HUMOR JE NA ÚSTUPU, POUŽÍVÁ HO JEN TŘETINA REKLAM

15. 3. 2022
Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY INSPIRACE VÝZKUM
Jen jedna třetina reklam používá nějakou formu humoru. Ty, které ji používají, jsou účinnější, ale podle výzkumu AdReaction společnosti Kantar od globální recese v roce 2009 tento trend klesá.

Humor v reklamě má tedy pozitivní vliv na účinnost reklamy. Humor se častěji používá v televizi (37 %) a reklamě na YouTube (30 %), ale je méně populární v tištěných/outdoorových (15 %) a webových reklamách (12 %).

Zdroj. WARC dataV oblasti mediálního marketingu se jedná o informace o spotřebitelích, které zahrnují mimo jiné nákupní chování, osobní zájmy nebo psychografiku. Vlastníkem dat je buď klient/inzerent nebo mohou být získána od externích poskytovatelů. „Deklarovaná data“ jsou informace o pohlaví, adrese, věku, ale i postojích či hodnotách a jsou poskytnuta s přímým souhlasem jednotlivých osob, zatímco „pozorovaná/zaznamenaná data“ jsou shromažďována např. pomocí souborů cookies, které sledují preference a zájmy napříč internetem.


Pouze 33 % reklam analyzovaných Kantarem obsahuje nějakou formu humoru, a to navzdory tomu, že polovina vítězů ceny Creative Effectiveness Award humor používá.

Nedávní vítězové WARC Awards for Effectiveness také použili humor, aby vynikli mezi spotřebiteli, včetně supermarketu Aldi a řetězce restaurací KFC .

Humor se používá častěji v televizních reklamách (37 %) než v jiných kanálech (15 % u tištěných/outdoorových reklam a 28 % u digitálních reklam). Také vidíme rozdíly mezi digitálními médii: 12 % reklam obsahující humor je na webových stránkách, 24 % reklam na Facebooku/Instagramu a 30 % reklam na YouTube humor nějakým způsobem používá.

Úpadek v používání humoru


V posledních dvaceti letech došlo k trvalému poklesu používání humoru v reklamě a pandemie tento pokles urychlila. Proč je to? Žijeme ve vážnějším světě? Ne. Bez ohledu na to, co se děje, ve světě je a vždy byl prostor pro humor.

Co se změnilo, je zvýšený strach z nevhodného použití humoru.

Emocionální spojení, které humor vytváří, pomáhá lidem zapamatovat si reklamu. Humor může hrát důležitou roli při zvyšování účinnosti reklamy, protože buduje emocionální zapojení se spotřebiteli. Zatímco humorné reklamy bývají poutavější a osobitější, reklamy, které diváky rozesmějí, jsou přirozeně příjemnější a pravděpodobně je budou sdílet. Propojení humoru se značkou je však důležitou součástí skládačky. Musí však být v souladu se základním sdělením značky.

Humor je také třeba používat uvážlivě, aby neodváděl pozornost od komunikace, protože to může bránit přesvědčování. Nebezpečí spočívá ve ztrátě základního sdělení vaší reklamy v humoru.

Jaký styl humoru používat?


Typ humoru, který by značky měly používat, se liší podle digitální platformy –- TikTok je rychlý a často satirický, zatímco humor na Facebooku/Instagramu je často osobnější. Humor YouTube má tendenci být více založen na příběhu a delší než jiné platformy.

Celou studii lze nalézt zde.

 

Další články k tématu na warc.com:    

Proč značky potřebují mít ve své zbrojnici humor: Humor se v reklamě nepoužívá tak často jako před deseti či více lety, ale možná je ten správný čas, aby značky vážně zvážily přidání tohoto konkrétního prvku do své sady marketingových nástrojů.

Co víme o používání humoru v reklamě: informace a rady ohledně používání humoru k vytváření rozruchu, emocionálního zapojení a virality.

 

Zdroj: dataV oblasti mediálního marketingu se jedná o informace o spotřebitelích, které zahrnují mimo jiné nákupní chování, osobní zájmy nebo psychografiku. Vlastníkem dat je buď klient/inzerent nebo mohou být získána od externích poskytovatelů. „Deklarovaná data“ jsou informace o pohlaví, adrese, věku, ale i postojích či hodnotách a jsou poskytnuta s přímým souhlasem jednotlivých osob, zatímco „pozorovaná/zaznamenaná data“ jsou shromažďována např. pomocí souborů cookies, které sledují preference a zájmy napříč internetem.points/a-third-of-ads-use-humour-and-this-is-in-decline/en-gb/145933">warc.com

Načítání dalších...