TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

Vánoce jsou za dveřmi. A s nimi přichází čas, kdy září nejen dětské oči, ale častěji, než v běžné dny, také televizí obrazovky. 

Vánoce tradičně lámou rekordy ve sledovanosti, štědrovečerní pohádky jsou nezřídka dokonce nejsledovanějším pořadem roku. Vánoční program tuzemských televizních stanic na obrazovkách v roce 2023 na Štědrý den zasáhl více než 6 milionů diváků starších 15 let, večer po 20. hodině před televizní obrazovkou seděla více než polovina diváků z cílové skupiny 4+.
Projekt „České Vánoce“ od GroupM zjistil, že odpovědí na otázku „Bez čeho by české Vánoce nebyly to pravé?“ je pro 80% populace sledování pohádek a vánočních filmů v televizi. A dokonce i mladé cílové skupiny deklarují, že to, co na Vánocích mají rádi, jsou filmy s vánoční tématikou a pohádky.

Společné sledování televize hraje stále velmi důležitou roli v trávení vánočních svátků, nebo třeba i Silvestra, či Nového roku. Je to čas, kdy televizní reklamy více, než kdy jindy, hýří obrázky rodinné pohody a hrají na strunu nostalgie, laskavosti a dobra. Vánoční reklamní kampaně se totiž značkám vyplácí. Prodeje na konci roku díky nim stoupají a pomáhají dosáhnout kýžených prodejních cílů a úspěšně uzavřít končící rok.

Dokonce by se dalo říci, že vánoční reklamní kampaně jsou samostatným reklamním žánrem. Proč jsou reklamy s vánoční tématikou nejen u zadavatelů, ale i u diváků oblíbené a které z nich se staly celosvětovými ikonami? Co od letošních Vánoc spotřebitelé očekávají, jaké emoční ladění preferují ? A proč jsou vlastně emoce v reklamě důležité ? Jak s emoční linkou pracovat, aby reklama vystoupila z davu? Dlouhé čtení o vánočních reklamách najdete zde. Nezapomeňte se přesvědčit ve článku od System1 i o pěti „zlatých tématech“ vánoční reklamy.

Nezapomeňte si přečíst ani naši ScreenVoice Originals sérii NEJ VE VÁNOČNÍCH REKLAMÁCH, kde se dozvíte zlatá pravidla vánoční reklamy, ale i to, které reklamy jsou nejdojemnější, které nejkočkovatější a přečtete si i o těch, které sází na postavy netradičních hrdinů. Výběr článků  s vánočním laděním i k tématu emoce v reklamě uvádíme také ve výběru níže.

Přečtěte si k tématu



VÍCE NEŽ JEN PROPAGACE: JAK MŮŽE REKLAMA VYTVÁŘET HODNOTY

31. 5. 2025

Reklama dokáže mnohem víc než jen zvyšovat prodeje. Podpora značky je a i nadále bude cenným nástrojem, který obohacuje život lidí i značek – počínaje vytvořením emocionální vazby přes prémiové ceny až po zakotvení značky v rámci kultury. Někdy to vypadá, že jediným dnešním úkolem reklamy je krátkodobě podpořit prodej: „Neprodává se to? Honem udělejte… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

SOUBOJE ZNAČEK: NEJLEPŠÍ DRAMA NA TELEVIZNÍ OBRAZOVCE NEMÁ HERCE, ALE REKLAMNÍ SLOGANY A LOGA

25. 5. 2025

Získat pozornost publika je na přesyceném trhu pro značky obtížné. A tak nezbývá, než vytasit zbraně a zasáhnout konkurenci přímo do slabin. A nebo si z ní pěkně vystřelit. Například televizní reklamou.

BITVY NA PŘEHLÍDKOVÉM MOLE I TELEVIZNÍ OBRAZOVCE: REKLAMNÍ SOUBOJE MÓDNÍCH GIGANTŮ ZARA A H&M

10. 4. 2025

Ve světě módy už dávno nejde jen o to, co visí na ramínku. Značky soupeří o pozornost ve světě přehlceném reklamou, rychlou módou a neustále se měnícími trendy. Televizní kampaň se stává nástrojem, jak vystoupit z davu, zaujmout zákazníka a přesvědčit jej o smyslu a hodnotě značky. Zara a H&M mají naprosto odlišné strategie. A… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

SOUBOJE ZNAČEK NA TRHU NÁPOJŮ: COCA-COLA A PEPSICO NA VÁLEČNÉM POLI

3. 4. 2025

Bitva Cola Wars, která už více než sto let zuří mezi ikonickými značkami Coca-Cola a Pepsi, se neodehrává jen v regálech obchodů, ale zejména v reklamním prostoru. A právě v tomto boji sehrála klíčovou roli televizní reklama, která se stala hlavním nástrojem pro budování loajality spotřebitelů i identity značek. Rivalita mezi oběma výrobci nápojů se… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

