EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE
spolupráce s

10. 12. 2021

Egtabite přináší tento týden odborný názor partnera asociace Egta TVSquared na stav CTV a potřebu holistického měření na všech platformách. Na nedávném summitu generálních ředitelů a vrcholových manažerů asociace Egta hovořila Jo Kinsella, prezidentka TVSquared.

Měření a atribuce v éře konvergované televize

Jo Kinsella, prezidentka, TVSquared

Televize je v současnosti svět složený z mnoha kanálů a platforem a nabídka pro inzerenty je větší než dřív. V posledních letech se díky prudkému rozvoji digitálních kanálů přesunuly investice do televize k měřitelným kanálům. Ale to už je minulost. Televizi znovu objevujeme a nově definujeme a vytváříme měřitelnější ekosystém pro každého. Strana nákupu požaduje měření nad rámec pouhého počítání, protože televizi používá i k jiným účelům, než je zvýšení povědomí. A strana prodeje má příležitost využít nástroje a data k tomu, aby zabránila dalšímu odlivu peněz z televize do čistě online kanálů.

Změna myšlení: televize a přežité procesy

Změny sledovanosti, množení obrazovek a tříštění publika nás přivedly k éře tzv. konvergované televize. Už to není jen televize lineární, ale zahrnuje prémiový, profesionálně vytvořený obsah napříč množstvím platforem a zařízení.

Tato konvergence už měla na reklamní průmysl znatelný dopad – od hledání publika na všech obrazovkách a přizpůsobování strategií kampaní až po potřebu holistického měření v reálném čase a využívání moderních měn. Zaměřila se také na zastaralé postupy, které tempu změny nestačí.

Aktuální studie společnosti TVSquared State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption zjistila, že více než 75 % respondentů na straně nákupu v USA, Velké Británii, Austrálii a Německu souhlasí, že televize se dnes definuje jako lineární a streamovaná. Kromě toho se více než 70 % respondentů domnívá, že by se měly všechny formy televize prodávat podle impresí – což je jednotný, konsistentní způsob počítání a připisování hodnoty. Tato zjištění svědčí o velké změně v myšlení.

Změna jednání: konvergovaná televize jako nová realita

Růst CTV v Evropě je významným ukazatelem, že v odvětví došlo nejen ke změně v myšlení, ale také k přijetí opatření, aby se konvergovaná televize stala skutečností. V současné době 33 % britských a 36 % německých respondentů alokuje 16-25 % reklamního rozpočtu na CTV. Více než třetina inzerentů vede streamované kampaně na třech až pěti platformách a plánují, že se příští rok pustí do streamovacích služeb ještě intenzivněji. Počet inzerentů na šesti až deseti platformách by se měl podle prognóz zvýšit ve Velké Británii o 60 % a v Německu o 42 %.

Na otázku, jaké je nejdůležitější měřítko nebo klíčový ukazatel výkonnosti, označili britští inzerenti využívající kampaně v konvergované televizi za hlavní tři „optimalizaci zásahu“ (49 %), „optimalizaci frekvence“ (42 %) a „inkrementální zásah publika“ (40 %). Němečtí inzerenti uvedli na prvních místech „optimalizaci frekvence” (55 %), „optimalizaci zásahu“ (54 %) a „akvizici zákazníků“ (47 %).

Za hlavní zdroje využívané evropskými marketéry pro kampaně v konvergované televizi se považují online data pro atribuci (>53 %), primární data o zákaznících (>41 %) a offline data pro atribuci (>31%). V Německu využívá více než třetina všech respondentů také data ze set-top-boxů a data diváckého panelu OEM (výrobců originálních dílů).

Zaměření na celostní transparentní měření

Všechny hlavní faktory pro investice do konvergované televize podpořily nutnost přesunout se od starých přežitých modelů k celostnějšímu a transparentnějšímu televiznímu trhu. Aby bylo možné věnovat větší výdaje na konvergovanou televizi, nejdůležitějším faktorem pro respondenty v Německu je podle zprávy TVSquared „schopnost přesně měřit výkonnost ve velkém rozsahu“. Pro Británii je to „schopnost holisticky řídit lineární a streamovanou televizi“.

