Zdroj: Freepik.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

STUDIE USA: ČÍSLA HOVOŘÍ JASNĚ: VĚTŠINA AMERIČANŮ CHCE, ABY ZNAČKY PODPOROVALY DIVERZITU. JE TU ALE JEDNA VÝHRADA

15. 3. 2024
Nový průzkum společnosti Morning Consult ukázal, že dospělí Američané všech věkových kategorií jsou přesvědčeni, že firmy mají přinejmenším nějakou odpovědnost za realizaci diverzního a inkluzivního marketingu. Tato data přišla v době, kdy jsou snahy o diverzitu a inkluzi ve firmách, na univerzitách i jinde ze strany konzervativně smýšlejících zákonodárců kritizovány, nebo dokonce penalizovány.

Ačkoliv je patrná určitá únava z prázdných gest v oblasti diverzity a inkluze, širší veřejnost nadále podporuje marketingové úsilí vykazující široké spektrum americké diverzity.

Jak se dalo očekávat, počet lidí, kteří podporují inkluzivní marketing, se zvyšuje s klesajícím věkem. Ale i tak se 70 % lidí z generace Baby Boomers domnívá, že by firmy měly realizovat inkluzivní marketing, a to vždy, nebo alespoň částečně.



Hlavní výhrada k těmto údajům: Průzkum také zjistil, že navzdory těmto silným preferencím je rozmanitý marketing jedním z nejméně důležitých faktorů, pokud jde o rozhodování zákazníků o nákupu.

Pouze 18 % respondentů průzkumu uvedlo, že diverzita a inkluze v marketingu je pro ně při rozhodování o tom, kde budou nakupovat a co si koupí „velmi důležitá“. To tuto odpověď řadí – spolu s odpovědí „Vyznává podobné hodnoty jako já“ – na předposlední místo na žebříčku 17 faktorů, na které se společnost Morning Consult dotazovala. Na nižších příčkách se umístily pouze odpovědi „Firma sleduje iniciativy v oblasti životního prostředí nebo udržitelnosti“ (17 %) a „Firmu mi doporučili přátelé, členové rodiny nebo mí oblíbení influenceři“ (16 %).

Hlavní faktory nákupního rozhodování spotřebitelů jsou výrazně praktičtější: faktorem číslo jedna je cena (44 %), za ní následuje existence výrobků skladem (39 %) a bezpečné nákupní prostředí (39 %).

Pouze 28 % všech Američanů uvedlo, že v uplynulém měsíci nakoupili na základě skutečnosti, že je marketing inkluzivní. Toto číslo je však zajímavější, když se blíže podíváme na demografické rozdělení.



Jak je vidět, tato čísla jsou zkreslena bělochy a staršími dospělými, kteří se neřídí rozmanitostí v marketingu. Když se však podíváme konkrétněji na publikum generace Z, hispánské a černošské publikum, vidíme, že se objevují jiné trendy.

Ačkoli diverzitní marketing u žádné z těchto skupin nepřekonal hranici 50 %, ve všech případech se jí přiblížil: 47 % dospělých z generace Z, 41 % Hispánců a 42 % černošských respondentů uvedlo, že učinili nákupní rozhodnutí na základě závazku realizovat reklamu podporující diverzitu a inkluzi.

Co to znamená


Stručně řečeno, tato čísla vypovídají o něčem, co by dobří komunikátoři a marketéři již měli vědět: náš obsah by měl odrážet naše publikum.

V případě bělochů to tak většinou je. Závěry studie z roku 2022 ukazují, že 72,5 % herců v digitálních reklamách a videoreklamách jsou běloši a osoby, které nejsou hispánského původu, přestože tato demografická skupina tvoří jen 59 % americké populace.

Ale pro ty, kteří nejsou tak zvyklí vídat v marketingu, reklamě a komunikaci lidi, kteří vypadají jako oni, může mít skutečnost, že vidí odraz sebe sama, významný vliv na nákupní rozhodnutí.

Když se tedy ptáte, jakou fotografii z fotobanky byste měli použít u určitého článku nebo který influencer bude mít nejlepší ohlas u vašeho publika, zastavte se a přemýšlejte o publiku, které chcete oslovit. Ukazování různorodých lidí v marketingu je široce oblíbené napříč demografickými skupinami a může zvýšit počet nákupních rozhodnutí zejména u mladších demografických skupin a osob s barevnou pletí.

Celou zprávu Morning Consult si můžete přečíst zde.

Zdroj: prdaily.com

Načítání dalších...