strategie využívají celosvětoví giganti, aby si udrželi konkurenci od těla? Na první pohled by se mohlo zdát, že to fastfoodové řetězce mají v dnešní uspěchané době jednoduché. Na rozdíl od dřívějších dob většina z… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: KREATIVITA