PŘEDPOKLÁDANÝ RŮST AVOD PLATFOREM DO ROKU 2025 NA 18 MILIARD USD

8. 3. 2021
Source: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA TRENDY ZAHRANIČNÍ
Platformy videa na vyžádání financované inzerenty (AVOD) - podskupina televize připojené k internetu - by měly podle očekávání zaznamenat během příštích čtyř let raketový růst na 17,8 miliardy USD, tvrdí průzkum společnosti MoffettNathanson.

Odhadovalo se, že AVOD platformy přinesou v roce 2020 4,4 miliardy USD, přičemž většinu trhu (2,5 miliardy USD) získá Hulu.

Pro rok 2025 analytická společnost prognózuje, že z celkových téměř 18 miliard USD na AVOD připadne 5,3 miliardy USD na společnost Hulu, 4,4 miliardy USD na Roku, po 2,3 miliardy USD na společnosti Peacock a Pluto, 1,9 miliardy USD na Tubi a 500 milionu USD na HBO Max (možnost využívání reklamy teprve začne.)

Pokud se podíváme na jednotlivé AVOD platformy, společnost Hulu (její AVOD služba) si ve čtvrtém čtvrtletí přišla na 653 milionu USD výnosů z reklamy. Každá ze společností Pluto a Roku Channel získala 173 mil. USD a Tubi dosáhla 105 mil. USD.

Z hlediska celkové reklamní doby v minutách na hodinu programu připadlo na Hulu 10 minut, na Pluto 10 minut, na Roku Channel 8 minut a na Tubi 5 minut.

MoffettNathanson uvádí, že Roku Channel představoval 65 % nebo více všech výnosů z videoreklamy společnosti Roku. Celkové výnosy z reklamy platforem Roku za čtvrté čtvrtletí dosáhly 265 mil. USD.

Menší část jejích reklamních výnosů pochází celkově ze smluv o sdílení výnosů z reklamy s prémiovými videoplatformami, které běží na platformě Roku. MoffettNathanson například odhaduje, že Roku dostává 15% podíl reklamního inventory na Peacocku.

Prognóza od společnosti eMarketer na rok 2020 zaměřená na televizi připojenou k internetu uvádí, že celkový trh reklamy na CTV generoval výnosy 8 miliard USD. To zahrnuje veškerou digitální reklamu, která se objevuje na domovských obrazovkách, i videoreklamu na zobrazovaných stránkách a výnosy z videoreklamy na YouTube.

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...