V ČESKU PŘIBÝVÁ VYBÍRAVÝCH DIVÁKŮ VIDEÍ I TĚCH, KTEŘÍ ZA NĚ PLATÍ

4. 11. 2022
Zdroj: Shutterstock.com
AKTUALITY DOMÁCÍ VÝZKUM
Nové výsledky pravidelné studie o sledovanostviz Ratingi videoobsahu na internetu od Nielsen Admosphere přinášejí mimo jiné i typologii diváckého chování a popisují trendy v konzumaci internetových videí.

Internetová videa sledují Češi nejčastěji na televizní obrazovce. Činí tak téměř polovina onlinové populace starší 15 let. Ve srovnání s obdobím před šesti lety zde nedošlo téměř k žádné změně (-1 procentní bod). Ukazuje to nová vlna výzkumu Sledování videoobsahu v ČR, který pravidelně realizuje agentura Nielsen Admosphere a jehož výsledky zveřejnili na čtvrteční konferenci Forum Media managing directorka agentury Tereza Šimečková a Ad Intel Business Director Tomáš Hynčica.

Výrazně naopak roste sledovanostviz Rating videoobsahu na chytrých telefonech. V současnosti mu náleží téměř třetinový podíl (31 %) a od roku 2016 se zvýšil o 10 procentních bodů. Videoobsah na notebooku sleduje 25 % populace a na PC 18 %. U obou těchto zařízení klesla za posledních šest let sledovanostviz Rating videobsahu o 11, resp. o 8 procentních bodů. Klesá také sledovanostviz Rating online videí na tabletu (6 %).

Největší část populace sleduje internetový video obsah na bezplatných videosreverch (např. YouTube) - 92 % alespoň někdy, 53 % jednou týdně. Následuje relativně vyrovnaná sledovanostviz Rating videí na webových stránkách TV stanic (75 % někdy, 29 %týdně) a na zpravodajských webech (75 % alespoň někdy, 28 % týdně). Pětina populace stahuje videoobsah stále zdarma.

K nejvyužívanějším placeným videoslužbám patří v Česku  Netflix, který sleduje 32 % tuzemské populace 15+. Jak podotkl Tomáš Hynčica, třetina tak činí pomocí cizích účtů. Následuje HBO Max, který sleduje 17 % populace a Voyo s 12 %.

Studie Nielsen Admosphere rovněž přináší typologii televizního diváka. Největší skupinu představuje tradiční TV konzument (cca 2,2 mil. lidí), kam patří tradiční televizní diváci kolem 50 let, kteří většinou sledují televizi terestricky. Druhá nejpočetnější je skupina vybíravých videokonzumentů, která je podobná první uvedené, ale tito diváci si více vybírají, jaké obsahy sledují. A tato skupina zároveň rychle roste. Podobně velká je skupina šetřivých silných videokonzumentů, která za videoobsah zatím nemůže nebo nechce platit. Do skupiny moderních videokonzumentů se pak řadí diváci, kteří jsou většinou do 35 let, často ani nemají TV přijímač, sledují videa na sociálních sítích a jsou ochotní za sledování obsahu platit. Poslední skupina konzumuje co možná nejvíce videoobsahu, většinu této skupiny (63 %) tvoří muži.

Studie obsahuje řadu dalších témat týkajících se sledovanostviz Ratingi videoobsahu. Vyplývá z ní rovněž, že Češi jsou ochotnější než dřív za videoobsah platit, ale také, že 57 % se cítí být množstvím dostupného videoobsahu online zahlceno.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...