SVÁTEČNÍ SEZÓNA V BRITSKÉM RETAILU LETOS ODSTARTOVALA S PŘEDSTIHEM

25. 11. 2022
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA ZAHRANIČNÍ
Advent již klepe na dveře a sváteční sezóna v retailu letos odstartovala s předstihem. Krize v oblasti životních nákladů nutí zákazníky, kteří bojují s velkými problémy, rozložit si vánoční nákupy na delší období a supermarkety na situaci reagují dřívějším nasazením svátečních kampaní.

V tradiční baště vánočních reklam, v Británii, jsou supermarkety plné vánoční atmosféry už od začátku listopadu. Největší posun můžeme vidět u supermarketu Sainsbury's. Ačkoliv firma zarytě podporuje Britskou královskou legii a s vydáním vánoční reklamy každoročně z úcty vyčkává až po Dni veteránů (11. listopadu), letos tomu bylo jinak. Síť supermarketů zveřejnila vánoční reklamu s pudinkovou zápletkou už 4. listopadu.


I Tesco vstoupilo do „svátečního klání“ o devět dní dřív než loni. Letošní vánoční kampaň se nese ve stylu stranického politického vysílání, v němž supermarket slibuje, že výhodnými nákupy vyřeší nedostatek radosti v Británii.



Asda využívá ve vánoční reklamě záběry z filmu Elf tak, aby to vypadalo, že Will Ferrell obchází jeden z jejích obchodů. Asda vydala svůj spot také 4. listopadu, tady ale musíme podotknout, že jde o tradičního vánočního nadšence.



Za to společnost Marks & Spencer zveřejnila své reklamy (zde a zde) dříve, než se očekávalo. Deníku Guardian sdělila, že svůj původní plán zaměřit se na produkty a hodnotu v červnu zrušila, když viděla, jak se „nálada národa změnila“.



Nejen zákazníci se ale letos obávají inflace. Předpokládá se, že světový šampionát ve fotbale, který začíná koncem tohoto měsíce, zvýšil ceny reklamních spotů v tomto období, což také ovlivnilo rozhodnutí značek posunout start vánočních kampaní k dřívějšímu datu.

Diskont Aldi se odvážně pokusil spojit sváteční a fotbalovou tématiku do jediného spotu, který paroduje slavnou reklamu Nike “Airport” s brazilskými fotbalisty z roku 1998.



Náš velký vánoční favorit je letošní spot drogerie Boots, která dokázala najít dobrý způsob, jak zábavně a optimisticky propagovat své výrobky.



A na konec jsme si nechávali tradiční vánoční reklamní „blockbuster“ The Beginner od obchodního domu John Lewis.



Jaký na vás letos udělali spolu s agenturou adam&eveDDB dojem?

Zdroj: contagious.cz

Načítání dalších...