Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE ACCENTURE: DIVÁCI STREAMOVACÍCH SLUŽEB JSOU FRUSTROVANÍ, JEJICH POŽADAVKY ROSTOU

14. 3. 202314. 3. 2023
Je pro vás ubíjející probírat se obsahem streamingových platforem? Nejste sami. Podle studie společnosti Accenture zažívá tento pocit 72 procent dotazovaných. Jaká jsou další zjištění reportu s názvem „Reinvent for Growth“?

Prostředí zábavního průmyslu se mění. Stávající obchodní modely jsou ohroženy a velké technologické společnosti upozaďují tradiční hráče. Zároveň roste tlak ze strany spotřebitelů, kteří v důsledku tříštící se pozornosti z příliš mnoha platforem dávají najevo, že tyto služby potřebují novou koncepci.

Nová studie společnosti Accenture, která přináší názor 6000 respondentů z deseti zemí světa, uvádí, že:

  • 35 procent dotazovaných zrušilo v posledních 12 měsících předplatné minimálně u jednoho subjektu z velké pětky streamovacích služeb. A 26 procent říká, že plánují zrušit jedno – či více – v následujících 12 měsících.

  • téměř tři ze čtyř (72 %) dotazovaných uvádí, že hledání obsahu ke sledování je frustruje, a více než polovina (55 %) dotazovaných se cítí být zahlcena množstvím streamovacích služeb, z nichž si může vybírat.

  • 86 procent spotřebitelů má zájem o aplikaci, která by jim poskytovala více potřebných služeb na jedné superplatformě. A zároveň splňovala všechny požadavky uživatelů na jednoduchost, customizaci a pestrou nabídku.


„Je zřejmé, že na globální úrovni v oblasti streamingových služeb dojde ke konsolidaci a také k zjednodušení zákaznické zkušenosti. Na druhou stranu jsem přesvědčen, že v oblasti streamování bude mít vždy prostor kvalitní lokální obsah,“ říká Petr Bucha, Content and Creativity Lead Accenture Song pro CE, a dodává: „Spousta lokálních diváků se raději podívá třeba na ´Případ Roubal´ než na kauzu ´Dahmer´.“

Tvrdá konkurence


Přechod na streamování byl pro tradiční mediální firmy sice náročným, ale nezbytným krokem. Přesto jde stále spíše o začátek cesty než o její konec. Streamování totiž nepřineslo firmám takovou odměnu, jakou si od tohoto kroku slibovaly. A ve stejnou dobu, kdy mediální firmy investovaly značné prostředky do přechodu na streamování, začaly rapidně růst také náklady na tvorbu obsahu. Rostoucí příjmy z předplatného pak dokázaly tyto náklady pokrýt pouze částečně.

Zavedeným mediálním firmám navíc vyrostla konkurence ze strany dobře financovaných hráčů z technologického sektoru. Největší z nich s tržní kapitalizací přesahující jeden bilion dolarů značně upozaďují své konkurenty z tradičních médií a dokáží zaujmout spotřebitele i mnoha jinými způsoby. Příkladem může být Amazon Prime, který nabízí nejen streaming videa (Prime video), ale také video gaming (Twitch), audioknihy (Audible), hudbu (Amazon Music) a fotky (Amazon Photos). Přežít v tomto prostředí tak není jednoduché a uspěje pouze ten, kdo se dokáže na nové podmínky rychle adaptovat.


Usnadnit rozhodování


První krokem, jak dosáhnout úspěchu, je naslouchat uživatelům. Ti chtějí věci zjednodušit, a nikoliv trávit nadměrné množství času procházením několika aplikací či platforem, aby našli přesně to, co chtějí. V průzkumu téměř tři ze čtyř (72 %) dotazovaných uvádějí, že je frustruje hledání obsahu ke sledování.

Čtvrtina dotazovaných (26 %) uvádí, že stráví více než deset minut hledáním dostatečně zajímavého obsahu ke sledování a více než polovina (55 %) dotazovaných se cítí být zahlcena množstvím streamovacích služeb, z nichž si může vybírat.

Přinést skutečnou hodnotu


Druhým krokem k úspěchu je poskytnout spotřebitelům skutečnou hodnotu. Mnozí z nich totiž nemají pocit, že za své peníze dostávají tolik, kolik by si přáli. V důsledku rostoucí inflace a nejistoty navíc hrozí, že budou spíše šetřit. Výdaje na streamovací služby pak mohou být jednou z prvních věcí, které škrtnou.

Někteří dotazování už tak plánují učinit. Až 26 procent z nich v průzkumu uvádí, že v příštích 12 měsících sníží výdaje za předplatné tzv. „SVOD“ (subscription video on-demand) služeb neboli videa na vyžádání. Oproti tomu jen 18 procent dotazovaných očekává, že za tyto služby utratí více peněz než v minulosti.

Kromě uvedených aspektů existuje ještě jedna vzácná „komodita“, o níž musí mediální firmy bojovat. Je jí pozornost uživatelů. Už 20minutové epizody sitcomů, natož pak delší pořady či filmy o ni nyní soutěží s krátkými fitness tutorialy, s hraním her či sledováním videí na sociálních sítích. Zdá se však, že jde o nerovný souboj, neboť právě těm věnují uživatelé stále více času na úkor tradičního video obsahu.

Superplatforma pro všechno


Všechny tyto změny v postojích a preferencích spotřebitelů dohromady jasně ukazují na potřebu vzniku jedné zábavní superplatformy, jež by nabízela široké spektrum možností, jak si obsah náležitě užít a zároveň splňovala všechny požadavky uživatelů na jednoduchost ovládání, customizaci a pestrou nabídku.

Ostatně, dokazují to i čísla. Více než osm z deseti (86 %) dotazovaných spotřebitelů uvádí, že by měli zájem o aplikaci, která by jim poskytovala všechny potřebné služby na jedné platformě; 41 procent by pak bylo ochotno za ni platit.

Zdroj: mam.cz


Načítání dalších...