Zjištění také doložila postoj, že tradiční televizní měny již neodpovídají potřebám dnešních marketérů. Za hlavní výzvu označilo téměř 50 % respondentů ve Velké Británii a v Německu „přesnost crossplatformního televizního měření a atribuce“. Přesto je právě tento faktor pro více než 80 % z nich hlavní prioritou.

Roste také poptávka po flexibilnějším televizním ekosystému, který by většímu podílu inzerentů dovoloval řídit všechny formy televize jako celek. Pro respondenty ve Velké Británii platí, že 94 % cítí potřebu větší flexibility televize a snadnějšího uzavírání obchodů pro lineární televizi i streamování (s tím souhlasí 88 % německých respondentů).

Nekonečné možnosti

Diváci jsou rozeseti u různého obsahu a obrazovek. Proto marketéři čím dál častěji využívají strategie pro konvergovanou televizi, aby se ujistili, že jsou schopní zasáhnout a zaujmout všechny diváky televize.

Spolehlivé a transparentní měření všech kampaní v kombinaci s moderními měnami a správnou sadou měřítek může dát televizi sílu. Může také zajistit, že celkové investice inzerentů do televize a alokace impresí jsou účinné pro zásah publika a dosahování výsledků televize na všech místech.

Pokud se chcete dozvědět víc nejen o těchto zjištěních, stáhněte si kopii zprávy The State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE



PROMĚNA LOTERIE V PŮSOBIVÝ ZÁŽITEK V ROZŠÍŘENÉ REALITĚ

11. 9. 2025

V létě 2025 společnost RTL AdAlliance v Rakousku přetvořila tradiční loterie na interaktivní zážitek s rozšířenou realitou. Místo čekání na cenu v fyzickém balíčku zaslaném vítězům mohli účastníci pomocí smartphonu umístit virtuální dárkovou krabičku do svého obývacího pokoje a sami ji rozbalit. To, co bylo dlouho statickým objektem, se najednou stalo hravým a nezapomenutelným zážitkem,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

SPOTDELI: JEDNOTNÁ PLATFORMA PRO UMÍSTĚNÍ TV REKLAMY V HOLANDSKU

17. 7. 2025

V rámci významného kroku směrem k modernizaci a zefektivnění spolupráce Screenforce s televizními vysílateli v Nizozemsku spustila SpotDeli, centralizovanou platformu pro předkládání televizních reklam. SpotDeli, vyvinutý společnostmi Screenforce a MediaLab, se stal exkluzivní bránou pro dodávání reklamních spotů do hlavních nizozemských prodejních domů, včetně Ster, Talpa Network a Ad Alliance. Tento vývoj zjednodušuje a standardizuje… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

MADE IN AUSTRIA – MADE FOR AUSTRIA

16. 7. 2025

Jednotná mediální kampaň pro rakouský reklamní ekosystém Poprvé v historii zahájila celá rakouská mediální branže, veřejnoprávní i soukromé vysílací společnosti, tiskoví a digitální vydavatelé společnou kampaň s cílem zdůraznit význam místních médií pro ekonomické a demokratické zdraví země. Rakouská rozhlasová a televizní společnost (ORF), Asociace rakouských soukromých rozhlasových a televizních stanic (VÖP) a Asociace rakouských… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ITV VYUŽÍVÁ YOUTUBE JAKO STRATEGICKÝ DISTRIBUČNÍ A OBCHODNÍ KANÁL

24. 6. 2025

V rámci rozhodujícího odklonu od starších modelů založených pouze na vysílání ITV plně integrovala YouTube do své obsahové a obchodní strategie na přelomu let 2024 a 2025. Namísto využívání YouTube čistě jako propagačního kanálu přešla ITV k tomu, aby tuto platformu považovala za základní pilíř své distribuční architektury, zveřejňovala plnohodnotné epizody, spouštěla tematické kanály a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ADS & DATA X SPA REINE ECO-PACK: ROZŠIŘUJÍ DOSAH TV REKLAMY PROSTŘEDNICTVÍM DATOVĚ ŘÍZENÉHO CÍLENÍ

