STUDIE NĚMECKO: VÍCE NEŽ POLOVINA NĚMCŮ PODPORUJE ROZMANITOST V KOMUNIKACI ZNAČEK

12. 8. 2022
AKTUALITY KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM ZAHRANIČNÍ
Krátká studie portálu YouGov představila přístup německého obyvatelstva k rozmanitosti v marketingové komunikaci značek a firem.

Téma rozmanitosti či diverzity se ve společnosti objevuje stále více. Každý čtvrtý Němec (26 procent) uvádí, že se tématem rozmanitosti ve společnosti již zabýval.

Zdroj: YouGov studie


Dle mínění respondentů, diverzita nejčastěji zahrnuje téma sexuality. Například sexuální orientace či genderové identity. Oba tyto aspekty považuje téměř polovina respondentů za rozmanitost. Dalšími důležitými aspekty jsou pro Němce etnický původ (43 %), náboženská příslušnost (39 %) a věk (30 %).

Zdroj: YouGov studie


Zatímco se rozmanitostí zabývá pouhá čtvrtina obyvatel, více než polovina německé populace (54 %) je pro to, aby firmy ve své marketingové komunikaci dbaly na co nejrozmanitější obraz společnosti.

O výzkumu "Diverzita v marketingu"


Tyto údaje vychází z krátké studie „Diverzita v marketingu“, kterou vypracovala mezinárodní datová a analytický skupina YouGov. V rámci studie bylo prostřednictvím standardizovaných online rozhovorů na téma diverzity dotázáno 2 065 osob. Výsledky byly vyváženy a následně analyzovány nástrojem pro segmentaci cílových skupin YouGov Profiles. Jsou reprezentativní pro německou populaci ve věku 18 a více let. Analýza poukazuje na to, jakou roli ve společnosti hraje diskuze o rozmanitosti a nabízí první vhled na potenciál komunikace značek zaměřené právě na diverzitu.

Příznivci diverzity v reklamě


Respondenti, kteří plně souhlasí s tím, že firmy mají dbát na to, aby v reklamě a komunikaci vyobrazovali co možná nejrozmanitější obraz společnosti, jsou častěji ženy (63 % oproti 51 % celkové populace) a častěji starší 55 let (47 % oproti 41 % celkové populace). Rádi objevují cizí kultury a nové myšlenky (88 % oproti 74 % celkové populace). Kromě toho, 76 % této cílové skupiny při nákupu věnuje pozornost původu výrobku (oproti 63 % celkové populace).

Zdroj: YouGov studie


Nejčastěji citované značky, které diverzitu ve své komunikaci reflektují zobrazuje tento obrázek:

Zdroj: YouGov studie


Kompletní studii na téma „Diverzita v marketingu“ si po zadání kontaktních údajů můžete zdarma stáhnout zde.



Mediální kontakt:

YouGov Deutschland GmbH

  • Anne-Kathrin Sonnenberg

  • PR Manager

  • Tel.: +49 (0) 221 420 61 – 444

  • E-mail: presse@yougov.de



Načítání dalších...