Zdroj: Pixabay.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

UK: STARŠÍ DIVÁCI JSOU NEJRYCHLEJI ROSTOUCÍM SEGMENTEM AVOD SLUŽEB

10. 8. 2021
Streamovací služby podporované reklamou musí stabilně navyšovat originální obsah, aby zaujaly mladší a majetnější diváky, naznačuje nový průzkum společnosti Ampere Analysis.

LONDÝN — Nový průzkum společnosti Ampere Analysis ukazuje, že streamovací služby podporované reklamou jsou nadále nejrychleji rostoucí kategorií streamování. Čtvrtina amerických uživatelů internetu teď v oblasti zábavy sází na mix služeb videa na vyžádání financovaného z reklamy (AVOD) a předplaceného videa na vyžádání  (SVOD).

Nárůst v prvním čtvrtletí 2020 představuje 15 %.

Společnost Ampere také zjistila, že diváci AVOD služeb jsou spíše starší a méně majetní než jejich protějšky, které využívají SVOD služeb. Mají tendenci nehromadit více předplacených služeb videa na vyžádání, ale dávají přednost tradičním balíčkům placené televize. Studie také ukázala, že starší uživatelé (ve věku 55-64 let) představují nejrychleji rostoucí věkovou skupinu AVOD diváků. Jen za poslední rok došlo v této skupině k navýšení AVOD služeb o 7 procentních bodů. Tato skupina byla zároveň nejrychleji rostoucí věkovou skupinou pro SVOD služby. Vzhledem k větší vyspělosti trhu předplaceného videa byl ale růst za poslední rok jen 3,5 procentního bodu.

Tom Bell, analytik společnosti Ampere, tyto trendy komentoval takto: „vidíme přitažlivost těchto služeb pro starší diváky, ale AVOD služby, pokud chtějí přilákat mladší movitější publikum, budou muset větší měrou přímo konkurovat obsahu SVOD služeb.“

Analýza katalogových údajů společnosti Ampere také ukázala, že klíčovým rozdílem ve strategii mezi AVOD a SVOD platformami je exkluzivita obsahu. SVOD služby se více spoléhají na originální obsah, zatímco AVOD služby se zaměřují na budování velkých videoték, jimiž chtějí podpořit vnímání spotřebitelů.

Údaje ukazují, že katalogy amerických AVOD služeb jsou velké – ale obsahují převážně starší, neexkluzivní tituly. Zatímco SVOD služby zpravidla spoléhají na svou rozsáhlou nabídku exkluzivních titulů, aby zvýšily kvalitu a popularitu své obsahové nabídky. AVOD služby nic takového nedělají. Kvalita a popularita AVOD katalogů je budována zejména neexkluzivním obsahem, jejich velké katalogy tvoří mnohem vyšší podíl titulů od studií, která dávají licence i dalším službám.

„Jelikož si studia vyhrazují čím dál větší podíl svého obsahu pro vlastní platformy, AVOD platformy začínají jít s davem a spouštějí vlastní originální obsah,“ řekl Bell. „Exkluzivita obsahu zůstává klíčovým rozdílem ve strategii AVOD a SVOD platforem, ale tyto první kroky ke spouštění originálního obsahu přivádějí AVOD hráče o kousek blíž ke zvýšení exkluzivity a kvality jejich katalogů a k odlišení na přeplněném trhu.“

Při analýze videoték společnost Ampere zjistila, že všechny velké SVOD služby v USA nabízejí určitý obsah, který je dostupný na AVOD službách zdarma.

Amazon, Hulu a Peacock mají významné množství obsahu, který je dostupný také prostřednictvím AVOD služeb. Celkem 12% titulů na SVOD je v USA dostupných i na bezplatných AVOD platformách. Většinu překryvu mezi SVOD a AVOD službami však připadá na malý počet platforem. Amazon Prime Video se nejvíce prolíná s AVOD službou společnosti Fox Tubi, přičemž tyto dvě služby sdílejí 6 600 titulů; více než 90 % z nich tvoří filmový obsah nižší hodnoty. Za ním stojí služba Peacock od NBCU s 715 tituly dostupnými zdarma na Tubi, přičemž většina z nich je dostupná také prostřednictví bezplatné skupiny AVOD služeb na Peacocku.

Když se podíváme do budoucna, hráči na trhu AVOD služeb se začínají posunovat k tvorbě originálních pořadů, aby své katalogy odlišili a snížili závislost na licencovaném obsahu, informuje Ampere. Služby Roku, Vudu, Crackle a IMDb TV začaly spouštět originální programy se zaměřením na dokumentární a komediální tituly. Konkurenční služba Tubi se také zavázala k originální výrobě a jejím cílem je do konce roku 2021 vytvořit 140 hodin nového originálního obsahu.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...