22. 5. 2025

Kampaň SPA Reine Eco-Pack s Ads & Data nastavila nový standard v oblasti mediálních inovací tím, že kombinuje lineární televizi s adresovatelnou televizí (Smart AD) za účelem zvýšení dosahu a optimalizace frekvence. V kategorii neperlivých vod, která čelí rostoucímu tlaku ze strany zvyšující se konzumace vody z vodovodu a na cenu orientovaných soukromých značek, spolupracovala… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

OPTIMALIZÁTOR FREKVENCE SPOLEČNOSTI ATRESMEDIA PUBLICIDAD

21. 5. 2025

Optimalizace frekvence v reklamě na připojených televizích Společnost Atresmedia Publicidad představila Frequency Optimizer, nové technologické řešení zaměřené na zlepšení účinnosti a efektivity reklamy na připojených televizích (CTV). Systém využívá technologii HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) a sofistikovanou platformu pro zobrazování reklam k řízení a kontrole frekvence reklam v reálném čase, což je pokrok, který dosud… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

AD MANAGER BY RTL ADALLIANCE – JEDINEČNÁ BRÁNA K PREMIUM DIGITÁLNÍMU VIDEO INVENTÁŘI V EVROPĚ

17. 4. 2025

Jedinečná brána k prémiovému digitálnímu video inventáři v Evropě RTL AdAlliance představila AdManager, samoobslužnou reklamní platformu, která inzerentům umožňuje přímo nakupovat prémiový digitální video inventář na několika evropských trzích. Platforma konsoliduje přístup k Connected TV (CTV), Broadcaster Video-On-Demand (BVOD) a online video inventáři v rámci jediného uživatelsky přívětivého rozhraní. Jedná se o první řešení svého… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

STUDIE VEVO A CHANNEL 4 – OTEVÍRÁ POTENCIÁL PREMIOVÉHO OBSAHU

17. 4. 2025

V souvislosti s probíhajícími diskusemi v oboru o definici prémiového obsahu a roli globálních streamovacích platforem v širším ekosystému „televize“ zveřejnila společnost Vevo, přední světová síť hudebních videí, která distribuuje největší síť prémiových hudebních kanálů na YouTube, novou studii. Výzkum provedený společností Amplified Intelligence nabízí cenné poznatky o vlivu zvýšené pozornosti, kterou prémiový obsah vyžaduje,… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

KOUZLO OPAKOVÁNÍ: MAXIMALIZACE ÚČINKU REKLAMY

26. 3. 2025

Ve světě, kde jsou rozptýlení všudypřítomná, je upoutání pozornosti spotřebitelů jako snaha chytit blesk do láhve. Od procházení sociálních médií při sledování televize až po poslech rádia při řízení auta – spotřebitelé jsou často rozptýlení. To představuje pro inzerenty jedinečnou výzvu: jak se spojit s publikem, které se věnuje více činnostem najednou? Odpověď, jak se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

TELETEST 2.0: RAKOUSKÉ MĚŘENÍ TELEVIZE NOVÉ GENERACE

21. 3. 2025

Teletest 2.0 je nový rakouský systém měření televizního vysílání vyvinutý společností AGTT, který výrazně zlepšuje způsob měření sledovanosti a dosahu reklamy. Zavádí nový panel diváků se 100 000 syntetickými účastníky peoplemetru, což výrazně zvyšuje přesnost a hloubku měření sledovanosti, umožňuje sběr dat v reálném čase a zlepšuje kvalitu dat v celém rakouském televizním prostředí. Potřeba… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

VÝZVA PRO STREAMCASTING A BOJ O REKLAMNÍ POZORNOST

21. 3. 2025

Italská asociace mediálních domů (FCP) ve spolupráci s Politecnico Milano a společností Nielsen provedla hloubkovou studii s názvem „Výzva streamcastingu a boj o reklamní napětí„. Tento výzkum zkoumá vyvíjející se dynamiku celkového měření sledovanosti napříč vysílacími a streamovacími platformami se zvláštním zaměřením na ad-tention, kvalitu a kvantitu pozornosti věnované reklamám v různých mediálních kontextech. Cílem… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU

14. 2. 2025

V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

VŠECHNY CASE STUDIES