STUDIE USA: DŮVĚŘUJÍ JEŠTĚ SPOTŘEBITELÉ DOPORUČENÍM CELEBRIT?

9. 3. 2024
Slavné osobnosti a propagace výrobku jejich prostřednictvím jsou spojeny už od dávných dob marketingu. Tehdy se příliš nehledělo na autenticitu a přesto často se skvělými výsledky. Velká část reklamního průmyslu je stále postavena na tomto spojení, i když s diskutabilním dopadem na výsledek.

Když se na scéně objevili influenceři, přinesli vítaný svěží vzduch do tradičního pojetí důvěryhodnosti. Byli to skuteční lidé, kteří sdíleli upřímné názory na značky a produkty - tedy alespoň zpočátku. Ale inzerenti začali vidět dolarové značky a z marketingu influencerů se stal velký byznys, v dobrém i zlém. Sami influenceři se začali stávat celebritami sociálních médií. A pak se do toho chtěly zapojit i skutečné celebrity a... no, brzy bylo těžké určit, kde končí vliv skutečných osob a kde začíná tradiční reklama na podporu produktů - a autenticita se stala ještě pochybnější. A dnes se snažíme zjistit, jaký je mezi nimi rozdíl.

Když byla influencerka/celebrita Paris Hiltonová nedávno vyhlášena ambasadorkou WOW Vegas, reakce se rozletěly po celém světě sociálních médií. To přimělo společnost Casino.org, aby v celonárodním průzkumu zjistila názory Američanů na influencery v podobě celebrit a zjistila, proč a v jakých odvětvích nejčastěji dostávají palec nahoru.

Klíčová zjištění průzkumu:



  • 60,7 % z 3 000 dotázaných spotřebitelů uvedlo, že méně důvěřují značkám, které používají podporu celebrit. Proč? 81,8 procenta respondentů se domnívá, že dohody se značkami celebrit postrádají důvěryhodnost.

  • Módní průmysl je na 1. místě, co se týče schvalování podpory celebritami (co se týče důvěryhodnosti), následuje hudební průmysl (2. místo) a kosmetický průmysl (3. místo).

  • Hazardní průmysl se řadí na první místo v žebříčku nejméně důvěryhodných odvětví, pokud jde o spolupráce se značkami celebrit, následují finance a technologie.

  • Významné množství -  6 z 10 Američanů - vyjadřuje sníženou důvěru značkám využívajícím podporu celebrit. Toto zjištění naznačuje touhu po větší autenticitě v marketingu.

  • Navzdory argumentům o zvýšení prodeje a přilákání zákazníků vnímá 81,8 % respondentů podporu celebritou jako nedostatečně důvěryhodnou. Mezi uváděné důvody patří nesympatie k vybrané ambasadorské celebritě (6,7 %), nedůvěra v marketingovou strategii značky (7,3 %) a pocit, že tato taktika nemá smysl (4,1 %).

  • Naopak mezi 39,3 procenty těch, kteří značkám s podporou celebrit více důvěřují, je na prvním místě osobní náklonnost k vybrané celebritě (37,4 procenta), následuje důvěra v marketingová rozhodnutí značky (24,6 procenta) a víra v důvěryhodnost a autenticitu podpory (23,3 procenta).


Móda, hudba a krása jsou v žebříčku spolupráce s celebritami na prvním místě


Móda kraluje s výraznou 42,1procentní mírou souhlasu, což dokládá kultovní spolupráce, jako je například podpora Rihanny a Louise Vuittona pro muže na jaro a léto '24. V těsném závěsu následuje hudební průmysl s 34,7 procenty hlasů, což dokládá partnerství, jako je reklama Taylor Swift a Drakea na Apple Music. V kosmetickém odvětví podporují produkty celebrity jako Kendall Jenner, což posiluje solidní hodnocení tohoto odvětví ve výši 34,6 procenta. Hazardní průmysl se však potýká s pouhými 2,3 procenty souhlasu, a to navzdory významným podporám Cristiana Ronalda, Nicki Minaj a Drakea.

Poučení závěrem?


Vzhledem k rostoucímu vlivu vytváření důvěry spotřebitelů, který je v dnešní době hnacím motorem mnoha nákupních rozhodnutí, zůstává autenticita v obchodní a marketingové sféře zásadní. Tato zjištění ukazují, jak je důležité vybírat relevantní celebrity jako ambasadory značky, aby se vybudovala důvěra a předešlo se skepsi spotřebitelů.







VÝZKUM proběhl v únoru 2024 mezi 3 000 obyvateli USA. Průměrný věk respondentů byl 40,2 roku. Reprezentativní vzorek tvořilo 58,2 % žen, 39,1 % mužů, 2,1 % nebinárních, 0,5 % transgenderových a 0,1 % "jiných".

Další informace k výzkumu jsou k dispozici zde.

Zdroj: agilitypr.com

Načítání dalších...