Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

JAK VYUŽÍT PŘÍRŮSTKOVÝ DOSAH TELEVIZNÍHO VYSÍLÁNÍ PRO VAŠI ZNAČKU?

26. 9. 2022
Proč je přírůstkový dosah televizního vysílání napříč platformami nejlepší investicí pro vaši reklamu?

Již nějakou dobu je jasné, že televize - ať už lineární, nebo streamovaná - je pro inzerenty stále velmi efektivním médiem pro dosažení škálovaného dosahu. Ano, mobilní zařízení a různé sociální platformy, které se prosadily se svým klikacím a nakupovatelným obsahem, jsou rostoucím trhem, ale čísla mluví sama za sebe: Podle průzkumu společnosti FreeWheel pochází pouze 10 % celkových zobrazení reklamy z mobilních zařízení, zatímco neuvěřitelných 77 % se odehrává na velké obrazovce.

Zamyslete se nad tím - za všechen čas, který spotřebitelé během dne stráví na svých počítačích a procházením telefonů, se více než tři čtvrtiny zobrazení reklamy odehrávají na největší obrazovce, kterou vlastní. A toto číslo bere v úvahu jak tradiční lineární televizi (14 %), tak všechny nesčetné streamovací platformy připojené televize (63 %).

Zdroj: FreeWheel "Delivering Incremental Reach: A Guide to Reaching New Audiences"


Správné zacílení a optimalizace reklamních kampaní na všech těchto platformách je klíčem k nalezení potenciálních spotřebitelů, zvýšení efektivity a maximalizaci investic do videa. Nová studie společnosti FreeWheel "Delivering Incremental Reach: A Guide to Reaching New Audiences" zkoumá, jakým způsobem mohou inzerenti nejefektivněji cílit na publikum napříč platformami a jak určit přírůstkový dosah.

Je to v očích


Přírůstkový dosah je jedinečné publikum, které může reklama značky v OTT přitáhnout nad rámec její standardní lineární kampaně. Využívá data k deduplikaci publika a určení úrovně celkových impresí od nových diváků reklamy značky mimo lineární televizní ekosystém, a to buď obecně, nebo na cílové úrovni efektivní frekvence.

Jiný způsob, jak si to představit: Přírůstkový dosah je reklamní verzí lokalizace, lokalizace, lokalizace. Kde se nachází naprostá většina očí spotřebitelů? U televize. Zpráva společnosti Effectv o sledovanosti v roce 2021 zjistila, že tradiční televize tvoří 82 % kampaní, které se odehrávají na více obrazovkách a polovina sledování streamované televize se probíhá na CTV. A hlavním prodejním argumentem CTV je schopnost sbírat měřitelná data a kvantifikovat účinnost kampaně. Díky studiu těchto dat a pochopení demografických údajů diváků mohou značky efektivněji cílit.

V tomto smyslu odstraňuje přírůstkový dosah z reklamy dohady a umožňuje značkám zaměřit se na požadované publikum. Mezi dvěma nejběžnějšími zdroji dat používanými pro předpověď přírůstkového dosahu - modelováním domácností a automatickým rozpoznáváním obsahu (ACR) - mohou inzerenti využít relevantní data.

Modelování domácností je zavedená metoda, která shromažďuje agregované informace ze set-top boxů a domácností využívajících pouze širokopásmové vysílání a získává další informace z panelů třetích stran. Tím vzniká přesné modelování pro menší lokality, ale metodiky jednotlivých poskytovatelů dat se mohou značně lišit, takže značky se budou muset naučit orientovat v různých datových souborech s větším soustředěním a pozorností, aby získaly správné poznatky.

Projekce ACR může poskytnout data v reálném čase, protože sleduje údaje pouze v době, kdy je televize zapnutá, ale nemusí poskytnout komplexní pohled na domácnosti. Pokud data poskytuje pouze jedno zařízení v domácnosti s více televizory a nejsou zahrnuty žádné místní kabelové stanice, budou metriky sledovanosti zkreslené.

Přesto i přes svá omezení patří údaje poskytované prostřednictvím modelování domácností a ACR k nejspolehlivějším, pokud jde o vyhodnocování sledovanosti a přírůstkového dosahu. A i když se odvětví zaměřuje na komplexnější standardy týkající se dat, definic, funkcí, metod atd. jsou tyto metody odhadů stále nejspolehlivějším základem pro stanovení měření a optimální frekvence.

Budoucnost odhadování přírůstkového dosahu


Ideální by samozřejmě bylo mít k dispozici silný soubor agregovaných dat, který by nebyl závislý na panelech třetích stran nebo extrapolovaných údajích o sledovanosti a poskytl by nejpřesnější obraz o přírůstkovém dosahu. A vzhledem k rychlosti, jakou se prémiový obsah vyvíjí a jak se množí kanály a zařízení, na kterých jej lze sledovat, by jakýkoli systém pro modelování musel být pružný a připravený rozšiřovat svůj rozsah podle toho, jak se mění prostředí.

To bylo cílem metodiky společnosti FreeWheel - zahrnout do analýzy dat všechny rozmanité televizní platformy. Vzhledem k tomu, že náš prognostický model zahrnuje agregované údaje o sledovanosti z více než 10 milionů domácností předplatitelů společnosti Comcast, je schopnost společnosti FreeWheel poskytovat přesné modelování podobností a údaje o přírůstkovém dosahu nejpokročilejší dostupnou možností.

CTV a streamovací platformy tu s námi budou dlouho a jejich působnost se bude nadále rozšiřovat. Z tohoto důvodu je pochopení přírůstkového dosahu a práce na dosažení co největší šíře vlivu nejlepší sázkou na nalezení a zapojení nových spotřebitelů. Pokud je lineární televize základ, komplexní a diferencovaná data jsou tím, co bude vysílat vaše sdělení ke spotřebitelům kvalitně a v odpovídajícím měřítku.

Zdroj: FreeWheel "Delivering Incremental Reach: A Guide to Reaching New Audiences"


Pro přístup k celé zprávě “Delivering Incremental Reach: A Guide to Reaching New Audiences” klikněte zde.

Zdroj: adage.com

Načítání dalších...