Egtabite přináší tento týden odborný názor partnera asociace Egta TVSquared na stav CTV a potřebu holistického měření na všech platformách. Na nedávném summitu generálních ředitelů a vrcholových manažerů asociace Egta hovořila Jo Kinsella, prezidentka TVSquared.
Měření a atribuce v éře konvergované televize
Jo Kinsella, prezidentka, TVSquared
Televize je v současnosti svět složený z mnoha kanálů a platforem a nabídka pro inzerenty je větší než dřív. V posledních letech se díky prudkému rozvoji digitálních kanálů přesunuly investice do televize k měřitelným kanálům. Ale to už je minulost. Televizi znovu objevujeme a nově definujeme a vytváříme měřitelnější ekosystém pro každého. Strana nákupu požaduje měření nad rámec pouhého počítání, protože televizi používá i k jiným účelům, než je zvýšení povědomí. A strana prodeje má příležitost využít nástroje a data k tomu, aby zabránila dalšímu odlivu peněz z televize do čistě online kanálů.
Změna myšlení: televize a přežité procesy
Změny sledovanosti, množení obrazovek a tříštění publika nás přivedly k éře tzv. konvergované televize. Už to není jen televize lineární, ale zahrnuje prémiový, profesionálně vytvořený obsah napříč množstvím platforem a zařízení.
Tato konvergence už měla na reklamní průmysl znatelný dopad – od hledání publika na všech obrazovkách a přizpůsobování strategií kampaní až po potřebu holistického měření v reálném čase a využívání moderních měn. Zaměřila se také na zastaralé postupy, které tempu změny nestačí.
Aktuální studie společnosti TVSquared State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption zjistila, že více než 75 % respondentů na straně nákupu v USA, Velké Británii, Austrálii a Německu souhlasí, že televize se dnes definuje jako lineární a streamovaná. Kromě toho se více než 70 % respondentů domnívá, že by se měly všechny formy televize prodávat podle impresí – což je jednotný, konsistentní způsob počítání a připisování hodnoty. Tato zjištění svědčí o velké změně v myšlení.
Změna jednání: konvergovaná televize jako nová realita
Růst CTV v Evropě je významným ukazatelem, že v odvětví došlo nejen ke změně v myšlení, ale také k přijetí opatření, aby se konvergovaná televize stala skutečností. V současné době 33 % britských a 36 % německých respondentů alokuje 16-25 % reklamního rozpočtu na CTV. Více než třetina inzerentů vede streamované kampaně na třech až pěti platformách a plánují, že se příští rok pustí do streamovacích služeb ještě intenzivněji. Počet inzerentů na šesti až deseti platformách by se měl podle prognóz zvýšit ve Velké Británii o 60 % a v Německu o 42 %.
Na otázku, jaké je nejdůležitější měřítko nebo klíčový ukazatel výkonnosti, označili britští inzerenti využívající kampaně v konvergované televizi za hlavní tři „optimalizaci zásahu“ (49 %), „optimalizaci frekvence“ (42 %) a „inkrementální zásah publika“ (40 %). Němečtí inzerenti uvedli na prvních místech „optimalizaci frekvence” (55 %), „optimalizaci zásahu“ (54 %) a „akvizici zákazníků“ (47 %).
Za hlavní zdroje využívané evropskými marketéry pro kampaně v konvergované televizi se považují online data pro atribuci (>53 %), primární data o zákaznících (>41 %) a offline data pro atribuci (>31%). V Německu využívá více než třetina všech respondentů také data ze set-top-boxů a data diváckého panelu OEM (výrobců originálních dílů).
Zaměření na celostní transparentní měření
Všechny hlavní faktory pro investice do konvergované televize podpořily nutnost přesunout se od starých přežitých modelů k celostnějšímu a transparentnějšímu televiznímu trhu. Aby bylo možné věnovat větší výdaje na konvergovanou televizi, nejdůležitějším faktorem pro respondenty v Německu je podle zprávy TVSquared „schopnost přesně měřit výkonnost ve velkém rozsahu“. Pro Británii je to „schopnost holisticky řídit lineární a streamovanou televizi“.
