Jak vytvořit novou image značky, zaměřit se na inovace a udržitelnost a spustit kampaň, která maximalizuje zásah v úzké cílové skupině? V roce 2021 vyzvala automobilová značka Kia agentury DPG Media Advertising a Havas Media v Belgii, aby spustily kampaň na základě těchto klíčových ukazatelů výkonnosti.
DPG Media Advertising a Havas Media výzvu přijaly – a slavily úspěch. Kampaň nejen oslovila 75 % cílové skupiny, ale také získala prvenství v belgickém reklamním světě, jak nám ukáže egtabite pro tento týden.
Inovace, minimální plýtvání a maximální zásah
Kia v Belgii si vytyčila cíl stát se jedním z lídrů v mobilitě, a proto se obrátila na DPG Media Advertising a Havas Media s novou brandovou strategií. Zadání a klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) byly následující:
- Pomocí nového televizního spotu co nejinovativněji a s co nejefektivnějším využitím nákladů vytvořit novou pozici značky.
- Vytvořit povědomí mezi novým cílovým publikem automobilky Kia: inovátory, nadšenci pro nové technologie (= osoby se zájmem o mobilitu) a řidiči, kteří zvažují nákup nového vozu.
- Spustit kampaň s minimálním plýtváním a maximálním zásahem
100% řízení pomocí dat
DPG Media Advertising ve spolupráci s mediální agenturou Havas Media zvolila přístup, který místo tradičního plánu pro lineární televizi kompletně vycházel z dat. Kampaň měla začít v tradičně poklidnějším letním období. Veškerá opatření proto směřovala k akumulaci zásahu v delším časovém horizontu.
KROK 1: ADRESOVATELNÁ TELEVIZE PRO ŠIROKÝ ROZSAH
Televizní reklama Kia šla do živého vysílání prostřednictvím adresovatelné televize na kanálech DPG Media. Tímto způsobem se podařilo rychle dosáhnout velkého zásahu, aniž by směřoval mimo cílovou skupinu. Po jednom týdnu reklama oslovila 53 % cílového publika. Po několika týdnech se toto číslo zvýšilo na 83 %.
KROK 2: MAXIMALIZACE ZÁSAHU ONLINE
Agentura poté přeřadila na druhý rychlostní stupeň s online videokampaní na novinových stránkách HLN.be, HLN Drive a na VOD platformě VTM GO se zvláštním zaměřením na cílovou skupinu. Čtenáři článků o nových vozech, testech automobilů a pojištění vozů tedy mohli vidět nový spot značky Kia online. Opět se dostavil dokonale přesný výsledek se zásahem 67 % cílové skupiny.
KROK 3: NOVÉ OSLOVENÍ CÍLOVÉ SKUPINY POMOCÍ KOMBINACE ONLINE A OFFLINE ÚDAJŮ
Společnost DPG poté uplatnila inovativní přístup: nové cílení na základě kombinace digitálních údajů z kroku č. 1 (adresovatelná televize) a kroku č. 2 (online video) s offline daty ze set-top-boxů Telenetu. Pomocí datového bunkru veškerá data zabezpečila a čisté prostory pro data pak umožnily párování informací. Díky tomu se pomocí adresovatelné televize podařilo úspěšně zacílit na další 2 000 domácností zájemců o mobilitu, které se dříve oslovit nedařilo. Mediální společnost v Belgii poprvé propojila digitální primární data s offline údaji z jiné technologie.
VÝSLEDEK: POPRVÉ V BELGII INOVATIVNÍ REKLAMA A VYUŽITÍ MÉDIÍ SE 75% ZÁSAHEM
Letní kampaň značky Kia zasáhla více než 130 000 domácností, což je úctyhodných 75 % cílové skupiny.
Kia byla z tohoto pokročilého přístupu velmi nadšená.“Nové technologie a inovace jsou pro značku Kia zásadní,“ říká Sander Van de Wiele, manažer komunikace ve společnosti Kia v Belgii. “Nový přístup DPG Media Advertising ke kampani proto dokonale ladí s naší vlastní filozofií neustálé inovace. Svou cílovou skupinu jsme oslovili velmi soustředěně a chytře a představili jsme jí naši novou značku.“
Pro Julii Neyman, ředitelku prodeje reklamy v Belgii společnosti DPG Media Advertising, se nejedná jen o tuto jedinou trajektorii: „S tímto přístupem jsme se nejen 100% zaměřili na klienta, ale posunuli jsme rebrandingovou kampaň značky Kia na vyšší úroveň tím, že jsme využili primárních digitálních dat. Kombinace digitálních dat a údajů ze set-top-boxů nám umožnila maximalizovat zásah našeho média. Těšíme se na nové výzvy se zákazníky, jako je Kia Belgie, s nimiž můžeme inovativně pracovat na základě svých mediálních řešení a jimž můžeme znovu předložit ty nejlepší výsledky.“
Hugues Rey z Havas Media v Belgii je rovněž velmi spokojen s tím, co tato spolupráce přinesla: „Ve společnosti Havas investujeme do médií, která mají výsledky. Náš jedinečný model Media Experience (Mx) poskytl správný základ, který nám umožnil ve spolupráci se společnostmi DPG a Telenet nastavit pro značku Kia jedinečnou, inovativní a smysluplnou kampaň. Tato kampaň ukazuje více než kdy dřív význam dobré spolupráce mezi různými aktéry v našem mediálním světě. Díky dobré interakci mezi zákazníkem, mediální agenturou, vedením a operátory se nám na našem globalizujícím se trhu daří udržet pevné lokání ukotvení a zároveň provádět inovativní změny.“
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY
JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
28. 11. 2025Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY
DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA
24. 10. 2025Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY
AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ
14. 10. 2025Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 389: DPG MEDIA ADVERTISING A AUTOMOBILOVÁ ZNAČKA KIA: STRATEGIE 100% ŘÍZENÁ DATY


