Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: VLIV NA ROZHODOVÁNÍ GENERACE Z O SLEDOVÁNÍ TELEVIZE MAJÍ SOCIÁLNÍ MÉDIA

30. 1. 2024
95 % diváků generace Z ve věku 18 až 24 let se rozhodlo sledovat televizní pořad nebo film, protože byl trendy na sociálních sítích.

Nový průzkum ukazuje, že u mladších diváků mají největší vliv na rozhodování o sledování televize sociální média. Z průzkumu společnosti CableTV.com totiž vyplývá, že 95 % diváků ve věku 18 až 24 let a 82 % diváků ve věku 25 až 34 let se rozhodlo začít sledovat televizní pořad nebo film, protože byl trendy na sociálních sítích.

Ačkoli sociální média měla mnohem větší vliv mezi mladšími diváky, průzkum, který vycházel z názorů 1000 lidí, kteří mají v současné době předplacenou alespoň jednu streamovací službu, také zjistil, že 65 % všech diváků se rozhodovalo o sledování na základě toho, co frčí na sociálních sítích.

V ostrém kontrastu s tím je, že pouze 38 % diváků ve věku 18 až 24 let začalo něco sledovat proto, že o tom mluvila jejich oblíbená celebrita, zatímco 35 % všech diváků se z tohoto důvodu na nějaký pořad dívalo.

Pokud jde o vliv různých platforem sociálních médií, diváci generace Z ve věku 18 až 24 let uvedli, že nejvlivnější sociální platformou při rozhodování o tom, co budou sledovat, je TikTok (51 % zvolilo TikTok, 21 % YouTube a 14 % Instagram).

Ve všech věkových kategoriích je nejvlivnější sociální platformou při rozhodování, co sledovat, YouTube (37 %), následuje Facebook (21 %) a TikTok (19 %).

Pokud jde o další vlivy, 91 % osob ve věku 18 až 24 let uvedlo jako důvod ke sledování doporučení od člena rodiny a 86 % ve všech věkových skupinách. To bylo více než doporučení přátel (82 %) nebo spolupracovníků (55 %) ve všech věkových kategoriích.

Na rozdíl od doporučení ale byla méně důležitá ocenění nebo ceny, které pořad získal. Pouze 39 % diváků ve věku 18 až 24 let uvedlo, že se rozhodli sledovat film nebo televizní pořad proto, že byl nominován na nějakou cenu, zatímco 55 % všech diváků uvedlo, že je ovlivnila ocenění.

Zdroj: CableTV.com


Další údaje ze studie naleznete zde.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...