Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM

BEZPEČNOST ZNAČKY PRO CTV NA PRVNÍM MÍSTĚ, HNED ZA NÍ VÝKONNOST

19. 2. 2021
Ačkoli neustále chybí jednoduché odvětvové standardy pro metriky napříč médii a/nebo CTV (a stejně tak případy podvodů, které by nám otevřely oči), peníze investované do reklamy v CTV dosáhnou podle odhadů 11 miliard USD.  Jaká oblast je nejdůležitější? Jako vodítko by nám mohlo posloužit, kam jdou skutečné peníze.

Mnoho investic do CTV přineslo užitek hráčům na trhu tradiční televize a jejich přidruženým platformám - z velké části kvůli inzerentům, kteří věří, že problémy s podvody budou minimální a/nebo dojde k úpravám, pokud se něco zvrtne.

Téměř čtyři z pěti reklamních manažerů tvrdí, že podvody je tíží nejvíce, jak uvádí nedávný průzkum společnosti Advertiser Perceptions, v němž se opakovalo mnoho výsledků jiných studií.

Výsledky pocházejí z průzkumu mezi 284 reklamními manažery - 42 % marketérů, 58 % mediálních agentur - provedeného v listopadu a prosinci 2020. Rozhovory s dalšími 300 inzerenty proběhly v lednu 2021 a týkaly se nákupu reklamního prostoru předem.

Další klíčová část studie - která podporuje debatu o podvodech - vychází z otázek při sestavování žebříčku „nejcennější“ mediální platformy.

Jednoduše nejlepší výsledky má lineární televize. Ta od manažerů získala 32 % hlasů. Za ní se umístila sociální média s 16 %, videostránky s 15 %, DSP pro online/mobilní video s 9 % a lineární televize řízená daty s 8 %. CTV/OTT streamování je na dalším místě s 6% a je vázáno na adresovatelnou lineární televizi.

Studie konkrétně zjistila, že velké značky inzerující v televizi upřednostňují streamovací platformy vlastněné televizními sítěmi. Reklamní manažeři chtějí od streamovacích společností to, co dostávají při nákupu v lineární televizi: prostor bezpečný pro značku v prostředí, kde existuje jiný prémiový video obsah.

Nevýhoda: CTV/OTT platformy mají k dispozici mnohem méně reklamního inventory než typický pořad v lineární televizní síti - což je lákavé pro budoucí spotřebitele/uživatele televizního streamu a příznivé pro inzerenty značky, kteří hledají méně zaplněné mediální prostředí.

To všechno je třeba mít na paměti, neboť směřujeme doprostřed sezony prodeje reklamního prostoru předem - a tradiční televizní sítě dělají další úpravy prodeje lineární a streamované televize.

A teď se vraťme k měření.

Téměř 60 % respondentů uvádí, že čím více impresí se kupuje mimo lineární televizní sítě/platformy, tím těžší je zjistit celkový přesný zásah, frekvenci a efektivitu videoreklamních kampaní. Marketéři proto nadále hledají odvětvový standard pro měření napříč platformami.

To bude pro jednání o nákupech předem v roce 2021 velké téma. Ale ne to hlavní. Nejprve je třeba vypořádat se s podvody.

Zdroj: mediapost.com

Načítání dalších...