SNĚHURKA A TRPASLÍCI V REKLAMĚ DŘÍVE A DNES: JEŠTĚ POŘÁD TO FUNGUJE

1. 4. 2025

Do kin nedávno přišlo nové zpracování Sněhurky a spustila se lavina diskusí. I přes rozporuplné ohlasy na nový animovaný snímek od The Walt Disney Studios je zde ale stále dávný příběh o krásné, nevinné dívce, zlé maceše a sedmi trpaslících, který hraje na city dětem i dospělým. A jako takový inspiruje kreativce, kteří pátrají po… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

REESE’S, MANSCAPED, PRICELINE A DALŠÍ: ZNAČKY BEROU APRÍL VÁŽNĚ

1. 4. 2025

Apríl! Tento každoroční zvyk není pro značky z nejrůznějších odvětví žádná legrace. No, vlastně trošku možná ano. Portál Muse přináší přehled několika oblíbených reklam, které vyvolávají úsměv na tváři. Reese’s: Čokoládový chléb Je to tak! Značka Reese’s zamířila na trh sendvičů. Výrobce cukrovinek představil „dokonalé vylepšení oblíbených sendvičů s arašídovým máslem a džemem“ v podobě… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

SOUBOJE VELKÝCH ZNAČEK: V REKLAMNÍCH BITVÁCH FUNGUJE NOSTALGIE, SROVNÁVÁNÍ I PROVOKACE

24. 3. 2025

Boj o pozornost je nelítostný! A to i mezi značkami, protože kdo zaváhá, může s děsem zjistit, že není mezi prvními, ale na ocase. Inspirujte se, jak se značky snaží držet si své místo na slunci.

SVÍTÁ NA LEPŠÍ ČASY? MIND POSITIVITY V TELEVIZNÍ REKLAMĚ SE (S TROCHOU NADSÁZKY) SNAŽÍ NABÍDNOUT MANUÁL KE ŠTĚSTÍ

20. 3. 2025

Mezinárodní den štěstí každý rok připomíná, jak důležitou roli hraje pozitivita v každodenním životě – a ani reklamní svět není výjimkou. Mind positivity se už nějakou dobu stává klíčovou strategií značek, které chtějí oslovit zákazníky nejen efektivně, ale i s emocemi, jež zanechají trvalý dojem. Jak mohou radost, naděje a autenticita proměnit reklamu v inspiraci… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

JE ČAS ZAČÍT SE VÁŽNĚ ZABÝVAT HUMOREM V REKLAMĚ

22. 2. 2025

Humor v reklamě je silným motorem zapamatovatelnosti a angažovanosti značky. Redaktor společnosti WARC v Indii Biprorshee Das se zabývá tím, proč humor funguje, kde značky dělají chyby a jak ho správně využít – některé klíčové poznatky z nedávno zveřejněné zprávy Co funguje v humorné reklamě. Humor v reklamě je mnohem víc než jen moudro, u… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

BRITSKÝ SMYSL PRO HUMOR PŘITAHUJE MLADÉ EVROPANY K BRITSKÝM SERIÁLŮM A FILMŮM

18. 2. 2025

Podle nového výzkumu King’s College London je „jedinečný“ a „ironický“ britský smysl pro humor hlavním důvodem, proč mladí Evropané sledují televizní pořady a filmy britské produkce. Projekt Screen Encounters with Britain zkoumal, jak streamovací služby, jako je Netflix a Prime Video, ovlivňují způsob, jakým mladí evropští diváci vyhledávají a konzumují britská média. Projekt probíhal od… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

SUPER BOWL LIX: HUMOR DOMINUJE KREATIVNÍM STRATEGIÍM LETOŠNÍCH REKLAM

6. 2. 2025

Na základě analýzy různých reklam zveřejněných před závěrečným zápasem sezóny NFL, kterou provedla platforma DAIVID, jež využívá umělou inteligenci k měření efektivity kreativy, se hlavními tématy letošního Super Bowlu stanou humor a pozitivita. Super Bowl je významnou reklamní událostí, která oslovuje miliony diváků. Zájem o spoty, které běží během finálového zápasu, je obvykle velmi vysoký,… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ

PROČ SE CELEBRITY A SUPER BOWL PRAVDĚPODOBNĚ NEROZEJDOU

4. 2. 2025

Bývaly doby, kdy ve většině reklam na Super Bowl nevystupovala žádná celebrita. Žádná Serena Williamsová. Žádný Payton Manning. Žádná Martha Stewartová. Podle analytické společnosti iSpot.tv se v roce 2010 pouze v jedné třetině spotů na Super Bowl objevil známý herec, sportovec nebo hudebník. To se změnilo v roce 2018, kdy se známé tváře objevily ve… Pokračovat ve čtení TÉMA MĚSÍCE: EMOCE V REKLAMĚ