Zjištění také doložila postoj, že tradiční televizní měny již neodpovídají potřebám dnešních marketérů. Za hlavní výzvu označilo téměř 50 % respondentů ve Velké Británii a v Německu „přesnost crossplatformního televizního měření a atribuce“. Přesto je právě tento faktor pro více než 80 % z nich hlavní prioritou.
Roste také poptávka po flexibilnějším televizním ekosystému, který by většímu podílu inzerentů dovoloval řídit všechny formy televize jako celek. Pro respondenty ve Velké Británii platí, že 94 % cítí potřebu větší flexibility televize a snadnějšího uzavírání obchodů pro lineární televizi i streamování (s tím souhlasí 88 % německých respondentů).
Nekonečné možnosti
Diváci jsou rozeseti u různého obsahu a obrazovek. Proto marketéři čím dál častěji využívají strategie pro konvergovanou televizi, aby se ujistili, že jsou schopní zasáhnout a zaujmout všechny diváky televize.
Spolehlivé a transparentní měření všech kampaní v kombinaci s moderními měnami a správnou sadou měřítek může dát televizi sílu. Může také zajistit, že celkové investice inzerentů do televize a alokace impresí jsou účinné pro zásah publika a dosahování výsledků televize na všech místech.
Pokud se chcete dozvědět víc nejen o těchto zjištěních, stáhněte si kopii zprávy The State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK VYUŽÍT NEPRODANÝ MEDIÁLNÍ PROSOTOR K PROKÁZÁNÍ ÚČINNOSTI TELEVIZE
28. 11. 2025Belgická společnost Transfer Media, vysílající tématické a dětské kanály, spolupracovala s DSTRSD media na přeměně neprodaných minut lineárního televizního vysílání na měřitelné obchodní testy jednotlivých produktů. Cílem bylo ukázat, jak může nevyužitý vysílací čas podpořit s malým úsilím konverzní projekt, který přináší dodatečné příjmy a poskytuje obchodním týmům konkrétní důkazy o reakci diváků, umístění a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE
JAK MÉNĚ REKLAMY NA STREAMOVACÍCH PLATFORMÁCH ZVYŠUJE EFEKTIVITU VE VŠECH FÁZÍCH TRYCHTÝŘE
28. 11. 2025Společnost Canal Brand Solutions – obchodní zastoupení společnosti Canal ve Francii – zveřejnila výsledky studie o reklamním zážitku nabízeném na Streamu, platformě digitálního videa, která omezuje reklamu na průměrně tři minuty za hodinu a dvě předtočené reklamy na začátku každého programu. Výsledky ukazují, že krátká a pečlivě vyvážená „reklamní choreografie“ – dva pre-rolly místo pěti… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE
DPG: NOVINKA V REKLAMNÍ PLATFORMĚ VYUŽÍVÁ AI PRO SPRÁVU PUBLIKA
24. 10. 2025Společnost DPG Media rozšiřuje svou interní platformu o Ad Manager. Aktualizace přidává rozšíření o umělou inteligenci, kreativní nástroje a podporu pracovních postupů ve stejném samoobslužném prostředí, které podporuje aktivaci Full CTV a maloobchodních dat. Pro prodejní domy: maloobchodní a komerční data se stávají adresovatelnými na velkoplošném inventáři v rámci zásobníku prodejních domů, s nástroji pro… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE
AI PLÁNOVACÍ VRSTVA ADSPACE-IA SPOLEČNOSTI FRANCETV PUBLICITÉ
14. 10. 2025Společnost FranceTV Publicité přechází při nákupu médií na režim podporovaný umělou inteligencí. ADspace-ia nyní vytváří doporučení v reálném čase s ohledem na zásoby pro televizní cross-video kampaně. Tyto plány realizuje jako řízenou službu v prémiové nabídce france.tv. Pro obchodní domy to znamená hmatatelný krok v komercializaci AI: algoritmické Total Video mixy obohacené o pozornost a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE
PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ
11. 9. 2025V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU
17. 7. 2025V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA
16. 7. 2025Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL
24. 6. 2025V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ
22. 5. 2025Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD
21. 5. 2025Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ
17. 4. 2025Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU
17. 4. 2025V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE



