USA: STUDIE: TELEVIZE S REKLAMOU, NEBO BEZ? ZÁLEŽÍ NA DORUČENÍ!

28. 6. 2021
Pokud jde o spor televizní platformy a sítě podporované reklamou versus televizní služby bez reklam, jedna studie říká, že rozhodnutí je stále nejisté - v zásadě žádný verdikt nepadl.

Více než polovina (57 %) respondentů nedávného průzkumu uvádí, že „nějakou reklamu“ by tolerovali, 17 % tvrdí, že by netolerovali žádnou. Dalších 26 % se domnívá, že „na obsahu záleží víc než na reklamě“.

Tyto údaje pocházejí ze studie, kterou v červnu 2021 zpracovala společnost Hub Entertainment Research na vzorku 3 001 amerických spotřebitelů ve věku 14-74 let, kteří se dívají na televizi nejméně hodinu týdně.

Pokud zohledníme cenu, obrázek už tak jasný není: 58 % respondentů tvrdí, že by přešli na platformu podporovanou reklamou, kdyby za měsíc ušetřili 4 až 5 dolarů. Dalších 42 % uvádí, že i při možné úspoře 4 až 5 dolarů měsíčně by si raději připlatili, aby se reklamě vyhnuli.

Výzkum přinesl neurčitý výsledek i pro přední streamovací službu Netflix.

Na otázku, zda by využili nabídky nové řady Netflixu podporované reklamou před začátkem pořadu, 54 % respondentů odpovědělo, že by zůstali u programu bez reklam, 46 % by přešlo na nový model.

Výsledky se nijak podstatně nelišily, ani když byl k reklamám před videem přidán další reklamní čas - při zařazení dalších reklam v průběhu pořadu by si 61 % respondentů ponechalo verzi bez reklam a 39 % by přešlo na platformy podporované reklamou.

Hub uvádí, že stále záleží na službě: „Z těchto zjištění jasně vyplývá, že pro spotřebitele není důležité, zda jsou do obsahu, na který se dívají, zařazeny reklamy, ale jak jsou doručovány.“

Studie zaznamenala, že zatímco téměř všichni konzumenti televize (95 %) sledují alespoň jeden zdroj podporovaný reklamou, většina (79 %) se dívá také nejméně na jeden televizní zdroj bez reklam.

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...