Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

PRŮZKUM: ČLENOVÉ GENERACE Z A MILENIÁLOVÉ PREFERUJÍ PŘI VÝBĚRU A ZKOUMÁNÍ PRODUKTŮ NÁSTROJE UMĚLÉ INTELIGENCE

15. 9. 202515. 9. 2025
Značná část mladších spotřebitelů se při zkoumání produktů přiklání k nástrojům umělé inteligence.

Podle nového průzkumu od společnosti Commerce, která se v rámci své obchodní činnosti zaměřuje na technologická řešení, používají spotřebitelé z generace Z k vyhledávání produktů a jejich průzkumu platformy AI (33 %) téměř stejně často jako tradiční vyhledávače (37 %). Z mileniálů se pro používání platforem AI rozhodlo 26 %, zatímco 40 % dává přednost vyhledávačům.

Pokud jde o další generace, z členů generace X preferuje k průzkumu produktů nástroje AI pouze 13 %, u generace baby boomers jsou to dokonce jen 3 %. Téměř čtvrtina (23 %) členů generace Z a 27 % mileniálů uvedlo, že začínají důvěřovat platformám AI více než lidem, pokud jde o doporučení produktů.

Více než čtyři z deseti (41 %) respondentů průzkumu používají denně nástroje založené na vycvičených jazykových modelech, jako jsou ChatGPT a Perplexity, zatímco o něco větší počet (46 %) členů generace Z a mileniálů uvádí, že tyto nástroje používají denně. Generace Z používá AI pro průzkum produktů téměř třikrát častěji než generace X.

„Využití technologie agentů pro nakupování již není pouhým konceptem na obzoru. Tato technologie už je tady a již nyní představuje první zastávku na cestě za nákupy,“ uvedl Al Williams, generální ředitel B2C ve společnosti Commerce, mateřské společnosti BigCommerce, Feedonomics a Makeswift. „Generace Z a mileniálové nyní důvěřují AI více než vyhledávačům, sociálním sítím nebo influencerům, pokud jde o to, co si koupí. Změna je jasná: značky, které se objevují na platformách založených na AI, budou v této nové éře získávat na relevanci a loajalitě.“

Níže najdete další zajímavé výsledky průzkumu realizovaného společností Commerce:

  • Téměř dvě třetiny (63 %) spotřebitelů opouštějí své nákupní košíky a zruší nákup, když jsou nuceni vytvořit si účet. To podtrhuje přetrvávající napětí při návštěvách e-shopů komerčních značek.

  • Téměř polovina (48 %) všech spotřebitelů si vede „neustálý nákupní seznam“, čímž se stírá hranice mezi nakupováním jako činností a nakupováním jako stavem mysli.

  • Více než polovina (55 %) spotřebitelů uvedla, že by se odhlásila od odběru novinek značky, kterou mají rádi, pokud by od ní dostávali příliš mnoho marketingových zpráv.


Společnosti Future Commerce a Commerce ve spolupráci se společností Centiment provedly v červnu 2025 online průzkum mezi 1 000 spotřebiteli, rovnoměrně rozdělenými mezi muže a ženy.

Zdroj: chainstoreage.com

 

Načítání dalších...