Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

PĚT KLÍČOVÝCH PRIORIT PRO ZAJIŠTĚNÍ EFEKTIVNÍ REKLAMY

23. 7. 2022
Společnost WARC v tomto týdnu vydala report "Anatomie efektivity: vydání 2022", která poskytuje marketérům značek, reklamním agenturám a vlastníkům médií nový pohled na pět klíčových stavebních kamenů, které podporují efektivitu.

David Tiltman, SVP Content, WARC, podotýká, že od roku 2019, kdy WARC zveřejnil první publikaci Anatomy of Effectiveness, se mnohé změnilo: "Máme za sebou pandemii, která způsobila, že se rozpočty přesunuly z investic do značek do výkonnostního marketingu; jsme svědky vzestupu platforem "retailových médií", které přetvářejí mediální krajinu; a s blížící se smrtí cookie vidíme rostoucí nedostatek důvěry v reklamu a měření médií.
"Toto aktualizované vydání Anatomie efektivity vychází z nových úvah a nejnovějších poznatků a představuje klíčové stavební kameny, které jsou dnes nutné k dosažení komerčního dopadu."

Jakých je tedy pět priorit, které by měly značky dodržovat?


Investovat do růstu


Pochopení toho, jak faktory, jako je velikost značky, investice do kampaně a dynamika kategorie, určují účinnost, je prvním klíčovým krokem ke stanovení rozpočtů a cílů. Získání správného rámce pro investice je klíčové, pokud má kampaň naplnit svůj potenciál.

Vyváženost výdajů


Nastavit správný rámec pro investice, je skvělou cestou, jak zajistit udržitelný úspěch. Ať už jde o dlouhodobé účinky vs. krátkodobý dopad na prodej, budování značky vs. výkonnostní marketing, široký zásah vs. aktivní kupující na trhu nebo horní funnel vs. dolní funnel, je vhodné plánovat a vyhodnocovat účinnost v různých časových rámcích, sděleních, typech publika a cestách kupujících. Jen tak lze dosáhnout maximálního růstu.

Plánujte podle dosahu


Spotřeba médií se fragmentuje, a tím je stále obtížnější dosáhnout kvalitního dosahu kampaní. Přehodnoťte dlouho zažité způsoby řízení dosahu a frekvence. Mezi faktory, které je třeba zvážit, patří cíle značky, výběr médií a nákupní zvyklosti spotřebitelů.

Buďte kreativní


Kreativita má velký význam a je nejsilnější zbraní, kterou má marketér pod kontrolou. Existuje mnoho důkazů, že kreativita přináší vyšší účinnost, pokud je výrazná, poutavá, emocionální a má určitou životnost. Nedávný výzkum citovaný ve studii State of Creativity 2022 společnosti LIONS tvrdí, že pouze 8 % agentur se cítí jistých v přesvědčování klientů, aby investovali do kvalitní kreativity, a 12 % klientů se cítí jistých v přesvědčování finančních ředitelů, aby investovali do kvalitní kreativity. A to je opravdu k zamyšlení, protože skvělé kampaně mají také dobrou kreativitu.

Plánujte znalost značky


Má-li reklama fungovat, musí být spojena se značkou, která za ní stojí. Aby značku spotřebitelé poznali a rozpoznali, je potřeba vytváření zkratek v myslích spotřebitelů, díky nimž jsou značky zapamatovatelnější, působivější a snadno rozpoznatelné. Častým úskalím je ale špatné nastavení vhodné komunikace značky.

Bílá kniha, která byla vydána v souvislosti s centrem Anatomie efektivity společnosti WARC, obsahuje nové případové studie, názory odborníků a více než 20 balíčků "důkazů". Klienti WARC si mohou celou zprávu přečíst zde. Pro všechny je k dispozici ukázkové vydání.

Zdroj: warc.com

Načítání dalších...