POČET TELEVIZNÍCH GRP V PRVNÍM POLOLETÍ SE ZVÝŠIL JEN MÍRNĚ

25. 7. 2022
Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA
Tuzemské televizní stanice doručily v prvním pololetí o necelé procento více reklamních televizních GRPPoužívá se pro popis zásahu reklamní kampaně. Jedná se o součet všech dosažených sledovaností (ratingů) daného reklamního spotu. V množném čísle se uvádí také jako GRPs nebo GRPy. než ve stejném období loni.

Souhrnný počet reklamních televizních GRPPoužívá se pro popis zásahu reklamní kampaně. Jedná se o součet všech dosažených sledovaností (ratingů) daného reklamního spotu. V množném čísle se uvádí také jako GRPs nebo GRPy., které televize doručily v prvním letošním pololetí, dosáhl mírně vyšší úrovně než ve stejném období o rok dříve. Meziročně se počet GRPPoužívá se pro popis zásahu reklamní kampaně. Jedná se o součet všech dosažených sledovaností (ratingů) daného reklamního spotu. V množném čísle se uvádí také jako GRPs nebo GRPy. zvýšil o 0,6 %. Do výsledku jsou započítány klasické televizní spoty i sponzoringCílená komerční komunikace, která v myslích zákazníků spojuje značku či produkt se třetí stranou. Značka se tedy napojuje na asociace spojené se sponzorovanou událostí, člověkem, pořadem, objektem nebo médiem. Tyto asociace se pak –- za úplatu –- přenášejí na značku jako takovou. V prostředí televizního vysílání je sponzoring formou obchodního sdělení, jeho podstatou je obdobně jako u reklamy či umístění produktu propagace. Sponzorování je příspěvek poskytnutý k přímému nebo nepřímému financování programu nebo pořadu s cílem propagovat své jméno, název, výrobek, službu apod. Oznámení o sponzorování pořadů či programů (tzv. sponzorské vzkazy) nesmí na rozdíl od reklamy obsahovat zvláštní propagační zmínky, nesmí přímo nabádat k nákupu výrobků a služeb. Sponzory nemohou být výrobci cigaret a tabákových výrobků, ve sponzorských vzkazech nelze propagovat léky vázané v ČR na lékařský předpis. Každý sponzorovaný pořad i program musí být vždy zřetelně označen jménem/názvem/logem/jinou značkou sponzora. Sponzorovat nelze zpravodajské a politicko-publicistické pořady. Sponzorovat pak nelze programy, u nichž nadpoloviční podíl denního vysílacího času tvoří pořady, které nelze sponzorovat.. Vyplývá to z dat monitoringu Nielsen Admosphere.

Nejsilnějšími obchodními hráči na trhu televizní reklamy jsou Media Club (stanice skupiny Prima, Barrandov, Óčko a další tematické kanály) a skupina Nova. Nova si v pololetí meziročně polepšila nejvíce (+6 %). Media zastupitelství Atmedia navýšilo počet doručených GRPPoužívá se pro popis zásahu reklamní kampaně. Jedná se o součet všech dosažených sledovaností (ratingů) daného reklamního spotu. V množném čísle se uvádí také jako GRPs nebo GRPy. v prvním pololetí o 4 %

Podíl obchodních sítí (%) na doručených GRPPoužívá se pro popis zásahu reklamní kampaně. Jedná se o součet všech dosažených sledovaností (ratingů) daného reklamního spotu. V množném čísle se uvádí také jako GRPs nebo GRPy., 1. pololetí 2022

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, TV spoty a sponzoringCílená komerční komunikace, která v myslích zákazníků spojuje značku či produkt se třetí stranou. Značka se tedy napojuje na asociace spojené se sponzorovanou událostí, člověkem, pořadem, objektem nebo médiem. Tyto asociace se pak –- za úplatu –- přenášejí na značku jako takovou. V prostředí televizního vysílání je sponzoring formou obchodního sdělení, jeho podstatou je obdobně jako u reklamy či umístění produktu propagace. Sponzorování je příspěvek poskytnutý k přímému nebo nepřímému financování programu nebo pořadu s cílem propagovat své jméno, název, výrobek, službu apod. Oznámení o sponzorování pořadů či programů (tzv. sponzorské vzkazy) nesmí na rozdíl od reklamy obsahovat zvláštní propagační zmínky, nesmí přímo nabádat k nákupu výrobků a služeb. Sponzory nemohou být výrobci cigaret a tabákových výrobků, ve sponzorských vzkazech nelze propagovat léky vázané v ČR na lékařský předpis. Každý sponzorovaný pořad i program musí být vždy zřetelně označen jménem/názvem/logem/jinou značkou sponzora. Sponzorovat nelze zpravodajské a politicko-publicistické pořady. Sponzorovat pak nelze programy, u nichž nadpoloviční podíl denního vysílacího času tvoří pořady, které nelze sponzorovat.


V podílu na sledovanosti dosáhl Media Club v prvním pololetí 2022 (bez zastupitelství Atmedia) podílu 30,69 % v divácké skupině 15-69 (celý den). Nova Group dosáhla ve své klíčové divácké kategorii 15-54 podílu ve výši 32,85 % (celý den) a Česká televize ve skupině 15+ zaznamenala podíl 32,11 %. Zastupitelství Atmedia si připsalo 4,80 % ve skupině 15-69 (zdroj dat: ATO-Nielsen Admopshere).

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...