Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ SLEDOVÁNÍ SPORTU JE SPOLEČNÉ SDÍLENÍ ZÁŽITKU S BLÍZKÝMI

27. 3. 2024
Průzkum DirecTV zjistil, že 84 % respondentů sleduje živé sportovní přenosy s přáteli a rodinou.

Společnost DirecTV zveřejnila nové údaje z průzkumu sledovanosti sportovních přenosů, které zdůrazňují význam společenských aktivit pro oblíbenost sledování sportovních přenosů. Průzkum se zabýval různými zvyky, preferencemi a chováním sportovních diváků. Zjistil, že ohromujících 84 % dotázaných sportovních diváků uvedlo, že každý týden sleduje živé sportovní přenosy s přáteli nebo rodinou.

Průzkum také zjistil, že 73 % z nich tak činí kvůli společenským kontaktům, 72 % kvůli dobrému jídlu a pití a 57 % kvůli sdílení vzrušení s ostatními fanoušky - to vše podtrhuje význam sociálních vazeb a společných zážitků v ekosystému sledování sportovních přenosů.

Vzhledem ke společenskému aspektu sledování sportovních přenosů průzkum také zjistil vysokou míru sledování mimo domov. Čtvrtina sportovních diváků se z různých důvodů rozhoduje pro sledování mimo domov. Především 73 % si cení společenského setkání s přáteli a rodinou, zatímco 72 % si vychutnává dobré jídlo a pití. Navíc 57 % si užívá kamarádství s ostatními fanoušky a 44 % v tom vidí příležitost k seznámení s novými lidmi.

Zajímavé je, že průzkum zjistil, že tito diváci se většinou nedívají náhodně nebo z důvodu omezení domácího sledování. Zjistilo se, že 42 % z nich chytá zápas, když jsou venku, a pouze 11 % se k němu nemůže dostat doma.

Dalším důležitým údajem pro zadavatele reklamy je úzký vztah sportu a občerstvení. Dva z pěti respondentů uvedli, že si při sledování přímých přenosů telefonicky objednávají jídlo. Pozoruhodně aktivní byli zejména fanoušci vysokoškolského basketbalu, kde si 58 % z nich alespoň jednou objednalo jídlo přes mobil. Mezi nejčastěji objednávané položky patří pizza, hamburgery, hranolky, sendviče, křídla a tacos.

Studie se zabývala také otázkou reklamního přetížení. Údaje společnosti Nielsen ukazují, že 30 % diváků živých sportovních přenosů představuje téměř 85 % času stráveného sledováním sportovního obsahu, což podle výzkumníků znamená, že někteří diváci mohou být bombardováni stejnými reklamami, zatímco jiní je nemusí vidět vůbec.

Podle studie mohou adresovatelná reklamní řešení pomoci tento problém překonat. Adresovatelná reklamní řešení, jako jsou ta, která nabízí DirecTV, umožňují inzerentům zacílit na konkrétní segmenty publika a optimalizovat tak jejich dosah a frekvenci, což přináší významné zlepšení jak v přírůstkovém dosahu, tak ve frekvenci diváků. V průměru tyto kampaně přinášejí +48% nárůst dosahu lehkých a středních televizních diváků a +125% nárůst frekvence lehkých a středních televizních diváků.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...