Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY TRENDY ZAHRANIČNÍ

SVĚT VZHŮRU NOHAMA: ANEB JAK SE ZNAČKY MOHOU ORIENTOVAT V TURBULENTNÍCH EKONOMICKÝCH ČASECH

1. 11. 20221. 11. 2022
Na říjnových EffWorks Global 2022, prezentoval Les Binet příručku pro růst značky v turbulentních časech. Agentura adam and eve DDB spolu s IPA tuto příručku přináší a radí, jak se značkou v době krize pracovat a proč je vhodné přemýšlet dlouhodobě.

Recese je za rohem a spotřebitelé si utahují opasky. Už nyní lze s jistotou říci, že ekonomický výhled není pozitivní. Celosvětově uznávaný ekonometr a guru marketingové efektivity, Les Binet, sdílí své ponaučení o tom, jak mohou značky prosperovat v takové krizi: od získání podílu na trhu od konkurentů až po zvyšování efektivity marketingu, když spotřebitelské výdaje prudce klesají.

Jaká jsou klíčová doporučení, která v přednášce zaznívají?

  • Začněte u zákazníka: musíte vidět značku z pohledu zákazníka a uznat, že ve většině případů je pro něj ve skutečnosti nepodstatná. Dnes to znamená, že marketéři musí plně využít spotřebitelský průzkum, sledování značky, používání sociálních médií, údaje o nakupujících a výsledky prodeje. Kombinací různých datových bodů mohou značky začít chápat dynamiku kanálu a potřeby zákazníků napříč různými kontaktními body, což vede k ziskovým strategiím zaměřeným na zákazníka.

  • Práce v průběhu času: skutečný marketing pracuje na dlouhodobé bázi a v průběhu času. Jistě čtenáři znají práci Binetse a Fielda The Long & the Short of it: Balancing Short and Long-Term Marketing Strategies . Krátkodobé aktivace prodeje jsou něco jiného než dlouhodobé budování značky. Marketing je dlouhodobá investice, ne náklad. Musíme si uvědomit, že dlouhodobost není přes 12 měsíců, ale přes tři až pět let. Pokud se dostaneme do pasti 12měsíčních plánovacích cyklů, nikdy si neuvědomíme dlouhodobé účinky. Joan Colletta, vrchní ředitelka pro marketing globální značky ve společnosti McDonalds, letos na Cannes Lions řekla: „Byli jsme ikonou značky, která zapomněla, že jsme ikona. Uvízli jsme v cyklu krátkodobého myšlení." A u značek, které to dělají dobře, jako je Cadburys, která vyhrála Grand Prix na IPA Effectiveness Awards, je úspěch částečně způsoben právě dlouhodobým přístupem.


Zdroj: IPA; The World Turned Upside Down


Zdroj: IPA; The World Turned Upside Down


  • Využijte všechny firemní zdroje: je stále jasnější, že skutečný marketing nelze považovat za činnost jednoho oddělení. Jde o to využít vše, co společnost může dodat.

  • Inovujte: skutečný marketing nemůže být nikdy bezpečný a statický. Neustále bojuje proti konkurenci a neustále se měnícímu spotřebitelskému prostředí. Je proto nezbytné inovovat!

  • Zaměřte se na kreativitu.


Zdroj: IPA; The World Turned Upside Down


Záznam webináře na VIMEO naleznete zde:





Zdroj: IPA.com

Načítání dalších...