Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA ZAHRANIČNÍ

VÝZKUM OMDIA: FAST TRH JE NA CESTĚ K DOSAŽENÍ 42 MILIONŮ DOLARŮ

5. 6. 20235. 6. 2023
Podle nového výzkumu společnosti Omdia je trh střední a východní Evropy na dobré cestě dosáhnout do roku 2028 příjmů z FAST služeb (bezplatného streamování televize s podporou reklam) ve výši 42 milionů dolarů.

Střední a východní Evropa se připojuje k dynamicky se rozvíjejícímu trhu, kterému v současné době dominují Spojené státy, přičemž v příštích čtyřech letech se očekává rychlá expanze ze Spojeného království, Kanady a Austrálie.

Zdroj: Omdia


Ředitelka společnosti Omdia, Maria Rua Aguete, komentovala stav trhu na veletrhu NEM (New Europe Market) 2023 v Dubrovníku následovně: "Střední a východní Evropa je sice přítomna v odvětví FAST, růst bude ale ve srovnání s ostatními regiony omezený. Příjmy z videoreklamy ve střední a východní Evropě obvykle táhne tradiční lineární televize, která vygenerovala 5,6 miliardy dolarů, a sociální video, které vygenerovalo 1,1 miliardy dolarů.

"Placená televize na tomto trhu stále roste vedle silného modelu tradičního živého sledování. Trh s online reklamou v tomto regionu je ve srovnání se západoevropskými protějšky mnohem méně rozvinutý a v současné době zde neexistuje žádný ekosystém, který by mohl poskytovat prémiové reklamou podporované služby videa na vyžádání (AVOD) a FAST. Kombinace těchto faktorů má za následek snížený zájem spotřebitelů o FAST."

Zdroj: Omdia


Zatím jediné platformy FAST ,dostupné ve střední a východní Evropě, jsou Rakuten a Plex. Existuje několik místních hráčů, jako je Kabaret TV v Polsku, ale celkově je trh FAST ve střední a východní Evropě v plenkách. Vzhledem k současné menší velikosti trhu ve střední a východní Evropě mezinárodní provozovatelé kanálů FAST v tomto regionu své kanály nespustili. Společnost ITV Studios uvedla náklady na dabing jako důvod, proč zatím nespustila FAST v Itálii nebo Španělsku, což znamená, že trhy střední a východní Evropy s více jazyky budou ještě více zaostávat.

"Několik těchto dynamických faktorů podtrhuje nízké náklady a minimální investice, které jsou nutné k tomu, aby FAST uspěl na celém trhu střední a východní Evropy. Umělá inteligence je technologie, kterou provozovatel kanálu DAZN zkoumá jako prostředek k zajištění nákladově efektivního dabingu. Rozhodně se jedná o trh, který je třeba v příštích letech sledovat," uzavřel Rua Aguete.

Zdroj: broadbandtvnews.com

Načítání dalších...