NOVÁ DATA O SVOD: NEJUŽÍVANĚJŠÍ JSOU NETFLIX, HBO MAX A VOYO

1. 6. 2022
Zdroj: Shutterstock.com
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA VÝZKUM
Počet uživatelů placeného videa na vyžádání v Česku roste. Vedoucí trojici na tuzemském trhu tvoří Netflix, HBO Max a Voyo.

Placené video služby (SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD)) využívá podle nových dat Atmedia Indexu 40 % Čechů internetové populace ve věku 15-69. Ve srovnání s daty z loňského roku jde o nárůst o 12 procentních bodů. DataV oblasti mediálního marketingu se jedná o informace o spotřebitelích, které zahrnují mimo jiné nákupní chování, osobní zájmy nebo psychografiku. Vlastníkem dat je buď klient/inzerent nebo mohou být získána od externích poskytovatelů. „Deklarovaná data“ jsou informace o pohlaví, adrese, věku, ale i postojích či hodnotách a jsou poskytnuta s přímým souhlasem jednotlivých osob, zatímco „pozorovaná/zaznamenaná data“ jsou shromažďována např. pomocí souborů cookies, které sledují preference a zájmy napříč internetem. na středeční konferenci Digimedia 2022 prezentovala managing directorka Atmedia Michaela Suráková. Dodala, že z výzkumu zároveň vyplývá, že v dalších 12 měsících plánuje za VODviz Video na vyžádání (VOD) platit 42 % Čechů. V průměru si předplácejí 1,5 služby a platí za ně 205 Kč měsíčně.

Výzkum také zjišťoval, kolik lidí za SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD) služby v Česku platí. DataV oblasti mediálního marketingu se jedná o informace o spotřebitelích, které zahrnují mimo jiné nákupní chování, osobní zájmy nebo psychografiku. Vlastníkem dat je buď klient/inzerent nebo mohou být získána od externích poskytovatelů. „Deklarovaná data“ jsou informace o pohlaví, adrese, věku, ale i postojích či hodnotách a jsou poskytnuta s přímým souhlasem jednotlivých osob, zatímco „pozorovaná/zaznamenaná data“ jsou shromažďována např. pomocí souborů cookies, které sledují preference a zájmy napříč internetem. ukázala, že 52 % využívaných SVODviz Předplacené video na vyžádání (SVOD) služeb je přímo placených a dalších 12 % je placeno prostřednictvím televizního operátora. To by podle našeho dopočtu naznačovalo, že počet platících uživatelů je cca 1,6 mil. lidí ve věku 15-69 let.

Přestože se počet lidí využívajících placené služby VODviz Video na vyžádání (VOD) zvyšuje, je otázka, jak do dalšího vývoje promluví inflace a obtížnější ekonomická situace. Zkušenost z britského TV trhu také podle Michaely Surákové naznačuje zpomalování uživatelů placených VODviz Video na vyžádání (VOD) služeb. Proto je podle jejího názoru vhodné, aby placené video služby kombinovaly své nabídky s reklamou, což umožňuje nastavit měsíční cenu za předplatné níž než v případě nabídky bez reklamy.

Zdroj: Atmedia Index, 17.3.-29.3. 2022 a 9.5.-16.5. 2022, internetová populace 15-69


Z právě dokončené studie Video na internetu od Nielsen Admosphere souhlasí 54 % internetových uživatelů s tím, že je správné za videoobsah platit, protože tím podporují tvůrce videoobsahu. DataV oblasti mediálního marketingu se jedná o informace o spotřebitelích, které zahrnují mimo jiné nákupní chování, osobní zájmy nebo psychografiku. Vlastníkem dat je buď klient/inzerent nebo mohou být získána od externích poskytovatelů. „Deklarovaná data“ jsou informace o pohlaví, adrese, věku, ale i postojích či hodnotách a jsou poskytnuta s přímým souhlasem jednotlivých osob, zatímco „pozorovaná/zaznamenaná data“ jsou shromažďována např. pomocí souborů cookies, které sledují preference a zájmy napříč internetem. zároveň potvrzují, že k rozvoji placeného videa na vyžádání přispěla pandemie covid-19. 13 % internetových uživatelů do průzkumu uvedlo, že k placení za videoobsah je přiměla pandemie nebo že si začali video platit po skončení pandemie.

Nejvíce užívanými placenými videoslužbami jsou v Česku Netflix (32 %), HBO Max (17 %) a Voyo (12 %). Pokud se vzorek zúží jen na uživatele, kteří vlastní smart TVTelevizní přijímač s možností připojení k internetu, někdy označovaný také jako chytrý televizor. Umožňuje divákům využívat řadu pokročilých funkcí a interaktivních aplikací, například používat televizi k surfování po internetu, sledování obsahu v různých VOD aplikacích, hraní her apod., je využívanost placených VODviz Video na vyžádání (VOD) služeb u těchto diváků vyšší o několik procentních bodů: Netflix (38 %), HBO Max (22 %) a Voyo (15 %).

TOP 3 placené video služby, zdroj: Nielsen Amdosphere, N =1018


Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...